Reklama McDonald’s bez jedzenia i lokalu. Sieć promuje złote łuki symbolicznym gestem

Reklama McDonald’s bez jedzenia i lokalu. Sieć promuje złote łuki symbolicznym gestem

To pierwsza reklama McDonald’s UK, w której na próżno szukać flagowych posiłków czy ujęć z restauracji sieci. Tym razem marka prezentuje taneczny klip, w którym główną rolę grają uniesione brwi.

fot. YouTube.com/McDonald's

McDonald’s i słynne złote łuki

McDonald’s przyzwyczaił nas do reklam, w których widnieją charakterystyczne czerwone pudełka z frytkami i kolorowe, wyglądające niemal nierealnie, soczyste burgery. A to wszystko najczęściej w scenerii jednej z restauracji. Nowa reklama marki odbiega jednak od dotychczasowych klipów. Co sprawia, że jest wyjątkowa?

Po pierwsze, w 2-minutowym spocie nie zobaczymy żadnych produktów marki ani nawet fragmentu lokalu McDonald’s. Mimo to już po pierwszych kilkunastu sekundach filmiku wiadomo, że mamy do czynienia z reklamą „złotych łuków”.

Spot zatytułowany „Raise Your Arches” przypomina fragment musicalu z utworem Yello „Oh Yeah” z 1985 roku. Znudzona grupa pracowników biurowych podrywa się do tańca w rytm hitu z filmu „Ferris Bueller's Day Off”, po czym wspólnie udaje się na upragnioną przerwę do McDonald’s.

Co ciekawe, reklama została pozbawiona dialogów. Wszelkie słowa zastępuje bowiem porozumiewawcze spojrzenie oraz uniesione brwi. Charakterystyczny gest jest zaproszeniem do spotkania dla tych, którzy „mają smaka na Maka”.

Nowy gest zaproszeniem do Maka

Reklama stworzona we współpracy z agencją Leo Burnett ma na celu pokazanie, jak bardzo powszechne stały się spotkania w McDonald’s z rodziną, przyjaciółmi czy kolegami z pracy. Zamiast zaproszenia na wspólny posiłek wystarczy jeden prosty gest, który rozpoznają wszyscy fani „złotych łuków”. Tym samym sieć chce podkreślić swoją rozpoznawalność, obecność w popkulturze oraz pozycję marki, której nie trzeba nikomu przedstawiać.

Do stworzenia reklamy „Raise Your Arches” został zaangażowany Edgar Wright – reżyser i scenarzysta znany z takich filmów jak „Baby Driver” czy „Shaun of the Dead”. Klip utrzymano w klimacie lat 80., a za sprawą kolorystyki strojów i przedmiotów, stworzono subtelne nawiązania do brandingu McDonald’s.

W kilka dni reklama stała się viralem – nie tylko w brytyjskich mediach społecznościowych. Czy sieć zapoczątkuje nowy trend w sposobie komunikowania się wśród fanów fast foodów?

– W trudnych czasach nasze zaproszenie do McDonald's pod hasłem „Wznieś swoje łuki” zapewnia narodowi krótką, ale bardzo potrzebny moment, aby na chwilę odpuścić i nastroić się pozytywnie. Mamy nadzieję, że kampania „wzniesie łuki” i obudzi uśmiechy w całym kraju. Nie mogę się doczekać, kiedy aktywacja zaangażuje więcej ludzi – powiedziała Michelle Graham-Clare, dyrektor ds. marketingu McDonald's w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Całą akcję poprzedził tajemniczy post w mediach społecznościowych prezentujący ruchome, charakterystyczne "M". Poza spotem, sieć stworzyła specjalne nakładki na zdjęcia i filmiki na Instagramie oraz Snapchacie. Użytkownicy mogą, za pomocą gestu uniesienia brwi, zaprosić znajomych na spotkanie w McDonald’s.

PS. McDonald's zachęca, aby eksperymentować ze słynnym M

Marka McDonald's ma jeden z 10 najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie. Charakterystyczne „M” zostało wykorzystane w kreatywnej kampanii z udziałem klientów sieci, którzy tworzyli zabawne komunikaty.

PS 2. Prawdziwa kampania McDonald's w serialu „Emily w Paryżu”

Premierze trzeciego sezonu „Emily in Paris” towarzyszy ciekawa współpraca Netflixa z siecią McDonald’s. Fabuła serialu łączy się z prawdziwą kampanią sieci fast foodów.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij