40 proc. Polaków uważa, że szkoły i uczelnie są przygotowane na powrót nauki zdalnej [raport]

O autorze
1 min czytania 2022-09-12

Platforma ClickMeeting sprawdziła, co obecnie Polacy sądzą o edukacji online. Jak się okazuje ¼ z nas uważa, że nauka zdalna w przypadku zajęć teoretycznych może być tak samo efektywna, jak stacjonarna. Jednocześnie co 20 Polak bardzo dobrze ocenia przygotowanie techniczne szkół na taki model edukacji.

Aż 25 proc. Polaków uważa, że nauka zdalna może być tak samo skuteczna, jak stacjonarna, pod warunkiem że model ten dotyczy jedynie przedmiotów teoretycznych. Z kolei już 20 proc. odpowiedziało, że edukacja online może być tak samo efektywna, a zależy to od podejścia ucznia czy studenta oraz od kompetencji nauczyciela. Z kolei tylko 49 proc. Polaków uważa, że nauka zdalna zawsze będzie mniej efektywna od tej w modelu stacjonarnym. Zaledwie 6 proc. badanych nie ma na ten temat zdania, 

Już 38 proc. badanych uważa, że szkoły i uczelnie są gotowe na ponowne przejście w tryb edukacji online, a 23 proc. ankietowanych nie ma zdania na ten temat. Co ciekawe 40 proc. Polaków uważa, że placówki edukacyjne w obecnej sytuacji nie są jeszcze odpowiednio przygotowane do powrotu nauki zdalnej.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Niezmiernie nas cieszy, że możemy być częścią zmiany, jaka zachodzi w obszarze edukacji zdalnej. ClickMeeting oferuje materiały pomocnicze dotyczące zdalnego nauczania. Dzięki nim łatwiej o odpowiednie przygotowanie się do prowadzenia zajęć i poznanie samej platformy. Są to poradniki zarówno dla nauczycieli czy  wykładowców, jak i osób prowadzących pozostałe zajęcia online podsumowuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.

Już prawie co 20 Polak uważa, że szkoły są bardzo dobrze przygotowane pod względem technicznym do prowadzenia nauki zdalnej lub hybrydowej, a już 35 proc. uważa, że dobrze. Źle natomiast ocenia pod tym względem placówki edukacyjne tylko 31 proc. badanych, a bardzo źle 8 proc. Co ciekawe 22 proc. respondentów nie ma zdania na ten temat.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Metodologia

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W badaniu udział wzięło 1000 osób, z czego 52 proc. to kobiety, a 48 proc. to mężczyźni. Ankietowani to mieszkańcy miejscowości powyżej 500 tys. mieszkańców (12 proc.), 100-500 tys. mieszkańców (17 proc.), 20-100 tys. mieszkańców (24 proc.), 5-20 tys. mieszkańców (13 proc.) i do 5 tys. mieszkańców (34 proc.). W mieście mieszka 66 proc. respondentów, a 34 proc. na wsi. Ankietowani byli w wieku od 18 do 34 lat (26 proc.), między 35 a 54 rokiem życia (35 proc.)  i powyżej 55 roku życia (39 proc.).