Platforma do strumieniowego przesyłania muzyki postanowiła umożliwić małej grupie artystów promowanie ich niewymienialnych tokenów. W miejscu, gdzie muzycy publikują swoje playlisty i promują koncerty, pojawi się także galeria NFT. Po kliknięciu w wybraną grafikę, użytkownik zostanie przekierowany na platformę OpenSea, na której można dokonać zakupu wybranego tokena.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Obecnie dostęp do funkcji mają tylko wybrani użytkownicy aplikacji Spotify na Androida ze Stanów Zjednoczonych. Mogą oni przeglądać galerie NFT takich artystów jak Steve Aoki i The Wombats.
Popularność NFT spada
Pilotażowy program Spotify niemal natychmiast spotkał się z krytyką w sieci. Subskrybenci twierdzą, że oczekują raczej funkcjonalnych usług, które uatrakcyjnią korzystanie z serwisu do słuchania muzyki i podcastów.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Co więcej, szwedzki serwis prowadzi testy galerii NFT w czasie, gdy rynek niewymienialnych tokenów odnotowuje spore spadki – dzienna sprzedaż NFT zmniejszyła się w ostatnich miesiącach o 92%. Według serwisu NonFungible we wrześniu ubiegłego roku średnia dzienna liczba sprzedaży tokenów wynosiła 225 tys., natomiast stan na dzień 3 maja 2022 roku to zaledwie 19 tys. Tym samym liczba aktywnych portfeli na rynku NFT spadła na początku maja o 88%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: NonFungible.com
Jak podkreśla rzecznik Spotify, testy są prowadzone w celu poznania preferencji użytkowników. Szersze wdrożenie funkcji będzie zależne od tego, z jakim odbiorem spotkają się galerie NFT w serwisie.
Rutynowo przeprowadzamy szereg testów, aby poprawić doświadczenia artystów i fanów. Niektóre z tych prób torują drogę do szerszego doświadczenia, a inne służą jedynie jako ważna nauka – podsumowuje rzecznik Spotify.
PS
Zapraszamy do lektury Trendbooka NowegoMarketingu, w którym szerzej omawiamy temat rynku NFT oraz jego udziału w świecie marketingu.