Gdańsk współpracuje z InPost i Allegro, aby uporządkować Paczkomaty i chronić środowisko

Gdańsk współpracuje z InPost i Allegro, aby uporządkować Paczkomaty i chronić środowisko
Władze Gdańska podpisały listy intencyjne z firmami InPost i Allegro, dzięki czemu zostaną podjęte działania prowadzące m.in. do poprawy jakości powietrza oraz uporządkowania lokalizacji Paczkomatów w przestrzeni miejskiej.
O autorze
1 min czytania 2022-03-15

fot. InPost

Główne założenia współpracy miasta Gdańsk, firmy logistycznej i marketplace’u zakładają poprawę jakości powietrza i ochrony klimatu. Zgodnie z realizowanym przez InPost programem „Green City”, Paczkomaty w Gdańsku otrzymają nowe funkcjonalności takie jak ładowarki elektryczne czy czujniki jakości powietrza. Nowe urządzenia zostaną także otoczone nasadzeniami roślinnymi, co umożliwi oczyszczanie powietrza. Dodatkowo przy nowo otwartych maszynach paczkowych zostanie wyłożona antysmogowa kostka brukowa

W ramach zrównoważonego rozwoju Allegro na stałe wpisało w usługę dodatkowe funkcjonalności. Po odebraniu pierwszej paczki, każdy klient może w zielonym automacie nadać za darmo używany sprzęt elektroniczny, który zyska drugie życie – czytamy w komunikacie Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Dzięki rozpoczętej współpracy miasto będzie konsultowało również kwestie lokalizacji Paczkomatów. Maszyny będą rozmieszczone w taki sposób, aby wkomponować się w przestrzeń miejską, a jednocześnie zapewnić mieszkańcom łatwy i wygodny odbiór przesyłek.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Cieszymy się, że rozpoczynamy współprace w nowym obszarze, który pozwoli poprawić przestrzeń publiczną w naszym mieście. Urządzenia paczkowe ułatwiają życie mieszkańcom w związku z tym zależy nam na uporządkowaniu polityki w tym zakresie. Mamy nadzieję, że przy okazji wprowadzanych regulacji mieszkańcy uzyskają więcej możliwości z zakresu SmartCity, a sam proces dostarczania paczek będzie bardziej ekologiczny – mówi Łukasz Kłos, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej.

Jak dodają władze Gdańska, ważnym elementem współpracy będzie również działalność edukacyjna dla mieszkanek i mieszkańców miasta, „mająca na celu zwiększenie świadomości ekologicznej i zachęcenie do podejmowania korzystnych dla środowiska naturalnego decyzji zakupowych”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Gdańsk w nowej kampanii społecznej przekonuje, że jest „miastem równości” i „miastem dla wszystkich”, niezależnie od rasy, pochodzenia, religii czy orientacji seksualnej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2
Allegro wychodzi za granicę, umożliwiając kupowanie i sprzedawanie w UE. Platforma zapewni sprzedawcom angielskie tłumaczenia ofert oraz wsparcie w procesie zakupu i płacenia w euro.