Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Noś wełnę, nie paliwa kopalne” – kampania Woolmark Company podkreśla szkodliwość szybkiej mody

„Noś wełnę, nie paliwa kopalne” – kampania Woolmark Company podkreśla szkodliwość szybkiej mody
Kampania Woolmark Company ma na celu podniesienie świadomości na temat stosowania paliw kopalnych w produkcji ubrań z materiałów syntetycznych. Tym samym firma promuje naturalne i odnawialne materiały, które ograniczają generowanie zanieczyszczeń.
O autorze
1 min czytania 2022-09-05

fot. woolmark.com/wear-wool

„Czy wiesz, skąd pochodzą twoje ubrania? Czy nosiłbyś plastik?”

W nowej reklamie Woolmark Company widzimy ludzi zanurzonych w basenie pełnym czarnego oleju przypominającego ropę naftową. Ten niepokojący obraz ma symbolizować ogromną skalę zanieczyszczania środowiska przez branżę mody.

Co 25 minut do produkcji odzieży syntetycznej wykorzystuje się kałużę ropy naftowej wielkości basenu olimpijskiego. To prawie 350 milionów baryłek ropy rocznie – alarmuje Woolmark Company.
Jesteśmy w środku kryzysu klimatycznego i jako filmowcy wierzymy, że naszym obowiązkiem jest opowiedzenie najważniejszych historii naszych czasów. Wiesz, że obecnie około 70% wszystkich ubrań jest wykonanych z materiałów syntetycznych? To inne określenie na ropę naftową. Dosłownie ją nosimy – mówią Sil van der Woerd i Jorik Dozy, reżyserzy Studia Birthplace, które jest odpowiedzialne za stworzenie kampanii.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kup mniej, ale lepiej

W kampanii stworzonej we współpracy z agencjami 20something, Park Village i Studiem Birthplace, firma zachęca do zmiany nawyków i dokonywania „czystszych, bardziej ekologicznych wyborów”. Częścią tej zmiany ma być rezygnacja z kupna syntetyków na rzecz naturalnych i biodegradowalnych ubrań wykonanych z wełny Marino.

Jak podkreśla Woolmark Company, wełna jest włóknem odnawialnym, które nie przyczynia się do zanieczyszczania oceanów i ziemi mikroplastikiem, a przede wszystkim, nie wykorzystuje paliw kopalnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Rozwój szybkiej mody, kultury ubioru na Instagramie i turbodoładowanego konsumpcjonizmu spowodowały całkowitą zmianę tego, co czai się w naszych szafach (…) Naszą ambicją we współpracy z The Woolmark Company jest zajęcie się tym problemem i podniesienie świadomości na temat alternatyw dla tkanin syntetycznych – mówi Fran Docx, partner strategiczny agencji 20something.

Akcja obejmie zasięgiem stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Francję i Australię. Billboardy promujące kampanię „Wear Wool, Not Fossil Fuel” pojawiają się w znaczących lokalizacjach – na Times Square w Nowym Jorku i Piccadilly Circus w Londynie. Oprócz kampanii outdoorowej, firma prowadzi działania w social mediach oraz edukuje na specjalnej stronie internetowej www.woolmark.com/wear-wool.

PS
Globalna produkcja odzieży stale rośnie, powodując niebezpieczne zmiany w środowisku naturalnym. Przyczynia się do tego branża fast fashion, w której liderem jest Shein.

PS 2
Uruchomiono „Fast Fashion Confessional Hotline”. Linia telefoniczna ma przekonać do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia i konsumpcji.