Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Spotify chce wprowadzić galerie NFT na strony artystów

Spotify chce wprowadzić galerie NFT na strony artystów
Kolejną platformą, która zamierza wkroczyć na rynek NFT, jest Spotify. Serwis ruszył z testami galerii niewymienialnych tokenów, które pojawiają się w profilach wybranych artystów.
O autorze
1 min czytania 2022-05-18

Platforma do strumieniowego przesyłania muzyki postanowiła umożliwić małej grupie artystów promowanie ich niewymienialnych tokenów. W miejscu, gdzie muzycy publikują swoje playlisty i promują koncerty, pojawi się także galeria NFT. Po kliknięciu w wybraną grafikę, użytkownik zostanie przekierowany na platformę OpenSea, na której można dokonać zakupu wybranego tokena.

Obecnie dostęp do funkcji mają tylko wybrani użytkownicy aplikacji Spotify na Androida ze Stanów Zjednoczonych. Mogą oni przeglądać galerie NFT takich artystów jak Steve Aoki i The Wombats.

Popularność NFT spada

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pilotażowy program Spotify niemal natychmiast spotkał się z krytyką w sieci. Subskrybenci twierdzą, że oczekują raczej funkcjonalnych usług, które uatrakcyjnią korzystanie z serwisu do słuchania muzyki i podcastów.

Co więcej, szwedzki serwis prowadzi testy galerii NFT w czasie, gdy rynek niewymienialnych tokenów odnotowuje spore spadki – dzienna sprzedaż NFT zmniejszyła się w ostatnich miesiącach o 92%. Według serwisu NonFungible we wrześniu ubiegłego roku średnia dzienna liczba sprzedaży tokenów wynosiła 225 tys., natomiast stan na dzień 3 maja 2022 roku to zaledwie 19 tys. Tym samym liczba aktywnych portfeli na rynku NFT spadła na początku maja o 88%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: NonFungible.com

Jak podkreśla rzecznik Spotify, testy są prowadzone w celu poznania preferencji użytkowników. Szersze wdrożenie funkcji będzie zależne od tego, z jakim odbiorem spotkają się galerie NFT w serwisie.

Rutynowo przeprowadzamy szereg testów, aby poprawić doświadczenia artystów i fanów. Niektóre z tych prób torują drogę do szerszego doświadczenia, a inne służą jedynie jako ważna nauka – podsumowuje rzecznik Spotify.

PS 
Zapraszamy do lektury Trendbooka NowegoMarketingu, w którym szerzej omawiamy temat rynku NFT oraz jego udziału w świecie marketingu.