Carrefour zapłaci klientom za plastik i aluminium

O autorze
2 min czytania 2023-01-11

Carrefour Polska oraz EKO-Punkt Organizacja Odzysku Opakowań wspólnie uruchamiają w 10 sklepach Carrefour w województwie śląskim test butelkomatów, do których można oddawać butelki plastikowe oraz puszki aluminiowe po napojach. Za każde oddane opakowanie, sieć wypłaci klientom 15 groszy w postaci e-bonów, którymi od razu można zapłacić za zakupy.

W ślad za rosnącymi wyzwaniami klimatycznymi oraz zmianami w prawie unijnym, Ministerstwo Środowiska i Klimatu prowadzi obecnie prace nad regulacjami prawnymi, których celem jest wypracowanie i wdrożenie nowego systemu kaucyjnego w Polsce. Wyprzedzając planowane regulacje, Carrefour Polska we współpracy z EKO-Punktem rozpoczyna test własnego rozwiązania, w którym w zamian za zwrócone opakowania plastikowe i aluminiowe po napojach, sieć będzie wypłacać swoim klientom pieniądze w postaci e-bonów na zakupy.

– Carrefour Polska realizując swoją misję handlową, aktywnie działa na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego w Polsce. Wiele z wdrożonych przez nas inicjatyw, jak na przykład odbiór butelek zwrotnych bez konieczności okazywania paragonu ich zakupu, było bodźcem do pozytywnych zmian w całej naszej branży, a także pozwoliło na ponowne rozbudzenie obiegu opakowań zwrotnych na polskim rynku – mówi Justyna Orzeł, wiceprezeska zarządu i sekretarz generalna Carrefour Polska. – Teraz idziemy o krok dalej i wspólnie EKO-Punktem rozpoczęliśmy w 10 sklepach Carrefour w województwie śląskim test systemu kaucyjnego polegającego na zbiórce butelek plastikowych oraz puszek aluminiowych po napojach. W zamian na zwrócone opakowania zapłacimy naszym klientom 15 groszy za każdą oddaną sztukę. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie to pozwoli naszym klientom jeszcze bardziej zaangażować się w działania na rzecz czystego środowiska w naszym kraju oraz będzie miało dla nich odczuwalny wymiar materialny – dodaje Wiceprezeska Carrefour.

– EKO-Punkt jako lider w zakresie gospodarowania odpadami opakowaniowymi od dwóch dekad przyczynia się do ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju poddając recyklingowi odpady wytworzone przez mieszkańców Polski. W roku 2022 zebraliśmy i przekazaliśmy do recyklingu ponad 200 tys. ton odpadów opakowaniowych, które zostały przetworzone na nowe produkty w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym. Pozwoliło to na ograniczenie wolumenu utylizowanego na składowiskach odpadów, znaczne oszczędności energii w produkcji nowych opakowań a także ograniczenie eksploatacji nowych złóż surowców pierwotnych w postaci złóż mineralnych czy lasów – mówi Leszek Pieszczek, przewodniczący rady nadzorczej EKO-Punktu Organizacji Odzysku Opakowań. – Projekt realizowany wspólnie z Carrefour ma na celu nadać wartość odpadom powstającym w gospodarstwach domowych oraz dzięki temu zwiększyć wolumen odpadów przekazywanych do powtórnego przetworzenia przyczyniając się tym samym do realizacji poziomów recyklingu wyznaczonych przez Unię Europejską – dodaje przewodniczący.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Butelkomaty Carrefour i EKO-Punktu o wdzięcznej nazwie PETfur stanęły w 8 hipermarketach Carrefour: w Sosnowcu, Rybniku, Kędzierzynie Koźlu, Jastrzębiu Zdroju, Jaworznie, Chorzowie, Gliwicach oraz Katowicach, a także 2 supermarketach: w Pszczynie i Zabrzu (ul. Chopina). Automaty przyjmują butelki oraz puszki w formie nie zgniecionej oraz takie, na których nie został uszkodzony kod kreskowy. Po zakończeniu zwrotu opakowań, maszyna wygeneruje podsumowanie oraz e-bon z całościową kwotą odpowiadającą liczbie zwróconych opakowań. E-bonem od razu można zapłacić za zakupy w danym sklepie Carrefour i jest on ważny do końca danego dnia. Zebrane w butelkomatach opakowania trafią do zakładów zajmujących się profesjonalnym recyklingiem oraz po przetworzeniu, powrócą w pierwotnej formie na półki sklepowe.

Carrefour we współpracy z EKO-Punktem będzie aktywnie przyglądał się wynikom realizowanego testu oraz planowanym zmianom ustawodawczym w tym zakresie. Celem partnerów projektu jest jak najlepsze dostosowanie finalnego system odbioru opakowań do ostatecznych przepisów, które będą obowiązywały w naszym kraju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Carrefour uruchamił refillomat z produktami marki własnej

Od 5 grudnia br. klienci sklepu Carrefour Arkadia w Warszawie mogą skorzystać z nowego refillomatu i kupić produkty chemiczne marki własnej Carrefour do własnych opakowań lub butelek wielokrotnego użytku. W nowym refillomacie do wyboru jest 8 produktów z asortymentu chemii domowej.