Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Loomi – nowy serwis VOD dostępny także w Polsce

O autorze
3 min czytania 2022-02-03

Twórca przeglądarki Opera udostępnia w Polsce finalną wersję swojej nowej platformy VOD – Loomi. Nowy serwis rewolucjonizuje sposób oglądania, umożliwiając wyświetlanie reakcji użytkowników na osi czasu filmów. Każdy może podzielić się swoją opinią, komentując konkretną scenę oraz zobaczyć reakcje i uwagi innych użytkowników. Ta funkcja jest dostępna dla wszystkich 669 filmów w Loomi. Nowy serwis VOD to także innowacyjna możliwość oglądania filmów z komentarzem objaśniającym autorstwa znanych influencerów, dziennikarzy i krytyków.


Jako firma od dawna mamy silną pozycję na polskim rynku. To we Wrocławiu i Warszawie powstaje wiele z naszych przeglądarek. Dziś z wielką przyjemnością ogłaszamy polskim użytkownikom, uruchomienie finalnej wersji Loomi, a wraz z nią nowych sposób na oglądanie oglądanie. – mówi Mattijs de Valk, VP Content w Opera. Istota Loomi to wzbogacanie emocji, rozrywki i wrażeń w trakcie oglądania filmów. – Unikalne funkcje skupiają się na łatwości wynajdywania treści, maksymalnym zaangażowaniu podczas oglądania i większej interakcji także z ulubionymi influencerami.

Nowe funkcje: jeszcze bardziej społecznościowy streaming

Loomi wprowadza interaktywne quizy tzw. „Dylematy”, które angażują społeczność w podejmowanie kluczowych decyzji przez głównych bohaterów. Wyniki quizu dostarczają użytkownikom interesujących informacji na temat profili opartych na oddawanych odpowiedziach. Ta nowa funkcjonalność dostępna jest podczas oglądania takich hitów kinowych jak: dreszczowiec „Tożsamość”, „Dziewczyna z tatuażem” – z głównymi rolami Rooney Mary i Daniela Craiga, komedii „Bad Boys for Life” czy dwukrotnie nagrodzonego Oscarem dramatu „Manchester by the Sea”.

Oglądanie filmów stanie się bardziej opiniotwórczym doświadczeniem poprzez współpracę Loomi z influencerami i krytykami filmowymi. Na przykład komentarz do horroru psychologicznego „Escape Room: Najlepsi z najlepszych” przygotował popularny youtuber Naruciak. Natomiast Amerykański dramat biograficzny „Spotlight” z 2015 roku z Michaelem Keatonem i Rachel McAdams będzie analizowany przez Rafała Gęburę, twórcę dziennikarskiego podcastu „7 Metrów pod ziemią”, pozostałe filmy z komentarzem pojawią się w serwisie w ciągu najbliższych tygodni.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Mamy do czynienia z zupełnie nowym podejściem do koncepcji VOD. Rola komentatorów zarezerwowana do tej pory dla reżyserów i aktorów staje się dostępna dla znanych influencerów, dziennikarzy i krytyków. Widz staje się częścią filmu poprzez ankiety, głosowanie czy komentowanie. – mów Adam Zimmermann znany jako „Naruciak”. – Streaming staje się bardziej społecznościowy niż kiedykolwiek – każdy może poczuć się jak w sali kinowej będąc w zaciszu własnego domu dzięki możliwości wspólnego przeżywania filmów!

Prawdziwa siła serwisu to wyselekcjonowane kolekcje filmów polecanych przez lokalnych dziennikarzy i influencerów, takich jak: Astrofaza, ZacharOFF, Tomasz Raczek, Artur Orzech, ekipa tvgry, Globstory, Weronika Truszczyńska i wielu innych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowe podejście do VOD

Milionom Polek i Polaków brakuje funkcji społecznościowych w ich obecnych serwisach streamingowych. Z ankiety przeprowadzonej przez Opera wynika, iż co czwarty Polak i Polka zwraca w platformach streamingowych uwagę na brak im recenzji i komentarzy dodawanych przez innych użytkowników. Widzowie przeskakują przez to między mediami społecznościowymi a witrynami filmowymi, aby ocenić, omówić, podzielić się swoimi przemyśleniami lub znaleźć ciekawe fakty na temat filmu. Miłośnicy i miłośniczki filmów są więc rozproszeni po różnych platformach streamingowych  i serwisach filmowych.

Usługa Loomi łączy w sobie wyselekcjonowane przez redakcję – treści darmowe oraz premium o najwyższej jakości. Użytkownicy nie muszą płacić abonamentu ani opłaty za wypożyczenie, aby oglądać filmy i mogą od razu zacząć oglądać wybrane bezpłatne filmy z gwiazdami dostępne na platformie. Wybór darmowych filmów jest  dokonywany przez społeczność, która głosuje na 5 najlepszych filmów, jakie chcą oglądać za darmo w przyszłym sezonie. Loomi to otwarta usługa strumieniowania freemium, co oznacza, że nie ma abonamentu na dostęp do szerokiej palety ponad dwóch tysięcy filmów, które będą stopniowo dodawane do usługi w celu i możliwe do wypożyczenia. Użytkownicy będą mogli wypożyczać filmy premium po zalogowaniu do Loomi. Cena wypożyczenia filmów premium waha się od 6,99 do 14,99 zł.

Inteligentne funkcje

Loomi.tv, zupełnie nowa platforma VOD firmy Opera. Oferuje ona więcej niż tylko tradycyjne oglądanie. Loomi ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki ludzie korzystając z  platform streamingowych: rozrywkowe staje się tu samo  wyszukiwanie kolejnego ulubionego filmu, wspólne oglądanie filmów i większa interakcja z oglądanymi treściami lub wszystko na raz – dodaje Mattijs de Valk.

Loomi ma na celu personalizację oglądania. Widzowie mogą wyszukiwać filmy w oparciu  o bardzo wiele kryteriów takich jak fabuła, postacie, lokacje czy nawet  swój nastrój. Możliwość wyboru następnego filmu, który będzie dostępny za darmo, jak i bogata kolekcja dostępnych bezpłatnych filmów to ulubiona funkcja wśród beta testerów, z których 80% oceniło go jako „niesamowity”.

Loomi nie pozwala algorytmowi sugerować, co powinieneś obejrzeć. Pomaga znaleźć następny ulubiony film dzięki zastosowanemu filtrowaniu według każdego kryterium, jakie możesz wymyślić, takiego jak nastrój, adaptacja, postać, otoczenie, motyw – powiedział Mattijs de Valk, VP Content Acquisition w Opera.

Aby założyć konto, wystarczy wejść na stronę Loomi.tv i zacząć korzystać z platformy. Osoby posiadające konto Opery mogą go używać do logowania się do Loomi. Prezentacja funkcjonalności w formie wideo dostępna jest tutaj: