Wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games –rozgrywki najlepszych graczy FIFA w Polsce

Premiera najnowszej odsłony gry piłkarskiej ze stajni EA Sports oznacza też powrót największych esportowych rozgrywek FIFA w Polsce. Na krajowe salony wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games. Zawody – podobnie jak w ostatnich latach -– odbędą się w dwóch odsłonach.
O autorze
2 min czytania 2022-10-07

Ekstraklasa Games OPEN, czyli połów nowych talentów

Choć kibiców elektryzują przede wszystkim rozgrywki na najwyższym szczeblu, wiele osób pochyla się również nad turniejem dla zawodników nieco mniej obytych z profesjonalnym graniem. Takie jest też założenie Ekstraklasa Games OPEN – stworzyć turniej dla każdego i wyłonić w nim przyszłe gwiazdy światowego formatu.

Do OPEN może zapisać się każdy. W przypadku jednego czy dwóch niepowodzeń uczestnicy mają prawo przystąpić do kolejnego turnieju, a będzie ich aż osiem. Przełomem w tym sezonie będzie format rozgrywek, bowiem część szczęśliwców, którzy zagrają na marcowych finałach, zostanie wyłoniona w wydarzeniach offline organizowanych w miastach klubów Ekstraklasy. 

Pierwsza impreza odbędzie się już w ten weekend podczas Poznań Game Arena. Będzie to wydarzenie wyjątkowe, gdyż po raz pierwszy turniej pojawi się na tak wielkiej imprezie gamingowej, którą odwiedzi kilkadziesiąt tysięcy osób. W sobotę i niedzielę odbędą się tam dwa turnieje dedykowane Lechowi oraz Warcie Poznań, z których każdy ze zwycięzców zagwarantuje sobie udział w marcowych Finałach OPEN.

Turnieje Ekstraklasa Games OPEN odwiedzą jeszcze kolejne miasta, a szczegóły będą ogłaszane w social mediach rozgrywek oraz stronie ekstraklasa.org/Games. Każdy z turniejów wyłoni jednego szczęśliwca, mogącego pochwalić się przepustką na finały Ekstraklasa Games OPEN.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tych zagra aż ośmiu zawodników, a stawkę o zwycięzców wydarzeń stacjonarnych uzupełnią triumfatorzy turniejów rozgrywanych online. Marcowe finały transmitowane na antenie Polsat Games i w internecie, będą miały dwóch zwyciezców i to oni dostąpią zaszczytu walki o mistrzostwo kraju.

Ekstraklasa Games PRO – czas na rywalizację na najwyższym poziomie

Celem Ekstraklasa Games PRO będzie usystematyzowanie esportowego ekosystemu gry FIFA w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ten sezon będzie wyjątkowy z kilku powodów. W stawce poza reprezentantami klubównajwyższej klasy rozgrywkowej zagrają również przedstawiciele drużyn niższego szczebla. Do osiemnastu przedstawicieli klubów dołączy dwóch graczy broniących barw klubów Fortuna 1. Ligi. Jest to konsekwencja powstania nowych rozgrywek, których organizatorem jest Fortuna 1. Liga. PKO Bank Polski Ekstraklasa Games da szansę najlepszym zawodnikom tego projektu, poszerzając liczbę zespołów w fazie zasadniczej formuły PRO.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rywalizacja o tytuł mistrzowski rozpocznie się w styczniu i w formie sezonu zasadniczegopotrwa aż do marca. Publika będzie mogła śledzić zmagania najlepszych w kraju podczascotygodniowych transmisji online.

Najlepsi gracze (Miejsca 1-4) rundy zasadniczej zameldują się bezpośrednio w Wielkim Finale, natomiast środkowa część stawki (Miejsca 5-12) powalczy o swoją przepustkę w marcowych barażach.

Cały sezon zwieńczy turniej LAN-owy, podczas którego poznamy nowego Mistrza Polski.Wydarzenie odbędzie się na początku kwietnia, a poza prestiżowym wyróżnieniem nanajlepszych czekają inne wyjątkowe nagrody. Pula nagród zawodów finałowych wyniesie 50 tysięcy złotych, a stawką podzielą się czterej najlepsi gracze. Czołowa trójka natomiast wystąpi na światowych Play-Offach FIFA 23 Global Series. Warto wspomnieć, że w ubiegłym sezonie Polska otrzymała dwa bilety, więc jest to znaczący progres rozgrywek.

W projekt jak co roku zaangażowane jest spore grono partnerów wspierających Ekstraklasę w organizacji rozgrywek. Partnerem Tytularnym turnieju drugi rok z rzędu jest PKO Bank Polski. Partnerem Strategicznym jest KFC, a Technologicznym Sony Playstation. Partner Lifestylowy to z kolei PROSTO. Strategicznym partnerem telewizyjnym jest telewizja Polsat Games, produkcje zapewnia Frenzy, a partnerem medialnym został serwis Sport.pl. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Agencją odpowiedzialną za komunikację social media oraz PR jest eMinePro.