IKEA zmieniła klientów w żółtych koszulkach w jednodniowych pracowników sklepu

IKEA zmieniła klientów w żółtych koszulkach w jednodniowych pracowników sklepu
W kampanii „Współpracownik IKEA na cały dzień” szwedzka sieć „wykorzystała” swoich klientów w żółtych koszulkach, aby zwiększyć liczbę pracowników sklepu podczas najbardziej pracowitego sezonu wyprzedaży. Jednocześnie marka promowała swoją aplikację pomagającą odnaleźć się w sklepie.
O autorze
1 min czytania 2022-02-08

fot. IKEA UAE

Żółte koszulki to charakterystyczny element stroju pracowników IKEA. Niejednokrotnie klienci w podobnym ubraniu czują się niezręcznie, gdy są myleni z członkami zespołu. W jednym ze swoich sklepów w Dubaju IKEA postanowiła zachęcić klientów do założenia żółtych koszulek i wzięcia udziału w specjalnej akcji. Tym samym IKEA postanowiła wesprzeć swoich pracowników dodatkowymi parami rąk do pracy w czasie wyprzedaży, czyli w najgorętszym zakupowo okresie.

Klienci ubrani na żółto otrzymali charakterystyczne smycze z plakietką „Współpracownik IKEA na cały dzień” i zyskali automatyczne „zatrudnianie”, aby służyć pomocą innym klientom w najbardziej ruchliwym dla sieci sezonie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednodniowi pracownicy zostali przeszkoleni dzięki aplikacji IKEA, która zapewniła im dostęp do wiedzy, którą posiadają zatrudnieni na stałe doradcy klientów. Tym samym nowi pracownicy mogli wskazywać kupującym najlepsze oferty w sklepie czy sprawdzać dostępność artykułów.

Jakie było wynagrodzenie dla „współpracowników dnia”? Klienci, którzy wzięli udział w akcji, otrzymali w zamian kupon podarunkowy do wykorzystania przy następnych zakupach w IKEA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 – Byliśmy zachwyceni, że mogliśmy dać naszym klientom szansę dołączenia do rodziny współpracowników IKEA, choćby tylko na jeden dzień. Chcieliśmy nagrodzić tych, którzy byli na tyle odważni, by nosić żółty kolor IKEA, jednocześnie pokazując wszystkim, jak wszechstronna aplikacja IKEA pomaga klientom odnaleźć się w sklepie. Te dwie rzeczy połączone dały życie tej beztroskiej aktywacji i nie moglibyśmy być szczęśliwsi – powiedział Vinod Jayan, dyrektor zarządzający w IKEA UAE, Katar, Egipt i Oman.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
IKEA Retail w Polsce w 2021 roku przeznaczyła ok. 76 mln zł na wsparcie swoich pracowników, zgodnie z długoterminową strategią IKEA People & Planet Positive.

PS 2
Od marca dziesięć osób z doświadczeniem uchodźczym rozpocznie płatny staż w jednym z warszawskich sklepów IKEA. Projekt powstał dzięki współpracy sieci z Fundacją Ocalenie.

PS 3
IKEA Social Entrepreneurship i NESsT wybrały przedsiębiorstwa społeczne, które skorzystają z programu rozwojowego. Spośród 80 organizacji, które przysłały zgłoszenia, wytypowano 6 z Polski i 4 z Rumunii.