Pinterest ułatwia dopasowanie mebli do wnętrz dzięki nowej funkcji AR

Pinterest ułatwia dopasowanie mebli do wnętrz dzięki nowej funkcji AR
Try On for Home Decor to nowa funkcja serwisu opierająca się na działaniu rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której użytkownicy przed zakupem mogą sprawdzić, jak dany produkt będzie wyglądał w ich domu.
O autorze
1 min czytania 2022-02-04

fot. newsroom.pinterest.com

Pinterest to kopalnia inspiracji dla internautów poszukujących pomysłów na wystrój domu. Aż 9 na 10 użytkowników platformy korzysta z niej przed zakupami mebli czy dekoracji*. Od teraz proces wyboru i kupna produktów do aranżacji wnętrz będzie jeszcze łatwiejszy dzięki nowemu narzędziu AR.

Try On for Home Decor umożliwia stworzenie wizualizacji wystroju dzięki wirtualnemu rozmieszczeniu mebli we własnym domu. Przed zakupem można dostosować produkt w widoku kamery, aby zobaczyć, jak prezentuje się w pomieszczeniu. Jeśli użytkownikowi spodoba się to, co widzi, może przystąpić do zakupu przedmiotu w aplikacji. Pinterest oferuje kupno mobli od takich sprzedawców jak Crate & Barrel, CB2, Walmart, West Elm czy Wayfair.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Proces jest możliwy dzięki technologii AR Lens, która rozpoznaje rzeczywiste wymiary i szczegóły wirtualnego obiektu, aby z dużą dokładnością zaprezentować, jak będzie wyglądał w świecie rzeczywistym.

Na podobnej zasadzie opiera się działanie funkcji Try On, umożliwiającej dobranie odpowiedniego koloru kosmetyku do makijażu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Od początku pandemii obserwujemy więcej niż kiedykolwiek wcześniej doświadczonych cyfrowo kupujących. Miliony ludzi oczekują teraz wirtualnych i mobilnych opcji przed zakupem, aby zobaczyć spersonalizowane rekomendacje i zgromadzić informacje przed podjęciem decyzji zakupowej – informuje Jeremy King, SVP of Technology, Pinterest.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Funkcja Try On For Home Decor zostanie udostępniona w przyszłości na urządzenia z systemem Android i iOS  we wszystkich krajach, a obecnie wprowadzona jest w Stanach Zjednoczonych. To właśnie w USA platforma cieszy się największą popularnością, szczególnie wśród marek, które wykorzystują jej potencjał marketingowy. Narzędzia, które oferuje Pinterest doceniają szczególnie marki modowe, kosmetyczne czy wnętrzarskie, czyli takie, których strategia opiera się w dużym stopniu na komunikacji wizualnej.

* pinterest.com 

PS
Pinterest Lens to narzędzie pozwalające na wizualne wyszukiwanie produktów. Jakie korzyści daje wyszukiwanie obrazem zamiast wpisywania tekstu? Jak korzystają na nim marki?

PS 2
Household Quotes stworzyło wizualizację najdroższego salonu IKEA. Wśród mebli znalazły najkosztowniejsze produkty marki, jakie kiedykolwiek zostały sprzedane.