Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Znamy nominowanych w 1. polskiej edycji rankingu Best Brands 2022

O autorze
3 min czytania 2022-06-20

Znamy marki nominowane do nagrody Best Brands 2022 w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia. W każdej z pięciu kategorii zostało wyłonione TOP 10 firm, które powalczą o tytuł Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku „Oscary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się już 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards zostały wyłonione na podstawie unikalnej metodologii badania, opracowanej przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK – Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego „Share of Wallet” oraz „Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. „Najsilniejsi” nominowani zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 000 respondentów.

– Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru – środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na postrzeganie marek – mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz czyli w tzw. „ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem „sustainability” – to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości – metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu – o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia „Oscarów marketingu” już 15 września – mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.

Zwycięzców w każdej z 5 kategorii poznamy podczas uroczystej gali wręczenia nagród Best Brands Awards – 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One – największa niezależna grupa komunikacyjna.
Partnerem merytorycznym – GfK Polonia
Partnerem medialnym wydarzenia zostali: Forbes, Forbes Women, TV Polsat, Interia/Biznes, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska, Handel Extra.
Sponsorem gali – Salesforce.
Ranking wspiera Serviceplan Group.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nominacje Best Brands 2022

Best Overall Brand

  1. BIEDRONKA – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  2. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  3. CANON – Sprzęt fotograficzny
  4. FAIRY – Środki do zmywania
  5. GOPRO – Kamery sportowe/ drony
  6. JBL – Urządzenia audio
  7. LAYS – Słone przekąski
  8. PHILIPS – Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała
  9. SAMSUNG – Smartfony
  10. SONY – Konsole do gier

Best Polish Brand

  1. BIEDRONKA – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  2. EVELINE – Naturalne kosmetyki
  3. HORTEX – Żywność mrożona i lody
  4. MLEKOVITA – Podstawowe artykuły spożywcze
  5. ONLY BIO – Naturalne kosmetyki
  6. PIĄTNICA OSM – Nabiał
  7. TYMBARK – Napoje bezalkoholowe
  8. WAWEL – Słodycze
  9. WEDEL – Słodycze
  10. WINIARY – Podstawowe artykuły spożywcze

Best Omnichannel Brand

  1. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  2. GOPRO – Kamery sportowe/ drony
  3. LIDL – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  4. MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
  5. MEDIA MARKT – Sklepy z elektroniką
  6. PHILIPS – Elektryczny sprzęt do domu
  7. ROSSMANN – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  8. RTV EURO AGD – Sklepy z elektroniką
  9. SAMSUNG – Telewizory
  10. SONY – Konsole do gier

Best Customer Centricity Brand

  1. ALLEGRO – Sklepy online
  2. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  3. CIF – Środki czyszczące
  4. DOMESTOS – Środki czyszczące
  5. FAIRY – Środki do zmywania
  6. LIDL – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  7. MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
  8. NIVEA – Środki do pielęgnacji włosów i ciała
  9. ROSSMANN – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  10. SAMSUNG – Smartfony

Best sustainability Brand

  1. BIO (Lidl) – Żywność organiczna
  2. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  3. FAIRY – Środki do zmywania
  4. GERBER – Żywność organiczna
  5. GO VEGE – (Biedronka) Żywność organiczna
  6. JBL – Produkty audio
  7. MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
  8. NIVEA – Środki do pielęgnacji włosów i ciała
  9. PHILIPS – Mały sprzęt kuchenny
  10. SAMSUNG – Telewizory