Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Kaufland uruchamia cyfrowego asystenta Kala wspierającego proces rekrutacji

Osoby ubiegające się o pracę w sieci Kaufland już teraz mogą korzystać z nowego, interaktywnego rozwiązania – chatbota ułatwiającego proces rekrutacji. Od momentu uruchomienia wirtualnego asystenta przy jego pomocy złożono już ponad 90 aplikacji.
O autorze
1 min czytania 2022-06-21

Wśród zalet, które posiada wirtualny asystent Kala, można wymienić przede wszystkim zdolność do interakcji z człowiekiem, oszczędność czasu, a także możliwość szybkiego wyszukiwania ofert pracy i innych informacji o firmie. Nowe narzędzie to odpowiedź na postępujący rozwój technologii i zmieniające się podejście Polaków do procesów rekrutacyjnych – według badań blisko 66% z nich nie miałoby nic przeciwko, gdyby przy ich rekrutacji do pracy wykorzystano sztuczną inteligencję .

Asystent rekrutacji – chatbot Kala, którego imię nawiązuje do nazwy sieci, po raz pierwszy został wprowadzony w Niemczech, skąd wywodzi się Kaufland. Polska jest trzecim krajem w Europie, zaraz po Rumunii, w którym wdrożono tę metodę interakcji z potencjalnym kandydatem do pracy w Kauflandzie. Inteligentny chatbot działa w Polsce w oparciu o rozumienie tekstu „natural language processing” w dwóch obszarach – na stronie internetowej portalu kariery www.kariera.kaufland.pl oraz na cyfrowych panelach dostępnych w punktach informacji sklepów Kaufland.

Po wpisaniu prostej frazy związanej z poszukiwaniem zatrudnienia system przetwarza zapytanie i wyświetla użytkownikowi aktualne oferty pracy w wybranej lokalizacji. Oprócz przeglądania ogłoszeń chatbot pozwala także na natychmiastową aplikację na wybrane stanowisko. Podczas procesu rekrutacyjnego wirtualny asystent zadaje pytania ułatwiające wypełnienie zgłoszenia, a na koniec wyświetla zainteresowanemu pracą w sieci zebrane dane do akceptacji. Takie rozwiązanie znacznie skraca drogę naboru i oszczędza czas zarówno specjalisty ds. rekrutacji, jak i osoby aplikującej na dane stanowisko.

Pozostałe zalety cyfrowego bota

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Możliwość ubiegania się o pracę to nie jedyna funkcjonalność wirtualnego bota. Kala potrafi wypowiedzieć się na temat wielu zagadnień dotyczących przedsiębiorstwa m.in. historii sieci Kaufland, struktury firmy, liczby pracowników, oferowanych benefitów, praktyk studenckich czy zakresu obowiązków na danych stanowiskach. Wystarczy tylko zadać wirtualnemu doradcy odpowiednie pytanie. Chatbot został tak zaprogramowany, aby każdy mógł wyszukać informacje w przyjazny i intuicyjny sposób. Co ciekawe – Kala nie jest zwykłą maszyną, która tylko udostępnia żądane informacje. Można z nią prowadzić również grzecznościową pogawędkę. Możliwości chatbota będą stale optymalizowane – zarówno jeśli chodzi o zakres udostępnianych danych, jak również interakcję z użytkownikiem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się