adidas zrywa współpracę z Rosyjską Federacją Piłki Nożnej

adidas zrywa współpracę z Rosyjską Federacją Piłki Nożnej
Sportowa marka, która od lat była technicznym partnerem reprezentacji Rosji, poinformowała, że „w trybie natychmiastowym” kończy współpracę z Rosyjskim Związkiem Piłki Nożnej po inwazji tego kraju na Ukrainę.
O autorze
1 min czytania 2022-03-02

adidas od 2008 roku był technicznym sponsorem reprezentacji Rosji w piłce nożnej i producentem sportowych strojów drużyny. Rosyjscy piłkarze wystąpili w zaprojektowanych przez markę koszulkach m.in. podczas mistrzostw świata w 2018 roku.

Zrywając długoterminowe partnerstwo, adidas łączy się z wieloma markami i światem sportu, który od kilku dni manifestuje swoją solidarność z Ukrainą i potępia działania Rosji. W ostatnim czasie UEFA i FIFA podjęły decyzję o wykluczeniu rosyjskich klubów i reprezentacji ze wszystkich międzynarodowych rozgrywek piłki nożnej. Manchester United oddzielił się od rosyjskiego sponsora Aeroflot, a niemiecki klub piłkarski Schalke zakończył umowę sponsorską z Gazpromem.

– W świetle wydarzeń na Ukrainie wycofaliśmy prawa sponsorskie Aeroflotu. Podzielamy obawy naszych kibiców na całym świecie i przekazujemy wyrazy współczucia osobom, które ucierpiały w wyniku tych wydarzeń – wyjaśnił Manchester United.

Z kolei Nike poinformowało o zakończeniu swojej działalności w Rosji. Klienci tego kraju nie mogą już dokonywać zakupów w sklepie internetowym sportowej marki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS
W odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę Meta ograniczy na swoich platformach w UE dostęp do rosyjskiej telewizji mediów RT i portalu Sputnik.

PS 2
Netflix nie zamierza szerzyć propagandy i respektować nowych przepisów prawnych Rosji, które mówią o obowiązku nadawania rosyjskich programów w serwisie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się