Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nutropharma wspiera farmaceutki w nowej kampanii edukacyjnej „Farmacja jest Kobietą”

O autorze
3 min czytania 2022-05-30

Firma farmaceutyczna Nutropharma przygotowała kampanię edukacyjną dot. nowych – acz wciąż nie do końca (po)znanych przez społeczeństwo – uprawnień farmaceutycznych, które zostały wprowadzone w wyniku pandemii COVID-19 oraz zmiany ustawy o zawodzie farmaceuty. Kampania – w ramach której przygotowano zarówno materiały edukacyjne dla konsumentów, jak i dla farmaceutów – jest także wyrazem podziękowania dla ciężkiej pracy farmaceutek, które stanowią ponad 80% polskich farmaceutów i dla których rozszerzenie uprawnień choć stanowi duże obciążenie, jest przede wszystkim motywacją do działania na rzecz dobra i zdrowia pacjentów.

Wystartowała kampania edukacyjna, której głównym celem jest pokazanie aktualnej roli polskich farmaceutek, stanowiących ponad 80% wszystkich farmaceutów.  Organizator i inicjator kampanii – firma farmaceutyczna Nutropharma, dbająca od ponad 30 lat o zdrowie kobiet – poprzez swoją kampanię pragnie wesprzeć dbające o zdrowie innych kobiety-farmaceutki w ich nowej codzienności, a tym samym przypomnieć jak w ostatnich latach zmieniła się opieka farmaceutyczna i jak duży potencjał drzemie w zawodzie farmaceutki, m.in. dzięki zmianom wprowadzonym poprzez pandemię COVID-19 oraz zmianę ustawy o zawodzie farmaceuty.

Wejście w życie ustawy o zawodzie farmaceuty sprawiło, że wykonujący ten zawód zyskują sporo nowych uprawnień, pozwalających dbać o zdrowie Polaków w jeszcze bardziej odpowiedzialny sposób. Ponieważ jednak wielu nadal nie wie, z czym konkretnie wiążą się te zmiany – zaistniała potrzeba poinformowania społeczeństwa, jakie usługi mogą być obecnie realizowane w aptekach. Jednocześnie okazało się, że dla kobiet farmaceutek, które stanowią 83% osób z tytułem magistra farmacji, największą zaletą i jednocześnie motywacją wynikającymi z nowej ustawy jest odpowiedzialność za drugiego człowieka. W Międzynarodowy Dzień Farmaceuty, wypadający 14 maja, wystartowała kampania edukacyjna „Farmacja jest kobietą”, która ma przybliżyć temat nowych uprawnień, jakie posiadają farmaceuci, oraz zwrócić uwagę na ich zwiększoną rolę w możliwości wsparcia zdrowia społeczeństwa.

Farmaceuci cieszą się bardzo wysokim zaufaniem społecznym, a farmakoterapia to podstawowy element leczenia wielu chorób. Według danych z raportu Ministerstwa Zdrowia „Opieka Farmaceutyczna”, w 2019 r. 90,4% Polaków deklarowało, że ufa farmaceucie. Biorąc dodatkowo pod uwagę konsekwencje okresu pandemicznego, rola aptekarzy musiała ewoluować. Dzięki ustawie o zawodzie farmaceuty wprowadzono szereg nowych usług, takich jak m.in.: przegląd lekowy (obecnie na etapie pilotażu usługi), wykonywanie prostych badań diagnostycznych (na etapie dyskusji proceduralnych), holistycznie rozumianą opiekę farmaceutyczną, możliwość wykonywania szczepień przeciwko COVID-19 i grypie. Mimo że część tych uprawnień jest jeszcze na etapie wdrażania, Polacy powinni mieć wiedzę na ich temat, by mogły służyć jako narzędzie realnego wsparcia społeczeństwa. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zmiany w polskim systemie opieki zdrowotnej były inspiracją do przyjrzenia się sprawie z punktu widzenia farmaceutów, w związku z czym powstała kampania „Farmacja jest kobietą”. 

Kanwą do stworzenia kampanii było przeprowadzone na zlecenie Nutropharma badanie, w ramach którego sprawdzono jak pandemia wpłynęła na różne obszary życia farmaceutek, zarówno zawodowe, jak i zdrowotne. Badanie i stworzony na jego bazie raport „Farmaceuci w pandemii” wykazał, że choć pandemia i zwiększona liczba pracy i odpowiedzialności odcisnęła duże piętno na codziennym życiu i zdrowiu farmaceutek, to właśnie te zwiększone zmianami COVIDowymi i nową ustawą o zawodzie farmaceuty uprawnienia stanowią dla nich największą motywację do pracy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przez wiele lat praca farmaceutów – reprezentowanych w większości przez kobiety – była niedoceniana. Czas pandemii, rozszerzenie uprawnień farmaceutycznych pokazało jednak, jak wielka jest moc, zaangażowanie i pomoc farmaceutów we wspieraniu zdrowia innych. Nowe uprawnienia zwiększają potencjał farmaceutów, systematyzują ich pomoc i co wykazało przeprowadzone przez  nas badanie jest dla nich największą motywacją do pracy. Mimo, że wciąż wielu Polaków nie wie, w jak wielu obszarach zdrowia farmaceutki mogą im pomóc. Realizując kampanię Farmacja jest Kobietą chcielibyśmy zwrócić uwagę jak wielka jest moc polskich farmaceutek, jak wielka jest moc kobiet tworzących farmację; podziękować za trud jaki wnoszą w rozwój polskiej farmacji i opieki farmaceutycznej. Poprzez zwiększenie świadomości społeczeństwa nt. aktualnie obowiązujących uprawnień farmaceutycznych chcielibyśmy przyczynić się także do większego wykorzystania potencjału, jaki drzemie w polskich farmaceutkach. Chcielibyśmy również sprawić, aby farmaceutki czuły się bardziej docenione i zauważone, a pacjenci w pełni i bardziej świadomie korzystali z ich wiedzy, doświadczenia i pomocy – powiedziała dr n.med. Ewa Wietrak, farmaceutka, inicjatorka kampanii i Prezes Zarządu Nutropharma. 
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Farmacja jest Kobietą” składa się z szeregu działań edukacyjnych, w tym cyklu filmów z udziałem Katarzyny Bosackiej oraz znanych farmaceutek – Any Krysewicz, Pauliny Front i Zosi Winczewskiej.


Poza działaniami edukacyjnymi promującymi rozszerzone uprawnienia farmaceutyczne, w ramach kampanii zostaną zrealizowane także podcasty i webinary dla farmaceutek, poświęcone wieloaspektowej roli farmaceutek oraz różnym aspektom ich codzienności, w szczególności ich zdrowiu. Do udziału w tych spotkaniach zaproszono zarówno farmaceutów, jak i lekarzy oraz psycholog Katarzynę Miller i statystyczkę Janinę Bąk, znaną  jako @janina.daily. Podcasty będą dostępne w Spotify, na kanale „Farmacja Jest Kobietą” oraz na stronie internetowej www.farmawiedzy.com.pl , na której również znajdą się webinary i inne materiały edukacyjne.

Gościem pierwszego podcastu była Agnieszka Stankiewicz – farmaceutka, kierowniczka apteki, psychodietetyk, certyfikowany profesjonalista medycyny stylu życia, zaś pierwszego webinaru – Janina Bąk i Katarzyna Miller. Kolejny podcast zaplanowany jest na 1 czerwca 2022 r., a webinar, który ponownie poprowadzi Janina Bąk – 6 czerwca 2022r. Wszelkie informacje nt ww. nagrań oraz kolejnych, zaplanowanych na 15 czerwca, 23 czerwca i 29 czerwca można znaleźć na stronie internetowej farmawiedzy.com.pl oraz na profilu Instagramowym @Farmacja Jest Kobietą.

Kampania ma zasięg ogólnopolski i będzie trwała do października 2022 r. Patronami kampanii są  Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie (patronat merytoryczny).