Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

KIM zakończył badanie poziomu przygotowania Polaków do nowego standardu odbioru telewizji naziemnej DVBT2/HEVC

O autorze
2 min czytania 2022-10-25

Krajowy Instytut Mediów przez ponad rok monitorował poziom gotowości Polaków na nowy standard nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Liczba gospodarstw nie mających możliwości jej odbioru spadła w tym czasie z 2,27 mln do 0,99 mln. Wiedza dostarczana przez Instytut pomogła m.in. w tworzeniu kampanii informacyjnej skierowanej do widzów.

Jestem niezmiernie usatysfakcjonowany, że Krajowy Instytut Mediów rozpoczął to badanie, o które od początku wnioskował MOC TV, a które stało się podwaliną dyskusji o strategiach komunikacyjnych i produktowych związanych ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Bez tego badania nie wiedzielibyśmy nic o gotowości widzów na tę zmianę, nie posiadalibyśmy danych jakiej ilości osób to dotyczy, brakowałoby rzetelnych informacji umożliwiających projektowanie kampanii informacyjnych i promocyjnych. KIM przez ponad rok dostarczył nadawcom telewizyjnym kilkanaście bardzo rozbudowanych raportów, ukazujących wszelkie kluczowe kwestie dotyczące tej problematyki. Były to nie tylko dane dotyczące stopnia dostosowania się widzów do tej zmiany, ale też świadomości zmiany i podejmowanych przez konsumentów działań – przedstawia Przemysław Broniszewski, członek zarządu MOC TV.

Zmiana standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, była związana z uwolnieniem częstotliwości z zakresu 700 MHz na potrzeby sieci telefonii komórkowej. Nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej to przede wszystkim poprawa jakości obrazu i dźwięku, ale także dostęp do większej liczby bezpłatnych programów telewizyjnych.

Zadaniem Krajowego Instytutu Mediów było dostarczenie kompleksowej wiedzy o gotowości i świadomości na temat zmiany standardu nadawania. Instytut przeprowadził dedykowane badanie jakościowo-ilościowe, a także uruchomił stały monitoring dostosowania gospodarstw do DVB-T2/HEVC w ramach Badania Założycielskiego. KIM w cyklicznych comiesięcznych raportach publikował dane, dotyczące świadomości i gotowości na nowy standard nadawania oraz prezentował wyniki na konferencjach i spotkaniach z regulatorem i interesariuszami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Gdy zaczynaliśmy pracę nad projektem dotyczącym refarmingu, nie spodziewaliśmy, że przerodzi się on w takie przedsięwzięcie, jak również, że będziemy nim tak pochłonięci. Współpraca z wieloma grupami interesariuszy, myślenie o różnych potrzebach odbiorców sprawiało, że na dane patrzyliśmy z różnych stron. Opracowywaliśmy wiele raportów, prezentacji i podsumowań, aby zaspokoić potrzeby informacyjne. Podsumowując trwające ponad rok działania mogę śmiało powiedzieć, że dane Instytutu przysłużyły się przejściu przez proces refarmingu, spełniając najwyższe standardy badania mediów. Zakończenie pomiaru to też moment na podziękowanie wszystkim interesariuszom, których zaangażowanie nie malało na żadnym etapie procesu badawczego – komentuje Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów

Zgodnie z oczekiwaniami rynku, po przejściu wszystkich nadawców na nowy standard nadawania, Krajowy Instytut Mediów powtórzy jednorazowo pomiar oraz opublikuje raport z badania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Telewizja Puls wskazuje, że refarming jeszcze się nie zakończył. Zgodnie z dokumentem „Krajowy Plan Działań zmiany przeznaczenia pasma 700 MHz w Polsce” z lipca 2019 r., refarming miał zakończyć się do 30 czerwca 2022 r., przesunięciem nadawania multipleksów MUX1-4 poniżej 700MHz oraz równoczesną zmianą standardu nadawania do DVB-T2/HEVC. Jak powszechnie wiadomo, MUX3 do chwili obecnej nie zmienił standardu nadawania. Decyzją Prezesa UKE, MUX3 może – w odróżnieniu od nadawców komercyjnych – nadawać w starym standardzie DVB-T/AVC aż do 31 grudnia 2023 r. KIM, opracowując badanie gotowości gospodarstw domowych na odbiór telewizji NTC w nowym standardzie, przedstawił wszystkim interesariuszom rynku telewizyjnego dokładny obraz przebiegu procesu refarmingu, potwierdzając obawy nadawców komercyjnych dotyczące tempa dostosowywania się gospodarstw do nowego standardu i problemów z komunikacją całego procesu. Oczekujemy, że KIM będzie kontynuował wykonywanie badania aż do momentu faktycznego zakończenia refarmingu tj. do momentu przełączenia nadawania MUX3 na standard DVB-T2/HEVC, które powinno zostać poprzedzone bardzo mocną i skuteczną ogólnopolską kampanią informacyjną realizowaną przez KPRM – komentują Mariusz Kołodziejski, dyrektor ds. Technicznych oraz Bartłomiej Kosek, dyrektor ds. Badań i Analiz.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport podsumowujący badanie dostępny na kim.gov.pl/wyniki-badan.