Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Uber Eats świętuje 5 lat w Polsce

Mija 5 lat od startu Uber Eats w Polsce. Polacy pokochali posiłki z dostawą – aby je dostarczyć, kurierzy przemierzyli dystans odpowiadający 95 podróżom na Księżyc i z powrotem. Z okazji jubileuszowej „piątki” Uber Eats podsumowuje pół dekady działalności.
O autorze
2 min czytania 2022-04-08

Od 2017 roku wiele się zmieniło. Rozpoczynając swoją działalność w stolicy, platforma miała w ofercie 150 partnerów restauracyjnych. Pięć lat później – aplikacja dostępna jest w ponad 100 miastach, zaś liczba współpracujących lokali wzrosła do prawie 7 tys. Z kolei, jeśli chcielibyśmy skorzystać z oferty każdej z nich, zajęłoby to nam kolejne 5 lat.

TOP 5 zamawianych potraw

Aby sprawdzić, jak wyglądają kulinarne upodobania Polaków, eksperci Uber Eats przyjrzeli się zamówieniom składanym w 12 największych miastach w Polsce.

W ciągu ostatnich pięciu lat największym zainteresowaniem cieszy się kuchnia amerykańska z cheeseburgerem na czele. Na drugiej pozycji znajduje się pizza. Co ciekawe, na najniższy stopień podium, w klasyfikacji dań z największą liczbą zamówień w ciągu ostatnich pięciu lat, zajmują sałatki. Tabelę zamykają potrawy wegetariańskie oraz szeroko pojęta kuchnia azjatycka.

Jak zamawiamy?

Pół dekady danych wskazuje jasno – gdybyśmy mieli świętować dzień posiłków z dostawą, byłaby to niedziela. W dalszej kolejności najczęściej składamy zamówienia w piątki i soboty. Dniem, w którym decydujemy się gotować, lub zjeść coś na mieście jest poniedziałek. W tym dniu składamy najmniej zamówień.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zanim nasze ulubione potrawy trafią na stół, pokonują miliony kilometrów. Tylko w 2021 roku „herosi bez peleryn”, czyli dostawcy współpracujący z platformą Uber Eats, przebyli dystans odpowiadający 32 lotom na Księżyc i z powrotem. Z kolei, jeśliby liczyć pokonane kilometry od początku działalności Uber Eats w Polsce, odbyliby taką podróż 95 razy.

Jak wygląda średnie pojedyncze zamówienie składane w Polsce? Liczby wskazują, że najczęściej z dostawy korzystamy w towarzystwie i zamawiamy więcej niż jedną potrawę – a dokładniej 3,6 na jedno zamówienie. Zaś średni napiwek oscyluje w okolicach 7 złotych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakimi smakoszami jesteśmy?

Platforma Uber Eats umożliwia również pozostawianie komentarzy do zamówień. Wśród wiadomości, od wielu lat niezmiennie dominuje prośba o usunięcie cebuli.  Zdecydowana większość komentarzy to personalizowanie zamówień (np. proporcje nóżek z kurczaka w stosunku do reszty dania lub usunięcie sosu). W ciągu ostatnich 5 lat zdarzyły się także momenty, do których dobre jedzenie pasuje najlepiej – ten jeden z użytkowników poprosił o napisanie na pudełku z jedzeniem „Wyjdziesz za mnie?”. Trzymamy kciuki, że dostał odpowiedź twierdzącą i życzymy wszystkiego dobrego na nowej drodze życia. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5 lat dostawy

Ostatnie pół dekady to nie tylko rosnąca liczba zamówień, miast, oraz restauracji. To też wprowadzanie nowych funkcji, odpowiadających na potrzeby użytkowników. 

  • W 2019 roku po raz pierwszy można było skorzystać z możliwości odbioru osobistego – dzięki czemu weekendowy spacer mógł stać się jeszcze ciekawszy.
  • Rok później, fani płatności bezgotówkowych zyskali możliwość rozliczeń za pośrednictwem BLIK.
  • Wraz z rozpoczęciem pandemii, platforma uruchomiła bezdotykową dostawę, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno dostawców, jak i użytkowników.
  • W 2022 roku Uber Eats wprowadził możliwość składania grupowych zamówień. Aby spotkania z przyjaciółmi mogły być w całości poświęcone przyjemnemu spędzaniu czasu, aplikacja pozwala na dzielenie rachunku pomiędzy zamawiającymi.