fot. Fron Office Sports
Krążące od jakiegoś czasu spekulacje zostały potwierdzone – na mocy czteroletniej umowy zawartej 15 marca, Spotify staje się głównym sponsorem FC Barcelony. Jak można się domyślić – współpraca jednego z najbardziej medialnych klubów piłkarskich na świecie z gigantem streamingowym została wyceniona wysoko. Jak podają media, całkowita wartość umowy wynosi 306 mln dolarów, co oznacza, że Barcelona może zarobić na współpracy ponad 70 mln dolarów rocznie.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Umowa między FC Barceloną a Spotify będzie obowiązywała przez 4 lata, począwszy od najnowszego sezonu, a więc nowa nazwa stadionu wejdzie w życie od lipca 2022 roku.
Logo serwisu stremingowego pojawi się zarówno na meczowych, jak i treningowych koszulkach męskich i żeńskich drużyn FC Barcelony. Pozyskanie nowego sponsora wiąże się również z pewną zmianą tradycji. Stadion Camp Nou, pierwszy raz w swojej 65-letniej historii, zmieni nazwę i odtąd będzie znany jako „Spotify Camp Nou”.
Have you heard? We’re partnering with @FCBarcelona to bring music and football together like you’ve never seen before. Learn more from our Chief Freemium Business Officer, Alex Norström: https://t.co/rbeLkuW02o pic.twitter.com/VK4l3sEwG4 — Spotify News (@SpotifyNews) March 15, 2022
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jesteśmy bardzo dumni, że możemy rozpocząć współpracę z tak uznaną na świecie marką jak Spotify. To pomoże nam jeszcze bardziej zbliżyć się do kibiców z całego świata. To nowy etap w rozwoju naszego klubu. Chcemy zademonstrować naszą innowacyjność i dążenie do bycia lepszym, bo to uczyniło Barcelonę wyjątkowym klubem – mówi Joan Laporta, prezes klubu.
Spotify dodaje, że pozyskanie tytułu Official Audio Streaming Partner FC Barcelony wiąże się też z dodatkowymi możliwościami promocji artystów obecnych w serwisie streamingowym.
Zawsze używaliśmy naszego marketingu jako platformy dla artystów, więc dodajemy kolejną ogromną scenę, dosłownie stadion, aby pomóc artystom w interakcji z fanami na całym świecie. Mecze Barcelony przyciągają ogromną widownię w każdym sezonie i nie możemy się doczekać współpracy z klubem, aby połączyć artystów z tą publicznością – twierdzi Spotify.
PS
Niedawno o Spotify zrobiło się głośno w związku z buntem muzyków obecnych w serwisie. W odpowiedzi na ich skargi, platforma udostępnia użytkownikom specjalną zakładkę ze sprawdzonymi, naukowymi informacjami na temat COVID-19.