W jakich sklepach korzystamy z płatności odroczonych?

Moda, RTV AGD oraz zdrowie i uroda – to główne obszary retailu, w których klienci płacą przy pomocy usług „kup teraz, zapłać później”. Z płatności odroczonych korzystają przede wszystkim millenialsi oraz pokolenie Z.
O autorze
1 min czytania 2022-03-17

* Źródło: Thisismoney.co.uk

Przy pomocy „kup teraz, zapłać później” płacimy za różnego rodzaju zakupy. Ponad połowa młodych osób korzysta z usług BNPL przy zakupach związanych z modą (57%) i sprzętem RTV AGD (47%). Co czwarta osoba używa tej metody płacąc za produkty zdrowotne i kosmetyczne (27%). 23% płaci w ten sposób za rozrywkę, a 21% za artykuły gospodarstwa domowego. Niektóre osoby używają jej nawet do zakupów żywnościowych, czy opłacają w ten sposób podróże – podaje serwis thisismoney.co.uk[1].

W Polsce usługi płatności odroczonych największym zainteresowanie cieszą się w branżach, w których aktywni są millenialsi oraz pokolenie Z. Są to branże modowa, obuwnicza, sportowa. Powoli zwiększa się też popularność tego rozwiązania w takich kategoriach jak biżuteria czy artykuły dziecięce. Jest to licząca się grupa konsumentów, która ma coraz większą siłę nabywczą. Dlatego każdy sklep detaliczny – stacjonarny czy internetowy – powinien na tym etapie rozważyć wdrożenie takich płatności. Pozwoli to na pozyskanie nowych grup klientów, ale też zwiększenie konwersji czy wartości koszyka zakupowego – komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce.

Online i offline 

Konsumentom coraz częściej zależy na identycznych możliwościach dokonywania zakupów, bez względu na kanał realizacji transakcji. Dlatego w każdym kanale sprzedażowym online i offline ważne są spójność oferty, budowanie jak najlepszego doświadczenia zakupowego klienta oraz zaufania do sklepu, ale także udostępnianie tych samych metod płatności.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Wiemy, że konsumenci doceniają podejście omnichannelowe, które zapewniamy w odniesieniu do płatności odroczonych. Klienci, zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online, chcą korzystać z możliwe jak najszerszej gamy wygodnych metod płatności, które pozwalają na szybkie dokonanie zakupu i natychmiastowe korzystanie z produktu. Dzięki usługom Mokka, retailerzy mogą zapewnić klientowi spójne doświadczenia zakupowe w każdym miejscu styku z marką czy produktem – dodaje Marek Biernacki, szef Mokka w Polsce.

Kup teraz, zapłać później w Polsce

Usługi „kup teraz, zapłać później” zyskują na popularności w Polsce i za granicą. Stacjonarnie tą metodą płaci już 5% Polaków, a online – 7%, przy czym w grupie wiekowej 20-29 jest to już 13%. Równocześnie niemal 60% Polaków zna już tego typu formę rozliczeń, a 30% deklaruje, że chciałoby z niej korzystać – wynika z badań ARC Rynek i Opinia[2]. Zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych BNPL regularnie płaci już co 10 Polak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

[1] thisismoney.co.uk/money/cardsloans/article-10403727/Buy-pay-later-used-42-Gen-Z-Britain-year.html
[2] ARC Rynek i Opinia, badanie Trendy zakupowe Polaków, ilościowe na próbie reprezentatywnej n=600