Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Na Shopee działa już 53 tys. polskich sprzedawców. Platforma podsumowuje pierwszy rok w Polsce

O autorze
2 min czytania 2022-09-07

W 2021 roku Shopee było najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie*, zaś w Polsce w ciągu roku aplikacja została pobrana już ponad 7,5 miliona razy. Od początku wejścia na nasz rynek na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które z powodzeniem rozwijają swoją sprzedaż online.

Pierwszy rok działalności w Polsce

Pierwszym sprzedanym na Shopee.pl produktem w historii był chip LED w cenie 9 zł. Choć od tego czasu właśnie mija zaledwie rok, platforma na dobre zagościła w świadomości Polaków. Na polskim rynku głośnym echem odbijają się kampanie reklamowe platformy, w których za każdym razem rozbrzmiewają dobrze znane hity muzyczne. Pierwsza reklama telewizyjna Shopee, która wzbudziła gorące emocje, w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online** i stała się viralem z wieloma kreatywnymi adaptacjami. Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 r., Shopee wystartowało z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka gwiazdora muzyki rock polo Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.

Sieć lokalnych sprzedawców

Model biznesowy Shopee zakłada systematyczne  budowanie sieci sprzedawców – co istotne, nie tylko z zagranicznych rynków, ale przede wszystkim – firm lokalnych, działających na danym rynku. Misją Shopee jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi poprzez umożliwianie firmom bezproblemowego, prostego rozpoczęcia sprzedaży internetowej – mówi Michał Tykarski, business development director w Shopee.

W tym celu na platformie bezpłatnie dostępne jest Centrum Edukacji Sprzedawcy, zawierające materiały o różnym stopniu zaawansowania – przeznaczonych zarówno dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców. Na podobnej zasadzie działa uruchomiony niedawno kanał na YouTube – Shopee Masters, gdzie dostępne są materiały eksperckie i webinary dotyczące prowadzenia sprzedaży na platformie, skutecznego promowania i rozwijania swojego biznesu online. Udział we wszystkich webinarach organizowanych przez ekspertów Shopee jest bezpłatny.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto od samego początku współpracy z platformą każdy sprzedawca dostaje dostęp do Centrum Sprzedawcy Shopee, które pomaga zarządzać wszystkimi operacjami w sklepie – począwszy od wystawiania ofert, przez zarządzanie płatnościami, aż do realizacji przesyłek dzięki Zintegrowanej Logistyce Shopee. Tego rodzaju dostęp w czasie rzeczywistym pozwala podejmować sprzedawcom trafne i elastyczne decyzje biznesowe.

W efekcie tych działań do Shopee każdego dnia dołączają kolejni polscy sprzedawcy – w ciągu minionego roku na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które obecnie mają ponad 15 milionów aktywnych ofert. Najaktywniejsi zauważają szybkie wzrosty sprzedaży: przykładowo, podczas trwającej kampanii 9.9 najlepsi sprzedawcy z kategorii FMCG zanotowali średnio 2-3-krotny wzrost liczby zamówień. Wiele polskich firm, w ciągu roku działania platformy w Polsce, odniosło wiele sukcesów i znacząco się rozwinęło. Jeden z lokalnych sprzedawców, współpracujących z Shopee od listopada ubiegłego roku, zarobił już ponad 2,1 mln zł dzięki sprzedaży na platformie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Powiększające się grono odbiorców Shopee

Większość użytkowników Shopee to osoby między 18 a 30 rokiem życia. Stale rośnie jednak liczba osób starszych, w wieku powyżej 50 roku życia. Chociaż najbardziej aktywni są kupujący z Warszawy, Krakowa i Wrocławia, to jednak coraz więcej zamówień spływa również od osób spoza dużych miast. To wszystko pokazuje, że na polskim rynku e-commerce jest zapotrzebowanie na nowe rozwiązania, a kupujący aktywnie szukają dla siebie najlepszych ofert.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Misją Shopee jest łączenie kupujących z różnych grup społecznych ze sprzedającymi – zarówno tymi stawiającymi pierwsze kroki w e-handlu, jak i zaawansowanymi firmami i dużymi markami działającymi w tym obszarze od lat. 

* blog.apptopia.com/the-10-most-downloaded-shopping-apps-in-2021

** YouTube, TikTok oraz inne kanały online