Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Disney+ zyskuje subskrybentów. Serwis wprowadzi reklamy i podwyższy ceny

Disney+ zyskuje subskrybentów. Serwis wprowadzi reklamy i podwyższy ceny
Disney+ pochwalił się znacznym wzrostem liczby subskrypcji. Serwis streamingowy zapowiada, że wprowadzi nowe pakiety z reklamami. Z kolei dotychczasowy abonament bez reklam podrożeje i stanie się „opcją premium”.
O autorze
1 min czytania 2022-08-11

Disney ma coraz więcej subskrypcji

Od jakiegoś czasu obserwujemy spore zmiany na rynku VOD. Od miesięcy nie cichną dyskusje na temat złej passy Netflixa oraz planów serwisu dotyczących tańszych pakietów z reklamami i „walki” ze współdzieleniem kont

Dane podsumowujące wyniki finansowe Disney+ z ostatnich miesięcy pokazują, że liczba subskrypcji wzrosła o 14,4 milionów. Usługi streamingowe należące do koncernu Disney (Disney+, Star, Hulu, ESPN) mają już łącznie ponad 221 mln subskrypcji na całym świecie. W połowie 2022 roku Disney+ zadebiutował w sumie w 42 krajach – w tym także w Polsce.

Co istotne, w raportach serwisów streamingowych należy rozróżnić subskrypcje od subskrybentów. Każdą nową osobę, która zapisuje się do tzw. subskrypcji wiązanych, Disney liczy razy 3 (dla serwisu Disney+, Hulu i ESPN+). Firma nie podaje jednak liczby użytkowników bez duplikacji.

Choć konkurencja stale rośnie, Netflix wciąż pozostaje największą platformą streamingową, zrzeszając 220,7 mln subskrybentów. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklamy nie tylko na Netflixie

Już 8 grudnia br. na Disney+ pojawi się pakiet o nazwie Disney+ Basic, który będzie zawierał reklamy. Podczas seansów będą wyświetlane spoty o długości 15 i 30 sekund. Z czasem na platformie pojawią się także dłuższe formaty. Reklam będą pozbawione programy skierowane do dzieci.

Na początek nowa opcja będzie dostępna tylko dla użytkowników w USA. Na razie nie wiadomo, kiedy reklamy pojawią się na platformie w pozostałych krajach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z nową subskrypcją z reklamami na Disney+ i poszerzeniu abonamentowych opcji w całym naszym streamingowym portfolio, damy naszym użytkownikom więcej możliwości wyboru, aby wyjść naprzeciw ich różnorodnym potrzebom, docierając tym samym do większej liczby osób – powiedział Kareem Daniel, członek zarządu Disney Media & Entertainment Distribution.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Disney+ podnosi ceny

Okazuje się, że pakiet z reklamami wcale nie będzie tańszy niż dotychczasowe opcje. Cena subskrypcji „Disney+ Basic” z reklamami będzie wynosiła 7,99 dolarów, czyli tyle samo, ile do tej pory kosztował podstawowy pakiet. Z kolei opłata za wersję bez reklam o nazwie „Disney+ Premium” sięgnie 10,99 dolarów miesięcznie.

Disney przewidział także podwyżki cen dla swoich pozostałych serwisów. W sierpniu cena za subskrypcję Hulu z reklamami wzrośnie z 6,99 do 7,99 dolarów, a koszt za ESPN+ wzrośnie do 9,99 dolarów.