Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

IKEA ukończyła budowę swojego ekologicznego sklepu bez parkingu

IKEA ukończyła budowę swojego ekologicznego sklepu bez parkingu
Nowy rodzaj sklepu szwedzkiego giganta to zupełnie nowy rodzaj konsumpcji. Na terenie sklepu nie znajdziemy miejsc do parkowania, ale za to porasta go 160 drzew. To ukłon w stronę konsumentów nieposiadających samochodu.
O autorze
1 min czytania 2022-04-28

Sklepy IKEA mieszczą się zazwyczaj na obrzeżach miast, gdzie musimy dojechać samochodem. Własny transport jest zresztą wskazany, jeśli mamy wracać z zakupów z np. szafką lub biurkiem. Trudno wyobrazić sobie przewiezienie większych mebli transportem miejskim. 

Jednak IKEA wychodzi naprzeciw takim klientom, którzy nie posiadają samochodu i na co dzień poruszają się bardziej ekologicznymi środkami (autobusami czy rowerami). Nowatorski projekt szwedzkiej marki zakładał stworzenie sklepu, do którego można bez problemu dostać się komunikacją miejską, a powrót z zakupionymi produktami nie będzie przysparzał większej trudności. W ten sposób wybudowano pierwszy sklep IKEA, w którym nie znajdziemy miejsc do parkowania, a cały teren jest zielony i przyjazny dla środowiska. 

fot. IKEA

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ekologiczny sklep IKEA powstał przy dworcu Westbahnhof w Wiedniu. Sześciopiętrowy budynek został zaprojektowany przez pracownię Querkraft Architekten, która postanowiła upodobnić sklep do… jednej wielkiej półki. Fasada jest zatem otwartą konstrukcją z wydzielonymi kubikami, które można dowolnie aranżować. Na kolejnych piętrach znajdziemy lokale gastronomiczne, strefy wypoczynkowe i przyjazne miejsca spotkań. Klienci robiący w tym miejscu zakupy będą mogli skorzystać z dostawy towarów do domu – sklep dowiezie je pod wskazany adres za pomocą samochodów elektrycznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. IKEA

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. IKEA

– Projekt koncentruje się na współczesnych megatrendach i uwzględnia mobilność bez samochodu oraz radykalne zmiany w zachowaniach zakupowych. Klienci doceniają dziś wygodę i nie chcą marnować czasu, dlatego coraz częściej wolą, żeby dostarczać im meble do domu. Nasz nowy wiedeński sklep, który jest głównie dla pieszych, rowerzystów i poruszających się komunikacją miejską, dowiezie wszystkie większe produkty maksymalnie w ciągu 24 godzin – wyjaśniają przedstawiciele IKEA.

fot. IKEA

Ważnym aspektem tego miejsca jest również zieleń – na terenie sklepu znalazło się aż 160 drzew, które pełnią funkcję nie tylko estetyczną, ale również regulują temperaturę na wszystkich piętrach budynku.

– Drzewa i rośliny na fasadzie oraz na dachu, które mają działanie chłodzące, wpłyną na lokalny mikroklimat. Zieleń miejska jest jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju Wiednia, który szuka sposobów na walkę z ociepleniem – tłumaczą projektanci z Querkraft Architekten.

fot. IKEA