„Czy wiesz, skąd pochodzą twoje ubrania? Czy nosiłbyś plastik?”
W nowej reklamie Woolmark Company widzimy ludzi zanurzonych w basenie pełnym czarnego oleju przypominającego ropę naftową. Ten niepokojący obraz ma symbolizować ogromną skalę zanieczyszczania środowiska przez branżę mody.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Co 25 minut do produkcji odzieży syntetycznej wykorzystuje się kałużę ropy naftowej wielkości basenu olimpijskiego. To prawie 350 milionów baryłek ropy rocznie – alarmuje Woolmark Company.
Jesteśmy w środku kryzysu klimatycznego i jako filmowcy wierzymy, że naszym obowiązkiem jest opowiedzenie najważniejszych historii naszych czasów. Wiesz, że obecnie około 70% wszystkich ubrań jest wykonanych z materiałów syntetycznych? To inne określenie na ropę naftową. Dosłownie ją nosimy – mówią Sil van der Woerd i Jorik Dozy, reżyserzy Studia Birthplace, które jest odpowiedzialne za stworzenie kampanii.
Kup mniej, ale lepiej
W kampanii stworzonej we współpracy z agencjami 20something, Park Village i Studiem Birthplace, firma zachęca do zmiany nawyków i dokonywania „czystszych, bardziej ekologicznych wyborów”. Częścią tej zmiany ma być rezygnacja z kupna syntetyków na rzecz naturalnych i biodegradowalnych ubrań wykonanych z wełny Marino.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Jak podkreśla Woolmark Company, wełna jest włóknem odnawialnym, które nie przyczynia się do zanieczyszczania oceanów i ziemi mikroplastikiem, a przede wszystkim, nie wykorzystuje paliw kopalnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwój szybkiej mody, kultury ubioru na Instagramie i turbodoładowanego konsumpcjonizmu spowodowały całkowitą zmianę tego, co czai się w naszych szafach (…) Naszą ambicją we współpracy z The Woolmark Company jest zajęcie się tym problemem i podniesienie świadomości na temat alternatyw dla tkanin syntetycznych – mówi Fran Docx, partner strategiczny agencji 20something.
Akcja obejmie zasięgiem stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Francję i Australię. Billboardy promujące kampanię „Wear Wool, Not Fossil Fuel” pojawiają się w znaczących lokalizacjach – na Times Square w Nowym Jorku i Piccadilly Circus w Londynie. Oprócz kampanii outdoorowej, firma prowadzi działania w social mediach oraz edukuje na specjalnej stronie internetowej www.woolmark.com/wear-wool.
PS
Globalna produkcja odzieży stale rośnie, powodując niebezpieczne zmiany w środowisku naturalnym. Przyczynia się do tego branża fast fashion, w której liderem jest Shein.
PS 2
Uruchomiono „Fast Fashion Confessional Hotline”. Linia telefoniczna ma przekonać do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia i konsumpcji.