Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Tak promują się producenci. Oto najlepsze reklamy tranzytowe

Tak promują się producenci. Oto najlepsze reklamy tranzytowe
Dla większości osób autobusy, pociągi czy taksówki są jedynie środkiem transportu, ale dla mistrzów reklamy często objawiają się jako ruchome płótna będące podstawą skutecznej promocji. Na tego typu kampanie decydują się najczęściej przedstawiciele branży FMCG. Dzieje się tak nie bez powodu.
O autorze
3 min czytania 2022-07-29

Reklama tranzytowa

Jest bardzo efektowna, niedroga, zwraca uwagę, a przy tym zapewnia długi czas kontaktu z reklamą i masowe dotarcie – wyliczają zalety promocji w środkach komunikacji specjaliści od reklamy. I przytaczają konkretne liczby. Tylko w 2021 roku, według raportów Urzędu Transportu Kolejowego, z polskich kolei skorzystało 245,1 miliona pasażerów. To około 35 milionów więcej niż w 2020 roku. Sam tylko pociąg Słoneczny od Kolei Mazowieckich, sezonowo kursujący ze stacji Warszawa Centralna do Ustki, przewiózł dotychczas ponad 1,3 mln pasażerów. W czasie trwającej nawet pięć godzin przejażdżki, podróżni mają nieustanny kontakt z marką. Żadna inna forma promocji nie oferuje dziś podobnych parametrów.

Reklamie tranzytowej sprzyja zmiana trybu życia i rosnące koszty – przesiadamy się z aut do kolei i autobusów, po pandemii więcej podróżujemy, a jednocześnie jesteśmy zmęczeni Internetem, który towarzyszy nam ostatnio cały czas i w szczególności reklamą online. Dlatego marketerzy szukają innych sposobów dotarcia do klientów. Reklama tranzytowa działa tam, gdzie postawienie tradycyjnego bilboardu byłoby niewykonalne. 

Reklama tranzytowa w 2021 roku stanowiła już 12,2% światowych wydatków na reklamę zewnętrzną, czyli 864,4 miliony dolarów, a trend ten ciągle rośnie. Jednym z największych reklamodawców od lat są firmy z branży FMCG. Powód ten łatwo wytłumaczyć – oferują oni produkty, którymi zdecydowanie łatwiej jest przemówić do wyobraźni klientów. Oto kilka przykładów ciekawych kampanii. 

Tabasco bus

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: aletp.com.br

Kultowy sos Tabasco, produkowany od 1859 roku, słynie z niebywale ostrego smaku. Marka postanowiła wykorzystać ciąg skojarzeniowy, utożsamiany z uczuciem „palenia” gardła przy jedzeniu ostrego pożywienia. Taki pożar ugasić może tylko wóz strażacki – a przynajmniej taką wiadomość przekazuje autobus stylizowany na jednostkę straży pożarnej, który objeżdżał miasta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tramwaj Tchibo black&white

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło: buscon.com.pl

W 2015 roku w Warszawie na tory wyjechał tramwaj, który został wyremontowany na wzór kawiarni. W środku zamiast plastikowych krzeseł były wygodne kanapy, a na końcu wagonu barista przygotowywał reklamowaną kawę. Tramwaj Tchibo poruszał się po indywidualnych trasach. W trakcie trwania projektu pojazdem przejechało około 30 000 pasażerów, a około 17 000 spróbowało kawy Tchibo Black n’ White.

X4 energy drink bus

Źródło: adeevee.com

Firmy napojów energetycznych zazwyczaj do reklamy wykorzystywały sportowców. Sławne kampanie Red Bulla czy Blacka opierały się głównie na wysportowanych, sławnych osobach, jednak w przypadku X4 Energy Drink podmiotem są pasażerowie autobusu. Reklama łączy widoczne przez okna głowy ludzi siedzących z okleiną sugerującą, iż napędzają jednostkę za pomocą pedałów. Oczywiście, robią to dzięki energii z X4.

Unique CBD w Londynie

Źródło: cdn.shopify.com

Z reklamą produktów CBD zawsze wiązała się kontrowersja. W większości mediów jest ona po prostu zabroniona, jednak firmie Unique CBD udało się zdobyć pozwolenie organizacji TFL (Transport for London) na reklamowanie się na kultowych, londyńskich czerwonych autobusach. Sama reklama nie wygląda spektakularnie, bowiem przedstawia flakonik z olejkiem CBD i napis „premium CBD products that you can trust”. Jednak wartość jest zupełnie inna – to pierwsza tego typu reklama produktów z grupy kannabinoidów. Historia dzieje się na naszych oczach.

Szczoteczka dr. Best

Źródło: adeevee.com

Reklama szczoteczki do zębów nie brzmi zbyt ciekawie, ale dr. Best postanowił do tego celu wykorzystać nie tylko sztywną część pojazdu, ale i przegub. Każdy zakręt, który rozszerza harmonię łączącą dwie części autobusu, pokazuje również możliwości fleksyjne szczoteczki. W połączeniu z błękitnym kolorem pojazdu, jest to zdecydowanie przyciągająca oko reklama.

Kody rabatowe BookBeat.pl

Źródło: Materiały własne, inPlus Media

Bardzo przyjemną dla polskich podróżników była autopromocja aplikacji udostępniającej audiobooki w zamian za miesięczną subskrypcję. Zeskanowanie kodu QR znajdującego się na zewnętrznej stronie składanego stolika w pociągach Pendolino pozwalało odebrać trzydziestodniową wersję próbną. Prawdziwe wybawienie dla tych, którzy zapomnieli odpowiednio przygotować się do podróży. Wielogodzinna jazda to wręcz idealny moment na przetestowanie tego rodzaju aplikacji. 

Uchwyty BG Tong

Źródło: cdn.i.haymarketmedia.asia

W koreańskim metrze zamieniono niektóre uchwyty na bardzo realistyczną atrapę kurczaka smażonego w panierce. Ta kreatywna reklama szybko zdobyła uznanie internautów i prawdopodobnie wywołała uczucie głodu u sporej ilości pasażerów. 

W trakcie pandemii popyt na reklamę tranzytową istotnie spadł, co miało związek z naszą ograniczoną mobilnością i ciekawych kampanii nie było wiele. W tym roku jednak obserwujemy istotne odbicie. Reklamodawcy wracają do outdooru, w tym do reklamy tranzytowej. Szczególnie widać to przed wakacyjnym sezonem.