Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kaufland pokazuje najmłodszym jak nie marnować żywności w akcj „EKO od dziecka”

O autorze
1 min czytania 2022-09-19

Marnotrawienie żywności to jeden z czynników wpływających na degradację środowiska, a jak wynika z badań, aż 60% produktów spożywczych w Polsce marnuje się w gospodarstwach domowych. Jako firma odpowiedzialna Kaufland regularnie przypomina konsumentom o prostych sposobach, dzięki którym mogą ograniczyć skalę tego problemu. Tym razem sieć skierowała swoje działania do najmłodszego pokolenia, które w angażujący sposób będzie zachęcać do świadomego wykorzystywania żywności. 

Budowanie dobrych postaw od… podstaw

„EKO od dziecka” to akcja edukacyjna sieci Kaufland zapoczątkowana w 2019 roku. Pierwsza odsłona skierowana była do dzieci w wieku przedszkolnym, którzy w trakcie warsztatów poznawali tajniki ochrony środowiska, w tym właściwej segregacji odpadów, oszczędzania wody i energii. W warsztatach wzięło udział kilkaset podopiecznych. Tegoroczna edycja projektu, która startuje już we wrześniu, poświęcona jest problematyce marnowania żywności. Do programu mogą zgłaszać się wychowawcy dzieci z wrocławskich szkół podstawowych klas 1-3. Spotkania odbędą się w siedzibie firmy Kaufland. Poprowadzą je przeszkoleni pod okiem ekspertów pracownicy sieci.  

W trakcie warsztatów „EKO od dziecka – nie marnuję” uczniowie poznają zasady świadomego wykorzystywania żywności. Otrzymają również mnóstwo praktycznych i łatwych do zastosowania porad, między innymi w zakresie odpowiedniego przechowywania warzyw i owoców, robienia listy zakupów i  czytania etykiet. Zdobędą też umiejętność odróżniania dwóch pojęć, które często sprawiają problem również dorosłym: „najlepiej spożyć przed” oraz „należy spożyć do”. Wszystko w towarzystwie zabaw integracyjnych, prawdziwych produktów spożywczych oraz przyjaznych materiałów edukacyjnych.

Marnowanie żywności jest jedną z przyczyn zmian klimatycznych, dlatego tegoroczną edycję akcji „EKO od dziecka” postanowiliśmy poświęcić właśnie temu zagadnieniu. W prosty, ale i angażujący sposób chcemy rozwinąć świadomość uczniów, wyposażając ich w umiejętności takie jak czytanie etykiet, wykorzystywanie resztek czy tworzenie przemyślanej listy zakupów. Jesteśmy przekonani, że dobre wzorce zaowocują i nie tylko dzieci, ale także zachęceni przez nich dorośli podejmą wysiłek na rzecz racjonalnego wykorzystywania żywności – podsumowuje Katarzyna Kandora-Matysik, pomysłodawczyni projektu „EKO od dziecka” z Kaufland Polska.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podczas warsztatów uczestnicy poznają także zasady przygotowywania posiłków zgodnie z ideą zero waste. Każdy uczeń będzie mógł podjąć wyzwanie i przyrządzić w domu drugie śniadanie, wykorzystując dostępne resztki. Zdjęcia przygotowanych posiłków będzie można zgłosić do konkursu, w którym na pięciu finalistów czekają warsztaty kulinarne z Beatą Śniechowską, zwyciężczynią 2. edycji programu MasterChef.

Więcej szczegółów o projekcie można znaleźć na stronie internetowej: EKO od dziecka | Kaufland.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się