Twórcy na Facebooku mogą zarabiać na filmach, w których wykorzystują licencjonowaną muzykę

Twórcy na Facebooku mogą zarabiać na filmach, w których wykorzystują licencjonowaną muzykę
Meta uruchamia funkcję „Music Revenue Sharing”. Dzięki niej twórcy na Facebooku mogą umieszczać w swoich filmach licencjonowane utwory znanych artystów i otrzymywać przychody z reklam typu In-Stream.
O autorze
1 min czytania 2022-07-26

Dzielenie się przychodami z muzyki 

Funkcja „Music Revenue Sharing” to nowy sposób na zarabianie stworzony zarówno z myślą o twórcach na Facebooku, jak i o posiadaczach praw do utworów. Odtąd Meta umożliwi dzielenie przychodów między wykonawcą a twórcą treści za każdym razem, gdy w wideo pojawia się licencjonowana muzyka popularnych i wschodzących artystów, m.in. takich jak Post Malone, Tove Lo czy Leah Kate.

Jak to działa?

Twórcy, którzy publikują filmy trwające co najmniej 60 sekund, zawierające element wizualny i licencjonowaną muzykę, mogą otrzymać 20% udziału w przychody z reklam typu In-Stream. Osobny udział otrzymają posiadacze praw do muzyki i Meta.

Dostęp do nowej funkcji otrzymają wszyscy twórcy, którzy kwalifikują się do wyświetlania reklam In-Stream w swoich treściach i spełniają standardy Mety dotyczące zarabiania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W pierwszej kolejności program zostanie udostępniony twórcom w Stanach Zjednoczonych, a w nadchodzących miesiącach Meta planuje wprowadzić go także w innych krajach. Firma nie wyklucza również rozszerzenia nowej funkcji na treści w zakładce Facebook Reels.

To pierwsza taka opcja w branży muzycznej – żadna inna platforma nie oferuje twórcom tego typu modelu zarabiania na tak dużą skalę – podsumowuje Meta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Niedawno Meta wprowadziła narzędzia usprawniające kontakt między firmami a potencjalnymi klientami za pośrednictwem aplikacji. Firma chce pomóc małym firmom ułatwić proces obsługi klienta i zwiększyć wyniki finansowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się