McDonald’s w metaverse. Sieć otworzy wirtualną restaurację z dostawą do domu

McDonald’s w metaverse. Sieć otworzy wirtualną restaurację z dostawą do domu

McDonald’s złożył wniosek o 10 znaków towarowych obejmujących m.in. „prowadzenie wirtualnej restauracji oferującej rzeczywiste i wirtualne towary", w tym NFT, a także dostawę do domu rzeczywistych produktów zamówionych w metawersie.

W amerykańskim Biurze Patentów i Znaków Towarowych pojawiło się aż 10 wniosków złożonych przez McDonald's, które zapowiadają, że sieć, idąc śladem wielkich marek, wkracza do metaverse. Ten krok nie oznacza wprowadzenia do sprzedaży wyłącznie produktów w cyfrowej postaci. Wirtualna restauracja prawdopodobnie będzie mogła obsługiwać dostawy posiłków do domu, po złożeniu zamówienia online.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Co ciekawe, oprócz wirtualnej restauracji czy cyfrowych produktów, jeden ze znaków towarowych dotyczy „wirtualnych koncertów i innych wydarzeń”, prawdopodobnie obejmujących markę McCafé. Przypomnijmy, że niedawno Warner Music Group zapowiedział stworzenie „pierwszego świata o tematyce muzycznej w metaverse”, w którym zaprezentuje koncerty i muzyczne doświadczenia.

– Pomyśl o tym w ten sposób… spędzasz czas w metawersie i jesteś głodny. Nie musisz odkładać zestawu słuchawkowego. Wchodzisz do McDonald's i składasz zamówienie. Chwilę później dotrze ono do twoich drzwi – wyjaśnił Josh Gerben, prawnik zajmujący się znakami towarowymi, którego firma codziennie śledzi nowe zgłoszenia dotyczące tych oznaczeń.

Według Garbena, zatwierdzenie złożonych przez McDonald’s znaków towarowych chroniłoby koncept sieci w metaverse. Uważa też, ze jest to naturalny kierunek, jaki obierają największe marki na rynku.

– Myślę, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy każda marka, o której pomyślisz, dokona zgłoszeń. Nie sądzę, aby ktokolwiek chciał być kolejnym Blockbusterem i po prostu całkowicie zignorować nadchodzącą nową technologię – powiedział Gerben w rozmowie z Forbes. 

Prawnik podkreśla, że złożone wnioski zapewne zostaną zatwierdzone, jednak proces ich weryfikacji powinien zająć około dziewięciu miesięcy. Zatem pojawienie najpopularniejszej sieci fast foodów w metaverse może nastąpić jeszcze w tym roku.

PS
McDonald's nie pierwszy raz zamierza oferować jedzenie w cyfrowej postaci. Z okazji 40. rocznicy pojawienia się w ofercie sieci kanapki McRib, przywrócono tę pozycję w postaci NFT.

PS 2
Łączenie rzeczywistości ze światem wirtualnym pojawiło się także na rynku nieruchomości. Pierwsza na świecie rezydencja „MetaReal” to osiadłość w Miami, która będzie miała swój wirtualny odpowiednik.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij