Podsumowanie gali Bestsellery Empiku 2021 z rekordowym zasięgiem

Tegoroczna gala Bestsellery Empiku objęła zasięgiem rekordową widownię – blisko 5,5 mln widzów. Tylko przed ekranami komputerów i urządzeń mobilnych zgromadziła o 43% więcej widzów niż rok temu. Streaming z relacją zza kulis na Facebooku wygenerował aż 27 tys. reakcji – o 93% więcej niż rok temu.
O autorze
2 min czytania 2022-02-18

Galę wręczenia nagród w największym w Polsce plebiscycie kulturalnym można było oglądać na antenie TVN, na profilach Empiku w mediach społecznościowych (na Facebooku, YouTube, na TikToku) oraz na platformie Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik. Rozszerzenie kanałów transmisji przełożyło się na rekordowy zasięg. W TVN było to 3,816 mln widzów*, a w mediach społecznościowych – aż 1,66 mln**. Streaming, wzbogacony o relację zza kulis prowadzoną przez Gabi Drzewiecką i Michała Szpaka oraz dodatkowe, nieemitowane w telewizji występy muzyczne, śledziło tym samym o 43% więcej internautów niż w ubiegłym roku. 70% widzów online obejrzało galę od energetycznego startu aż do finału. Wydarzenie było szeroko komentowane, a publiczność online bardzo zaangażowana – tylko na Facebooku widzowie pozostawili aż 27 tysięcy reakcji, czyli o 93% więcej niż rok temu. Ogromny entuzjazm internautów wzbudzili także tłumacze języka migowego Alicja Szurkiewicz i Bernard Kinow, obecni na ekranie podczas całej transmisji online. Widzowie szczególnie komplementowali zaangażowanie i pasję, z jaką tłumaczyli oni muzyczne wykonania. Ich gesty i mimika, momentami przypominające wręcz taniec, oddawały emocje towarzyszące występom artystów.

W tym roku postawiliśmy na mocne zróżnicowanie kanałów, w których można było oglądać galę. Wydarzenie jest atrakcyjne dla różnych grup odbiorców – zarówno dla nieco starszych widzów, śledzących transmisję w telewizji, jak i dla digital native’ów, którzy odkrywają nowości kulturalne głównie za pomocą smartfona. Ogromnie cieszy nas, że tegoroczna produkcja, wizja dyrektora muzycznego Wojtka Urbańskiego, jak i dywersyfikacja kanałów dotarcia przełożyły się na rekord oglądalności i pozwoliły nam uzyskać najwyższe zasięgi w ponad dwudziestoletniej historii nagród – komentuje Mona Kinal, CMO w Empiku.

Podczas gali wręczono Bestsellery Empiku 2021 – nagrody dla twórców najpopularniejszych książek, muzyki i filmów ubiegłego roku. Eksperckie jury przyznało także Odkrycia Empiku, czyli wyróżnienia dla młodych artystów, których oryginalna wizja wyznacza nowe kierunki rozwoju rodzimej kultury. Po raz pierwszy ogłoszono również laureata Nagrody Publiczności, wyłonionego spośród wszystkich nominowanych w drodze głosowania w aplikacji mobilnej Empik. Fani w ciągu 10 dni oddali łącznie blisko 200 tys. głosów i napisali 41 tys. uzasadnień.

Wręczaniu statuetek jak co roku towarzyszyło zaskakujące widowisko muzyczne z udziałem gwiazd polskiej sceny. Wspólnie wystąpiły Julia Wieniawa i Anita Lipnicka, bracia Kacperczyk stanęli u boku Artura Rojka, a Vito Bambino – Stanisława Soyki. Niezapomniane muzyczne kreacje stworzyli również Igo z Krzysztofem Zalewskim, a także Daria Zawiałow. Ze sceny popłynęły dźwięki kultowych polskich przebojów w nowych, oryginalnych aranżacjach dyrektora muzycznego gali – Wojtka Urbańskiego. Niespodziankę dla widzów przygotowała także sanah, która wykonała jeden ze swoich największych hitów w nowej wersji. Galę z relacją zza kulis można obejrzeć w całości na oficjalnym kanale Empiku na YouTube.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bestsellery Empiku 2021 zostały objęte patronatem medialnym przez Radio Zet, Onet i „Gazetę Wyborczą”. Partnerem głównym wydarzenia był Jaguar, a Partnerem Odkryć Empiku – TikTok.

Pełną listę laureatów można znaleźć na oficjalnej stronie wydarzenia: empik.com/bestselleryempiku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

* RCH w osobach wg panelu OOH w grupie All 4+,
** stan na wtorek, 16.02, godz.13.00

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się