Platforma ERLI.pl przeznaczy 50 mln złotych na wsparcie polskich sprzedawców

O autorze
3 min czytania 2022-09-20

Szalejąca inflacja oraz podwyżki cen energii i podatków przyniosą ogromne zmiany dla rynku handlu. Z badań wynika, że konsumenci będą wybierać e-commerce, który notować będzie dalszy wzrost. Tylko ten sektor zaproponuje porównywalność ofert, a tego właśnie będą szukać konsumenci. Rosnący e-commerce jest zatem szansą dla sklepów na zwiększanie obrotów, a model biznesowy ERLI.pl jest na to odpowiedzią.

Platforma ERLI.pl oferuje sprzedawcom rewolucyjny model biznesowy, który pozwoli im radykalnie obniżyć koszty działania sklepu, na które składają się m.in. zakup reklamy, obsługa dostaw i procesowanie płatności – tak, by mogli z zyskiem dla siebie zaoferować kupującym najniższe ceny. Model przygotowany został w oparciu o rozwiązania oferowane przez liderów kluczowych segmentów usług dla e-commerce: InPost (logistyka), Google (rozwiązania reklamowe) oraz PayU (płatności).

Celem projektu jest wsparcie polskich przedsiębiorców w czasach kryzysu – w ramach tej inicjatywy ERLI.pl pokryje nie tylko koszt dostaw i płatności, ale przeznaczy do końca 2022 roku 50 mln zł na wsparcie reklam w Google, aby pomóc sprzedającym.

Kontekst rynkowy

Galopująca inflacja, podwyżki cen energii oraz wzrost kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw nie pozostają bez wpływu na ceny, a więc i na rynek zakupów konsumenckich. Kupujący będą coraz ostrożniej podchodzić do zakupów, szukać tańszych alternatyw i porównywać ceny produktów. W naturalny sposób ponownie zwrócą uwagę w kierunku e-commerce po to, aby sprostać trudnym czasom i cenowej rywalizacji. Badania rynkowe wskazują, że w nadchodzącym czasie obok szerokiego wyboru i wygody, dla klientów kluczowe będą znowu jak najniższe ceny.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednocześnie, środowisko e-commerce było przez ostatnie lata coraz mniej przyjazne dla sprzedających – koszty prowadzenia sprzedaży w Internecie, na co składają się m.in. nakłady reklamowe, koszty prowizji od sprzedaży, koszty logistyczne i obsługi płatności, koszty serwerów i usług IT, stają się coraz wyższe. Te wysokie kwoty, porównywalne już wręcz z prowadzeniem punktu sprzedaży stacjonarnej, sprzedający przerzucali na kupujących, wciąż podnosząc ceny, przez co e-commerce tracił de facto swoją kluczową cechę konkurencyjną – niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych.

Koalicja na rzecz niższych cen w Internecie

Już dawno mówiło się o tym, że coś musi się zmienić – że musi powstać alternatywa dla obecnych graczy: marketplace z niskimi prowizjami, żeby sklepy, mając niższe koszty funkcjonowania, mogły oferować niskie ceny kupującym. ERLI.pl wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom! Stąd inicjatywa – czas na Koalicję na rzecz walki z wysokimi cenami. Do walki z drożyzną zapraszamy wszystkich sprzedających w polskim e-biznesie. Naszym celem jest obniżenie kosztów w e-commerce – dla sprzedających, a w konsekwencji dla konsumentów – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI.pl – Wspólnie z topowymi rynkowymi graczami, odpowiadającymi za najważniejsze elementy biznesu, zbudowaliśmy środowisko przyjazne dla sprzedających. Ich koszty sprzedaży online obniżą się na tyle, że będą w stanie mocno obniżyć ceny i zaoferować realnie najtańsze w Polsce produkty. Stworzony przez nas program ERLI Campaigns to pierwszy akord inicjatywy, w ramach której chcemy stworzyć warunki, w których całkowite koszty e-commerce spadną poniżej 10% wartości obrotu. Co ważne, nasza propozycja skierowana jest do polskich sprzedawców. Chcemy, tym bardziej w nadchodzących trudnych dla e-commerce czasach, promować i wspierać polski biznes – tych, którzy płacą podatki w Polsce. Do końca 2022 r. przeznaczymy 50 mln zł w kuponach na kampanie Google Ads dla wszystkich sprzedających na ERLI.pl. Model jest prosty: niższe koszty – niższe ceny – większa sprzedaż – większy zysk dla sprzedawcy i większe zadowolenie konsumenta – kontynuuje Adam Ciesielczyk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Model opiera się na 4 silnych filarach. Sprzedającym oferuje swoisty „e-commerce’owy all inclusive”, pozwalający na najefektywniejszą sprzedaż w Internecie. W skład koszyka usług wchodzą najpopularniejsze usługi rynkowych liderów, odpowiadających za kluczowe segmenty rynku:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Tani i sprawny sklep e-commerce na platformie ERLI.pl.
  • Płatności (PayU).
  • Logistyka (InPost).
  • Ruch, reklama i sprzedaż (Google).
Przedsięwzięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie wielomiesięczne przygotowanie do tak wielkiej kampanii. Jak wynika z naszej wiedzy, nikt na świecie nie zdobył się na taki gest w kierunku sprzedających, by każdy z nich otrzymał 3000 zł na start w kuponach na Google Ads, a dodatkowo co miesiąc zwrot 100% prowizji od sprzedaży w postaci kuponów Google Ads na kolejne kampanie. To nie jest jednorazowe działanie, ale długofalowa strategia, którą zamierzamy konsekwentnie prowadzić i rozwijać budując eCommerce przyszłości – dodaje Adam Ciesielczyk.
Obserwujemy polski rynek dokładnie i biorąc pod uwagę fakt, że Polacy bardzo cenią sobie zakupy dzięki platformom zakupowym trzymamy kciuki za nowych graczy. Z naszych badań wynika, że dwa kluczowe czynniki, które decydują o wyborze danej platformy to cena i opcje dostawy, więc strategia ERLI.pl na potraktowanie tych obszarów priorytetowo ma głębokie uzasadnienie – mówi Anna Stefańska z Google Polska.
W InPost zawsze wspieramy inicjatywy, które zwiększają konkurencyjność polskiego biznesu. Najnowsza propozycja od ERLI.pl niewątpliwie do takich należy. Pomimo że w ostatnich latach polscy przedsiębiorcy coraz skuteczniej przenoszą swój biznes do sieci, to nie wszyscy partnerzy towarzyszący im w tym procesie, potrafią odkrywać ich prawdziwy potencjał. InPost, który oferuje najbardziej ekonomiczną i najwygodniejszą formę dostawy dzięki urządzeniom Paczkomat w połączeniu z ofertą ERLI.pl oraz pozostałych partnerów może niewątpliwie się do tego przyczynić – podkreśla Michał Lis, dyrektor sprzedaży krajowej InPost.
ERLI Campaigns łączy pozytywny wpływ na przychody sprzedawców internetowych z satysfakcją konsumentów poszukujących atrakcyjnych ofert. Mam nadzieję, że inicjatywa ta spotka się z uznaniem przedsiębiorców, którzy myślą o poszerzaniu możliwości biznesowych, jakie daje dziś e-commerce – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.