Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

AR marketing w 2022 roku – główny kanał dla Twojego biznesu

AR marketing w 2022 roku – główny kanał dla Twojego biznesu
Jako spółka MyFace zajmujemy się marketingiem AR w sieciach społecznościowych, tworząc kreatywne filtry AR i zapewniając kompleksową promocję. Dziś opowiemy Wam, jak nasza firma rozwiązuje główne problemy każdego brand managera, wykorzystując do tego kanały social mediowe – TikToka i Instagrama.
O autorze
2 min czytania 2022-02-23

Jakie są głównie potrzeby marek?

  • Potrzeba rozpoznawalności, aby poszerzyć wiedzę odbiorców na temat produktu;
  • Potrzeba budowania lojalności, aby Twoi odbiorcy nie przerzucili się na produkt konkurencji;
  • Potrzeba unikalnych i interaktywnych treści, aby utrzymać zainteresowanie odbiorców i zachęcić ich do śledzenia cię przez cały czas;
  • Potrzeba zwiększenia liczby subskrybentów, aby więcej potencjalnych nowych klientów dołączyło do grupy Twoich odbiorców.

W przypadku spełnienia każdej z tych potrzeb zawsze kierujemy się do odbiorców i należy pamiętać, że nasza reklama musi być natywna, satysfakcjonować użytkownika, a nie go irytować. Najlepiej zrobić to tak, aby użytkownik sam promował naszą markę (o czym piszemy dalej).

Teraz porozmawiajmy o dwóch największych sieciach społecznościowych na świecie, do których duża część Twojego budżetu marketingowego powinna zdecydowanie pójść. Instagram i TikTok – 1 mld aktywnych użytkowników w każdej z aplikacji, średni czas spędzony na Instagramie (40 min), TikTok (82 min). Obydwa serwisy mają główną grupę odbiorców w wieku 18-24 lata. Ostatnim podobieństwem między obiema platformami jest to, że mocno rozwijają się w kierunku AR marketingu.

AR (augmented reality) – rozszerzona rzeczywistość to technologia, która pozwala na dodanie dodatkowych informacji lub treści wizualnych do obiektów, które istnieją w rzeczywistości. Efekty AR w social mediach to z kolei filtry tworzone w technologii rozszerzonej rzeczywistości: maski/filtry nakładane na twarz, efekty 3D z pełnoprawną animacją, gry z własnym scenariuszem i mechaniką gry.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Efektywność filtrów AR

Badania pokazują, że filtry AR są używane średnio przez 75 sekund. To 4 razy dłużej niż średni czas oglądania wideo! Przez te 75 sekund użytkownik jest zaangażowany w Twoją „reklamę natywną” i może zostać darmowym ambasadorem marki, gdy udostępni Instagram Stories lub doda swojego nowego TikToka z wykorzystaniem Twojego efektu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ważne jest, aby pamiętać, że samo stworzenie efektu nie wystarczy, a milionowy zasięg marka uzyskuje dzięki integracji z Influencerami. To oni uruchamiają pierwszą falę zasięgu, a każdy kolejny użytkownik powtarza za liderami opinii, tworząc w ten sposób efekt UGC. W listopadzie ubiegłego roku nasza firma MyFace stworzyła filtr pod #challenge beauty na TikToku dla marki kosmetycznej Eveline. Zdobył on ponad pół miliarda organicznego zasięgu w 1,5 miesiąca.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dlaczego filtr okazał się strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim klient dał nam możliwość zaproponowania i przygotowania konceptu kreatywnego. Tworzony brandowy efekt na TikToku musi mieć bardzo prostą i intuicyjną funkcjonalność, tak aby powstał efekt UGC, a każdy użytkownik stał się „Twoim kolejnym darmowym ambasadorem”. W samą kampanię AR zaangażowani byli również znani influencerzy, którzy wspierali komunikację akcji.

Marketing AR zyskuje na znaczeniu również w innych branżach. Na potrzeby wprowadzenia na rynek nowej maszynki do golenia Philips OneBlade, stworzyliśmy filtr na Instagramie, który był ważną częścią strategii marketingowej. Głównym celem było zaprezentowanie brandingu produktu w jak najbardziej natywny sposób, jednocześnie dając użytkownikowi możliwość wypróbowania produktu przed zakupem. Filtr selfie stał się viralem w sieci, kiedy opracowaliśmy interaktywny mechanizm „TryOn” z możliwością przymierzania różnych rodzajów zarostu. Oczywiście do kampanii byli zaangażowani Influencerzy, którzy zaczęli pierwszą falę publikacji i przyczynili się do uzyskania efektu UGC. W ciągu pierwszego miesiąca marka uzyskała 800 000 wyświetleń i ponad 250 000 interakcji z maską brandu, czyli CTR na poziomie aż 31%!

Podsumowując, AR marketing zapewnia Tobie i Twojej marce:

  • Rozpoznawalność, zasięg organiczny i UGC;
  • Lojalność dzięki brandingowej kreacji (AR filtr);
  • Treści stają się automatycznie angażująca i interaktywna;
  • Wzrost liczby followersów, którzy chcą być częścią Twojej komunikacji reklamowej.

Dzięki wykorzystywaniu efektów AR, można zoptymalizować koszty marketingu w social mediach. AR marketing to niedrogi sposób na dotarcie do grupy docelowej, a także na zwiększenie świadomości marki i sprzedaży online.

Rozpoczynając kampanię AR, należy zwrócić się do certyfikowanych partnerów, którzy mogą zapewnić kompleksową pomoc od strategii kreatywnej do projektowanie efektu i jego promocji.

Marketing AR to już nie buzzword z przyszłości, a główny kanał marketingowy w 2022 roku.

 

Artykuł powstał we współpracy z MyFace.