55 proc. Polaków wchodzi na facebooka kilka razy dziennie

W tym sezonie Redd’s zaskakiwał na każdym kroku - zarówno odmienionymi kompozycjami smakowymi, jak i nowymi opakowaniami. W związku z tym marka postanowiła bliżej przyjrzeć się relacjom międzyludzkim, zarówno w świecie wirtualnym jak i realnym. Raport Redd’s 2014 komentuje socjolog Tomasz Szlendak.
O autorze
2 min czytania 2014-09-25

Do tej pory Redd`s dwukrotnie już przeprowadził badania we współpracy z TNS Polska: Raport Ciekawości Redd`s 2011 oraz Raport Ciekawości Redd`s 2012. W pierwszej edycji marka odpowiedziała na pytania: czym jest kobieca ciekawość oraz jaką rolę odgrywa w życiu. W 2012 roku Redd`s zbadał relacje między kobietami a mężczyznami, odkrywając tym samym podobieństwa i różnice między nimi. Tym razem marka postanowiła bliżej przyjrzeć się relacjom międzyludzkim i sprawdzić, jak wpływa na nie sprawianie bliskim niespodzianek.

Zaskakiwanie źródłem szczęścia

Z Raportu Redd`s 2014 wynika, że Polacy lubią być zaskakiwani i zaskakiwać innych. Już jedna na trzy osoby przyznaje, że niespodzianki spotykają ją częściej niż raz w miesiącu. Zaskakiwanie odgrywa jednak tak ważną rolę w naszym życiu, że respondenci (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) deklarują, że mieliby ochotę doświadczać go częściej. Chcieliby być zaskakiwani przez swoich bliskich – w 77 proc. przez swojego partnera czy partnerkę. Dlaczego zaskoczenie odgywa tak ważną rolę w relacjach z innymi ludźmi? Według respondentów to dzięki niemu skutecznie walczymy z rutyną (74 proc.), umacniamy relacje z bliskimi (65 proc.) i jesteśmy szczęśliwsi (74 proc.).

Relacje w sieci

Zaskoczenie jest ważne w naszych relacjach, ale jak je budujemy i pielęgnujemy? Między innymi w Internecie. W Polsce najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. Korzysta z niego aż 81 proc. z nas, z czego 55 proc. robi to kilka razy dziennie. Po co? Głównie aby kontaktować się ze znajomymi – 79 proc. i wiedzieć co u nich słychać – 65 proc. A jest kogo śledzić – średnio mamy bowiem aż 230 znajomych, przy czym aż 44 proc.  z nich to dawni i dalecy znajomi. Co ciekawe, mamy w kontaktach 19 osób, których nigdy nie spotkaliśmy „na żywo”. Jak zauważa socjolog, Tomasz Szlendak – To więcej relacji z ludźmi niż człowiek jest w stanie ogarnąć i śledzić. Tzw. liczba Robina Dunbara wynosi 150 osób. Według tej teorii jesteśmy w stanie utrzymywać stabilne relacje społeczne z maksymalnie 150 osobami.

Raport Redd`s 2014

Raport Redd`s 2014 to już trzecia edycja badania przeprowadzonego wspólnie z TNS Polska. W tym sezonie zaskoczenie stanowi motyw przewodni kampanii marketingowej marki. Właśnie dlatego Redd`s postanowił bliżej przyjrzeć się relacjom międzyludzkim i sprawdzić, jak wpływa na nie zaskoczenie. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na panelu internetowym na próbie N=1000 w czerwcu 2014 roku. Przy realizacji próby uwzględniono kwoty na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Uwzględniono również istotne statystycznie różnice w odpowiedziach respondentów ze względu na status związku czy fakt posiadania dzieci. Badanie przeprowadzono z użyciem metod surveytainment (niestandardowe formy pytań, atrakcyjne graficznie i przyjazne dla respondenta). Wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Polska będą także komunikowane za pośrednictwem kampanii digital.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za działania marketingowe marki Redd’s odpowiada agencja Grey Warszawa, natomiast digital prowadzi agencja Lubię To. Akcje, które są skierowane bezpośrednio do konsumentów realizuje IQ Marketing, z kolei za działania PR odpowiada agencja Q&A Communications. Planowaniem mediów i ich zakupem zajmuje się dom mediowy MEC. Nowe opakowania Redd’sa, które pojawiły się w tym sezonie, zaprojektowała agencja Dragon Rouge.

Więcej na facebooku oraz stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się