Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

IKEA podsumowuje 4. edycję konkursu grantowego

W ramach 4. edycji konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa” IKEA wsparła trzy organizacje, które przeciwdziałają wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży poprzez zabawę. Organizacje zrealizowały programy z zakresu edukacji ekologicznej i zapobieganiu zmianie klimatu.
O autorze
4 min czytania 2022-02-08

W ramach globalnej inicjatywy „Play Coalition” IKEA Retail w Polsce realizuje lokalny konkurs grantowy „Zabawa to poważna sprawa”. To już 4. edycja tego projektu, którego założeniem jest edukacja ekologiczna przez zabawę oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci ze szczególnie wrażliwych grup. Wsparcie IKEA pozwoliło na realizację inicjatyw edukacyjnych na rzecz klimatu oraz remonty i wyposażenie placówek organizacji z Dąbrowy Górniczej, Łodzi oraz Tanowa k. Szczecina. Ich programy wyróżniały się innowacyjnością i kreatywnością, a jury złożone z pracowników IKEA Retail w Polsce, doceniło także pasję dla zagadnień klimatycznych oraz możliwość efektywnego dotarcia do grupy docelowej.

W IKEA wierzymy, że zabawa ma wielką moc – rozwija, pobudza kreatywność i napędza do działania. Ułatwia też budowanie relacji i poznawanie świata. Jednak przede wszystkim zabawa to podstawowa potrzeba i prawo człowieka – nie tylko dzieci, ale nas wszystkich. W ramach programów, które udało się zrealizować dzięki konkursowi Zabawa to poważna sprawa”, pokazujemy jak wiele korzyści płynie z zabawy. Jest ona doskonałym nośnikiem wartości edukacyjnych, a w przypadku naszego programu tematów związanych z ekologią i wspólną troską o planetę. Wiedza, którą dzieci zdobywają przy okazji dobrze spędzonego czasu, jest dla nich znacznie bardziej atrakcyjna. Niemniej ważne jest to, że zabawa ma inkluzywny charakter, pomaga budować relacje i włączać się osobom z grup często wykluczanych – podkreśla Magdalena Betin, koordynatorka konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa”, IKEA Retail w Polsce.

W trosce o najbliższe otoczenie

Wsparcie w ramach konkursu „Zabawa to poważna sprawa” pozwoliło zrealizować interdyscyplinarną inicjatywę Stowarzyszenia dO!Pamina Lab z Dąbrowy Górniczej. Program „Miejska Świetlica Przyrodnicza” dotyczył przede wszystkim zmiany klimatu w kontekście lokalnym. Dąbrowa Górnicza to obszar poprzemysłowy z różnorodną biosferą, m.in. licznymi jeziorami antropogenicznymi oraz Pustynią Błędowską objętą programem ochrony Natura 2000. W ramach projektu stworzona została pracownia outdoorowa – naturalne, otwarte miejsce nauki oraz zabawy. Powstały także punkty oferujące wypożyczenie „zielonej skrzynki” zawierającej podstawowy sprzęt badawczo-laboratoryjny (mikroskop, lupy, akcesoria pomiarowe), które inspirują do eksplorowania nauki o przyrodzie. Mogą z nich korzystać zainteresowane szkoły i inne placówki z Dąbrowy Górniczej oraz terenu Zagłębia Dąbrowskiego.

Miejska Świetlica Przyrodnicza udostępnia ponadto sprzęt badawczy, profesjonalne pomoce dydaktyczne czy gotowe scenariusze zajęć. Dodatkowo grupy klasowe, rodzinne czy świetlicowe mogą korzystać z przestrzeni ogrodowej i całej bazy materiałowo-sprzętowej oraz dydaktycznej przy Centrum Aktywności Obywatelskiej. Przy projekcie powstała też kooperatywa edukacyjna dla dzieci realizujących obowiązek szkolny w edukacji domowej. Stowarzyszenie dO!Pamina Lab zrealizowało także cykl warsztatów, 5 rodzinnych wypraw przyrodniczych i utworzyło na Facebooku oraz stronie szkołajestnasza.pl grupę edu-inspiracji, gdzie zainicjowało kampanię społeczną „Las w nas”, której celem jest propagowanie postaw ekologicznych. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyroda oczami małej bohaterki

„Być jak Ronja, córka zbójnika – czyli o miłości do przyrody, ludzi i zabawy” to autorski projekt, który przy wsparciu IKEA zrealizowała w Tanowie Fundacja „Mam dom” ze Szczecina. Inspiracją do jego stworzenia była bohaterka książki „Ronja, córka zbójnika” autorstwa Astrid Lindgren. Książka opowiada o losach odważnej dziewczynki kochającej dziką przyrodę. Głównym tematem realizowanego programu była edukacja w zakresie ekologii, zmiany klimatu, ale także równości. Fragmenty książki stanowiły podstawę sześciu warsztatów o tematyce ekologicznej dla dzieci i młodzieży. W trakcie spotkań poruszane były takie zagadnienia jak: oszczędzanie wody i energii, wykorzystywanie zielonej energii, zdrowe odżywianie, bioróżnorodność, smog czy odpady i ich segregacja.

W ramach projektu Fundacja „Mam dom” zorganizowała również dwa wyjazdy – podczas wycieczki do stadniny koni dzieci miały możliwość uczestniczyć w codziennym życiu stajni, wzięły również udział w lekcjach jazdy konnej. Z kolei w Transgranicznym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Zalesiu dzieci miały okazję poznać bliżej mieszkańców łąk i lasów. Fundusze z grantu pozwoliły również na wyposażenie pomieszczenia, w którym dzieci mogą zjeść posiłek oraz odbywają się zajęcia manualne i warsztaty czy szkolenia dla dorosłych. Inicjatywa skierowana była do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z obszarów wiejskich, w tym dzieci pochodzenia ukraińskiego oraz mieszkańców Domu Dziecka w Tanowie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Eko to najlepszy kierunek

Fundacja Szczęśliwej Drogi z Łodzi to trzeci laureat konkursu grantowego IKEA. Działania w ramach programu „Ekologicznie na szczęśliwej drodze” dotarły łącznie do 62 podopiecznych fundacji – młodzieży z domów dziecka i rodzin zastępczych oraz młodych mam, które rozpoczynają samodzielne życie po opuszczeniu placówek ze swoimi pociechami. Uczestnikom przybliżone zostały tematy związane ze zmianą klimatu, a także, w jaki sposób mogą mieć pozytywny wpływ na środowisko. Dzięki projektowi dowiedzieli się więcej o oszczędzaniu energii i wody, czystości powietrza, segregowaniu i ograniczaniu ilości odpadów, a także kwestiach związanych z aktywnym stylem życia. Podczas warsztatów młodzież wzięła udział w grach z elementem rywalizacji, które dotyczyły sortowania odpadów. Jednym z kreatywnych zadań w ramach programu było przerobienie starych ubrań i nadanie im nowej formy, tak by można było się nimi cieszyć na dłużej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei piknik ekologiczno-sportowy pozwolił na odkrycie tajników kuchni wege w duchu zero waste, własnoręcznie przygotowanie naturalnych kosmetyków oraz rozgrywki w badmintona, bule, siatkówkę czy mini golf. Fundacja zorganizowała także spływ kajakowy dla 20 podopiecznych, który zakończony był ogniskiem. Była to okazja do wspólnej zabawy i integracji. Fundusze grantowe od IKEA pozwoliły również na zakup dodatkowego wyposażenia i sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć oraz warsztatów. 

Dziecięca radość pomagania

Środki grantowe w ramach projektu „Zabawa to poważna sprawa” pochodzą ze sprzedaży zabawek z kolekcji SAGOSKATT. To seria limitowanych pluszowych maskotek zaprojektowanych przez dzieci dla dzieci. IKEA zaprosiła małych artystów z całego świata, by narysowali swoją wymarzoną pluszową zabawkę. Jak udowodniło już tysiące maluchów – ich wyobraźnia nie zna granic.

W ubiegłorocznej edycji wzięło udział aż 66 tysięcy dzieci z całego świata, a tylko w Polsce zgłoszona została rekordowa liczba ponad 3 500 fantastycznych prac. W gronie zwycięzców, których projekt stał się częścią serii SAGOSKATT, po raz trzeci w historii konkursu, znalazła się praca z Polski, tym razem autorstwa 7-letniej Zosi. To nietypowa maskotka w kształcie jajka sadzonego, która po ściśnięciu wydaje dźwięk zbliżony do skwierczenia podczas smażenia na patelni.