Kamil Prandecki (BITEME!concept): Uruchomienie BITEME!concept umożliwiło mi rozwijanie pasji do gotowania i zamiłowania do kulinarnej kultury

Kamil Prandecki (BITEME!concept): Uruchomienie BITEME!concept umożliwiło mi rozwijanie pasji do gotowania i zamiłowania do kulinarnej kultury

Na jakie ważne trendy powinni zwrócić obecnie uwagę marketerzy? Czym jest studio konsultingowe STYLESPOT.PL? Dlaczego zdecydował się wyjść poza sektor food & beverages? M.in. o to spytaliśmy Kamila Prandeckiego, co-foundera STYLESPOT.PL i BITEME!concept.

fot. STUDIO SILVIA PHOTOGRAPHY

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach swojej aktywności od lat zawodowej obserwujesz zmiany zachodzące w marketingu. Na jakie ważne trendy powinni zwrócić obecnie uwagę marketerzy, a jakich możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?

Od kilku lat uczestniczymy w procesie przełomowej zmiany w sposobie myślenia o marketingu. Odchodzimy od marketingu intuicyjnego na rzecz marketingu analitycznego, a postępujący rozwój narzędzi i wdrożeń z zakresu marketing technology znacząco przyspiesza tę dynamikę.

Oznacza to dalszą eskalację marketingu efektywnościowego oraz coraz dokładniejszą personalizację komunikatu reklamowego na podstawie precyzyjnych danych, generowanych dzięki narzędziom agregującym i analizującym zachowania konsumentów. Naturalnym następstwem tych zmian jest z kolei zacieranie granic pomiędzy środowiskiem digital a tradycyjnymi mediami, zarówno na poziomie formy kreatywnej, jak i podejścia do planowania mediów. Przykładem tego jest chociażby formuła addressable TV, w ramach której można podmienić kopię reklamy telewizyjnej w trakcie emisji kampanii, w oparciu o bieżące dane dotyczące tego, kto aktualnie ogląda dany blok reklamowy. Jak już jesteśmy przy marketingu czasu rzeczywistego, to dodam, że myślenie w kategoriach planowania kampanii z uwzględnieniem aktywności real time marketing uważam za kolejną tendencję o dynamice wzrostowej.

W bardzo ciekawym kierunku rozwija się e-commerce, który jest trochę taką soczewką skupiającą szereg aktualnie zachodzących zmian. Mam na myśli choćby format live shoppingu, który jest idealną ilustracją myślenia w kategoriach komunikatu spersonalizowanego oraz wspomnianego real time marketingu.

Kończąc ten wątek, chciałbym jeszcze dodać, że mimo nakreślonej tutaj wizji ekspansji marketingu analitycznego kompetencje osadzone na solidnym podłożu humanistycznych i artystycznym nadal będą bardzo wysoko oceniane i niezbędne. Nawet najbardziej dogłębna analiza danych nie dostarczy unikalnych i trafnych insightów, a następnie skutecznych rozwiązań kreatywnych. Są one efektem wiedzy, talentów i wrażliwości stratega, copywritera i art directora. Wynikają z rzeczywistego, ludzkiego doświadczania.

Wspomniałeś o e-commerce. Oprócz działań reklamowych, w ramach studia konsultingowego STYLESPOT.PL, zajmujesz się także dostarczaniem rozwiązań dla sektora e-commerce branż fashion i beauty. W czym dokładnie specjalizuje się Wasze studio?

Tak, równolegle z zarządzaniem grupą reklamową BITEME!concept rozwijam STYLESPOT.PL. Jest to przedsięwzięcie skierowane do branży fashion oraz beauty, ukierunkowane na wsparcie kanału e-commerce w zakresie usprawnienia procesu zakupowego. Studio powstało jako odpowiedź na szereg problemów, jakie pojawiły się za sprawą pandemii, szczególnie w kwestii poziomu obsługi i braku wystarczającej personalizacji serwisu. Mówiąc językiem korzyści, skupiamy się na poprawie jakości serwisu konsumenckiego, mierzonej wzrostem konwersji, wzrostem sprzedaży komplementarnej oraz redukcją liczby zwrotów.

Waszym flagowym produktem jest chatbot Wirtualny Asystent. Czym wyróżnia się on na tle innych rozwiązań dostępnych na rynku?

Dostępne obecnie rozwiązania z reguły oferują obsługę chatu jedynie w obszarze FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań. Nasz „style bot” wchodzi natomiast w interakcję z użytkownikiem serwisu, proaktywnie reagując na jego zachowania w czasie rzeczywistym, ułatwia i personalizuje cały proces zakupowy, a jednocześnie agreguje i przetwarza dane z zakresu „customer intelligence”. Oznacza to, że może reagować nie tylko na treść rozmowy, ale również na kliknięcie czy otwarcie strony. Może również wypełniać formularze i wrzucać produkty do koszyka za użytkownika, edytować zdjęcia i materiały video. Co więcej, opracowaliśmy test osobowości modowej, dzięki któremu, na podstawie kilku pytań, nasz „style bot” jest w stanie zdefiniować profil osoby kupującej i na jego podstawie sugerować trafne propozycje ubrań, całych stylizacji oraz produktów komplementarnych. Naszym partnerem technologicznym przy tym projekcie jest grupa TUATARA i aktualnie jesteśmy w trakcie dwóch wdrożeń na dużych platformach e-commerce.

W ciągu ostatnich kilku lat zrealizowałeś wiele projektów, które swoją skutecznością i innowacyjnością wytyczały ścieżki rozwoju w branży reklamowej w różnych kategoriach. Które z nich najbardziej zapadły Ci w pamięć i dlaczego?

Opowiem o dwóch projektach, które w opinii zewnętrznych komentatorów były, i nadal są, wymieniane jako prekursorskie na naszym rodzimym gruncie.

W latach 2015-2017, jako pierwsi na polskim rynku, wraz z naszym klientem (wiodącą marką produktów kulinarnych) wypracowaliśmy i wdrożyliśmy nowe rozwiązania komunikacyjne oraz standardy wizualne poprzez osadzenie marki w estetyce „food porn” i mediów społecznościowych. Wyprzedziliśmy wtedy rynek o jakieś dwa-trzy lata, zostawiając przy tym konkurencję w tyle. Umocniło to pozycję marki jako lidera i eksperta kulinarnego oraz przyczyniło się do jeszcze większej dynamiki jej wzrostu. Tym samym narzuciliśmy kierunek rozwoju komunikacji dla całej kategorii.

Drugim przykładem jest projekt nowych rozwiązań aranżacji przestrzeni handlowej dla Carrefour Polska. Nasze rozwiązania w postaci minikonceptów handlowych wewnątrz sklepu znacząco odmieniły sposób myślenia o zagospodarowaniu przestrzeni, jak również doświadczania procesu zakupowego. Inspiracją były dla nas targowiska miejskie, na których każde stoisko ma swój unikalny, niepowtarzalny charakter, nawiązujący do sprzedawanego asortymentu. Wypracowane przez nas wraz z zespołem Carrefour rozwiązania przestrzenne i wizualne zostały, w całości lub na poziomie wybranych elementów, wdrożone w ponad 100 placówkach sieci w całej Polsce. Pilotażowy sklep, który został zaaranżowany pod naszym nadzorem w CH Promenada w Warszawie, został nagrodzony w 2019 roku w konkursie Retail Business Awards, otrzymując tytuł „Market roku”. Z satysfakcją obserwujemy, jak nasze pomysły wciąż są kopiowane przez konkurencję.

Po 6 latach działalności tworzycie grupę, w której skład oprócz BITEME!concept wchodzą HiCreatives i Food&Pro. Jakie obecnie usługi oferujecie w ramach tych podmiotów i dlaczego zdecydowaliście się wyjść poza sektor food & beverages?

Cieszę się, że o to pytasz, bo właśnie jesteśmy w trakcie grupowania naszych trzech marek pod jednym, wspólnym parasolem. Zdecydowaliśmy się wyjść poza sektor food & beverages, ponieważ zaczęły pojawiać się zapytania ofertowe z innych kategorii. Sami też czujemy potrzebę dalszego rozwoju, tym bardziej że tworzymy zespół z kompetencjami i wieloletnim doświadczeniem w pracy w zasadzie w każdym segmencie rynkowym – również dla marek samochodowych, banków i towarzystw ubezpieczeniowych, czy farmaceutyków.

Zatem w tej chwili prowadzimy agencję BITEME!concept oraz studio produkcyjne FOOD & PRO, których domeną są rozwiązania strategiczne, kreatywne i komunikacyjne wraz z produkcją formatów reklamowych dla sektorów food & beverages (w tym alkoholi) oraz agencję Hi.Creatives, która realizuje działania w zakresie strategii i kreacji dla wszystkich pozostałych branż.

Które działania oceniasz jako największy sukces?

Przede wszystkim realizacje, w ramach których byliśmy prekursorami na polskim rynku oraz działania i które zrealizowaliśmy dla rynków zagranicznych. Za sukces uważam również fakt, że jako niewielka, wręcz butikowa grupa reklamowa zdobyliśmy zaufanie dużych światowych marek i koncernów.

Jakieś konkretne plany na przyszłość?

Rozwój, pozyskiwanie nowych kompetencji z zakresu marketing technology i dalsza ekspansja na inne rynki.

Nie mogę nie zapytać o lokal MEAT LOVE, którego byłeś współtwórcą. Pisały o Was zarówno lokalne, jak i zagraniczne media. Dlaczego zdecydowałeś się go sprzedać i wrócić do marketingu?

MEAT LOVE było biznesem stworzonym przez pasjonatów gotowania i profesjonalistów w dziedzinie marketingu, ale nie gastronomii. Opracowaliśmy format lokalu i menu, jakiego w Polsce jeszcze nie było, a także zaprojektowaliśmy komunikację, jaką nikt w kraju się wcześniej nie posługiwał. Dzięki temu rzeczywiście trafiliśmy między innymi do programu „Mike Colameco’s Real Food” poświęconego polskiej gastronomii, emitowanego za oceanem na platformie PBS. Znaleźliśmy się również w dodatku specjalnym do wydania „New York Times" poświęconego Warszawie.

Wszystko to spowodowało, że największe na rynku marki z kategorii food & beverages zwróciły się do nas z propozycjami współpracy. Właśnie dlatego postanowiłem wrócić do marketingu z pomysłem utworzenia agencji specjalizującej się w obsłudze wyłącznie marek jedzeniowych i alkoholowych. Tym bardziej, że wówczas nie było jeszcze na rynku agencji o takim profilu. Uruchomienie BITEME!concept umożliwiło mi rozwijanie pasji do gotowania i zamiłowania do kulinarnej kultury, przy wykorzystaniu zawodowego doświadczenia, którego zabrakło w przypadku prowadzenia gastronomii.

Kamil Prandecki – współzałożyciel i partner zarządzający agencji reklamowych BITEME!concept, Hi.Creatives i domu produkcyjnego Food&Pro. Współtwórca i partner zarządzający w STYLESPOT.PL – studiu konsultingowym specjalizującym się w rozwiązaniach technologicznych dla sektora e-commerce branż modowej i kosmetycznej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenia w realizacji projektów dla największych światowych marek i koncernów – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij