Sieć Lidl Polska kolejny raz wyróżniona Gwiazdą Jakości Obsługi

We wtorek, 15.03., w Światowym Dniu Konsumenta, zostały ogłoszone tegoroczne wyróżnienia „Gwiazd Jakości Obsługi”. Wśród nich znalazła się firma Lidl Polska. O przyznaniu nagrody zdecydowali sami konsumenci, wybierając sieć spośród 40 000 innych marek w głosowaniu online.
O autorze
3 min czytania 2022-03-15

Firmy wyróżnione Gwiazdą Jakości Obsługi 2022, takie jak Lidl Polska, tworzą grono najbardziej przyjaznych klientom przedsiębiorstw w Polsce. Firma szczycąca się prestiżowym tytułem może pochwalić się najwyższym zaufaniem klientów i kompetentną obsługą. 

Jakość obsługi klienta w Lidl Polska

Zadowolenie i satysfakcja klientów to dla Lidl Polska priorytet, dlatego sieć zawsze stara się koncentrować na ich potrzebach. W ofercie sklepów Lidl, dostępnych jest ponad 480 produktów oznaczonych symbolem „Produkt polski”. Z kolei w ramach Ryneczku Lidla klienci znajdą ponad 200 świeżych warzyw i owoców, a w Wege Strefie Lidla, dostępnych jest kilkadziesiąt roślinnych artykułów. Wyszkolony personel codziennie dba o miłą atmosferę i udziela wszelkich niezbędnych informacji.

Marka zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne dla klientów są dodatkowe udogodnienia, jak np. parkingi dostępne dla wszystkich klientów czy szerokie alejki. Sieć inwestuje również w wygodne kasy samoobsługowe, przy których w szybki i łatwy sposób można dokonać zakupów. Dodatkowo, już od 2019 roku dla klientów Lidl Polska dostępna jest darmowa aplikacja Lidl Plus, dzięki której mają oni dostęp do wszystkich promocji i rabatów, a także e-paragonów. Co ważne, użytkownicy otrzymują spersonalizowane oferty wpisujące się w ich upodobania. 

Troska o zdrowie i środowisko

To jednak nie koniec. W swoich codziennych działaniach Lidl opiera się na postulatach przyjętych w ramach Strategii CSR na lata 2020 – 2025. Firma kładzie szczególny nacisk na zrównoważoną produkcję, jakość i bezpieczeństwo produktów, ich wartości odżywcze oraz wpływ na zdrowie. W ten sposób firma wypełnia także 12. cel zrównoważonego rozwoju ONZ, którym jest „odpowiedzialna produkcja i konsumpcja”. To właśnie głównie w ramach asortymentu firma przyjęła najwięcej zobowiązań wieloletnich oraz systematycznie ogłasza nowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie dokumenty Lidl Polska udostępnia w zakładce: kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj. Na stronie prezentowana jest m.in. polityka zakupowa „Świadome odżywianie”, pisemne stanowisko w zakresie mikroplastiku, „Zasada należytej staranności w procesie zaopatrywania w towary”, liczne stanowiska dotyczące asortymentu jak np. owoców i warzyw, jaj, kawy kakao, herbaty oraz ryb i ich przetworów. Sieć wyraźnie stawia na wysoką jakość swoich produktów. W kategorii warzyw i owoców, firma dopuszcza o 2/3 mniej pozostałości środków ochrony roślin, niż pozwalają na to regulacje Unii Europejskiej. Łańcuch dostaw projektowany jest z dbałością o pierwszeństwo produktów polskich, a także z zachowaniem wszelkich norm związanych z poszanowaniem godności i praw człowieka.

Lidl Polska od lat przeciwdziała marnowaniu żywności, rozpoczynając zmiany już na poziomie łańcucha dostaw, a także podpowiada i edukuje w jaki sposób działać zgodnie z ideą “no waste”, wprowadzając kilka prostych zasad, które mogą zaowocować wielkimi zmianami. W ramach całego łańcucha dostaw Lidl optymalizuje zamówienia produktów w taki sposób, aby ograniczyć marnowanie żywności niemal do „0”. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma społecznie odpowiedzialna

W obliczu kryzysu uchodźczego w Ukrainie, Grupa Schwarz, w ramach której funkcjonuje Lidl Polska, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną 10 000 000 euro. Dodatkowo jako Lidl Polska firma pomaga, przekazując produkty w Ukrainie organizacjom NGO, w tym np. Caritas Ukraina. Z kolei w Polsce Lidl Polska wspiera produktowo oraz finansowo organizacje takie jak m.in. Caritas Polska oraz Polska Akcja Humanitarna.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mając świadomość, że wielu obywateli Ukrainy będzie poszukiwać w najbliższych tygodniach w Polsce pracy, Lidl Polska dostosował swoje oficjalne platformy rekrutacyjne tak, aby dotrzeć do nich z propozycją pracy jak najszerzej – od tej pory wybrane ogłoszenia rekrutacyjne są publikowane w języku polskim oraz ukraińskim. Lidl Polska dysponuje doświadczeniem zarówno w rekrutacji, ale przede wszystkim integracji pracowników różnych narodowości w ramach firmy.

Wszystkim kandydatom, niezależnie od narodowości, sieć oferuje wysokie wynagrodzenia – wyższe niż średnie płace w handlu oraz szeroki pakiet benefitów pozapłacowych. Dla obywateli Ukrainy szczególnie istotna będzie możliwość nauki języka polskiego, którą zapewnił Lidl. Co więcej, uruchomiono infolinię pomocową dla pracowników z Ukrainy prowadzoną w ich językach narodowych. Osobom, które wyjechały do Ukrainy celem ewakuacji swoich rodzin, zagwarantowano możliwość powrotu do pracy. Sieć zadeklarowała także wsparcie dla uchodźców z Ukrainy, którzy będą zainteresowani pracą w Lidl Polska oraz pomoc w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.

Ponadto w wielu sklepach Lidl Polska trwają zbiórki żywności dla Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas oraz innych organizacji pomocowych.