Looksoft rozwija pierwszą pomoc od Orange i LUX MED

8 milionów Polaków miesięcznie szuka informacji związanych z szeroko pojętym zdrowiem w sieci. Pojawiające się w niej aplikacje mobilne to kolejny krok do rozwoju rynku telemedycyny, który według szacunków BCC Research do 2016 roku globalnie będzie wart 27,3 mld USD.
O autorze
2 min czytania 2014-11-27

Widzą w tym potencjał twórcy aplikacji Pierwsza Pomoc – Orange, LUX MED i Looksoft. Ten ostatni właśnie rozwinął funkcjonalności aplikacji, która w nowej odsłonie pojawiła się na rynku pod koniec września bieżącego roku.

Historia aplikacji

Pierwsza wersja aplikacji Pierwsza Pomoc powstała w 2012 roku i skupiała się wokół tematyki związanej stricte z udzielaniem pierwszej pomocy w różnego rodzaju nagłych wypadkach – od drogowych, przez ukąszenia czy poparzenia. Z uwagi na liczne zainteresowanie aplikacją (ponad 200 tys. pobrań) oraz potencjałem, jaki wiąże się z rynkiem telemedycyny, Orange i LUX MED zdecydowali się znacznie rozwinąć funkcjonalności aplikacji i co za tym idzie uczynić ją jeszcze bardziej użyteczną w życiu codziennym każdego użytkownika. Do realizacji została zaproszona firma Looksoft, która zrealizowała projekt od strony technologicznej wykorzystując najnowsze trendy user experience.

„Tworząc Pierwszą Pomoc postawiliśmy na personalizację i intuicyjne, przyjazne użytkowanie mając na uwadze fakt, że z aplikacji użytkownicy korzystają w stresujących sytuacjach, gdzie często liczy się każda sekunda -informuje Łukasz Makowski – prezes Looksoft – i dodaje „Mocną stroną aplikacji jest jej użyteczność dzięki takim narzędziom jak latarka, metronom oraz funkcja wprowadzenia indywidualnych danych medycznych np. grupa krwi, imię i nazwisko. Dzięki temu aplikacja może ułatwić udzielenie pierwszej pomocy jej użytkownikowi w losowych przypadkach“.

„Nową wersję Pierwszej Pomocy postanowiliśmy rozwinąć o dodatkowe rozwiązania, które ułatwią użytkownikom troskę o zdrowie i bezpieczeństwo. Kalendarz leków czy quiz wiedzy z zakresu pierwszej pomocy to nowości, które można znaleźć w aplikacji” – mówi Maciej Pająk, Dyrektor Wyjazdowej Pomocy Doraźnej Grupy LUX MED. „Mamy nadzieję, że w nowej odsłonie Pierwsza Pomoc będzie jeszcze bardziej funkcjonalna i że dzięki niej coraz więcej osób będzie wiedziało, jak zadbać o zdrowie, a w nagłych wypadkach odważy się pomóc innym – dodaje lek. med. Mariusz Pacałowski, Dyrektor Merytoryczny Akademii Ratownictwa Grupy LUX MED.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Funkcjonalności aplikacji

Obecna wersja Pierwszej Pomocy to nowy layout, wzbogacona merytoryka i przede wszystkim nowe możliwości dla użytkownika. Aplikacja została wyposażona w kalendarz leków, dzięki któremu możemy ustawić przypomnienie podania leku sobie, dziecku lub innej bliskiej osobie. Rozwiązuje to problem zapominania o przyjmowaniu leków, co istotne zwłaszcza w chorobach przewlekłych czy ostrych zapaleniach, a także w opiece na odległość, na przykład nad schorowanym rodzicem. Dodatkowo, użytkownicy aplikacji znajdą w niej quiz wiedzy związanej z udzielaniem pierwszej pomocy w nagłych zdarzeniach. Wartość edukacyjną aplikacji szczególnie docenią młodsi jej użytkownicy, którzy właśnie telefon traktują jako główne źródło dostępu do wiedzy.

Pierwsza Pomoc to także wsparcie dla wszystkich planujących podróże zagraniczne. Dzięki wbudowanej liście obowiązkowych i rekomendowanych szczepień oraz mapki świata, użytkownik może sprawdzić jakich szczepień potrzebuje wybierając się do danego kraju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twórcy aplikacji

Aplikacja Pierwsza Pomoc powstała z inicjatywy Orange, który zapewnia jej dystrybucję i dotarcie do użytkownika. LUX MED odpowiada za stronę merytoryczną projektu, natomiast Looksoft jest wykonawcą aplikacji. Pierwsza Pomoc dostępna jest bezpłatnie do pobrania w Google Play, Appstore, Windows Phone Marketplace, jak również w aplikacji Appcenter.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Linki do aplikacji:
iOS
Android
Windows Phone