Jowita Twardowska (Grupa LOTOS): sponsoring sportu młodzieżowego to radość, satysfakcja i inwestycja

Jowita Twardowska (Grupa LOTOS): sponsoring sportu młodzieżowego to radość, satysfakcja i inwestycja
Z Marketingową 11 zmierzyła się Jowita Twardowska, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR Grupy LOTOS. Osoba, która odpowiada za działania w obszarze sponsoringu sportowego marki.
O autorze
3 min czytania 2015-01-07

Jowita Twardowska będzie jedną z prelegentek konferencji „Sport & Biznes. Najlepsze praktyki w marketingu sportowym”, która odbędzie się już 15 stycznia w Warszawie. Dowiedz się więcej >

1.W komunikacji i CSR najważniejsze są…

Dobry kontakt z ludźmi. Zaufanie i transparentność.

2. Zaangażowanie w sport jest dla Grupy Lotos…

Ważnym elementem promocji naszej marki. Dokładnie analizujemy, jakie pozytywne efekty może przynieść zaangażowanie w dany sportowy projekt i starannie dobieramy swoich partnerów. Stawiamy zarówno na sportowców i drużyny już odnoszące sukcesy, jak i te dobrze rokujące na przyszłość. Wspólna droga na szczyt to ekscytujące wyzwanie i ogromna satysfakcja. Angażując się w sport, nie ograniczamy się tylko do dyscyplin jednoznacznie kojarzących się z profilem firmy, jak rajdy samochodowe. Sponsorujemy także dyscypliny, które są najbardziej popularne i medialne w Polsce – jak piłka nożna czy siatkówka – by w ten sposób zwiększyć zasięg oddziaływania naszej marki. Niezwykle ważny jest dla nas także uśmiech na twarzach dzieci i zadowolenie oraz zaufanie ich rodziców, dlatego równie mocno angażujemy się w sponsoring sportu młodzieżowego. Wspieramy młodych skoczków narciarskich, piłkarzy, żużlowców.

3. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł… 

Skrzydeł dodają mi projekty związane ze sponsoringiem sportu młodzieżowego. W Grupie LOTOS staramy się, aby wysoki odsetek naszych środków przeznaczonych na sponsoring trafiał właśnie tam. To przede wszystkim radość, którą sprawiamy najmłodszym jednocześnie zapewniając im możliwość zdrowego rozwoju, to satysfakcja, gdy najlepsi z nich przywożą medale z mistrzostw juniorskich, a potem seniorskich, wreszcie to inwestycja w lepszą przyszłość przynosząca wymierne korzyści całemu społeczeństwu. Stąd nasze zaangażowanie w narciarski program „Szukamy Następców Mistrza” czy piłkarski „Biało-zielona przyszłość z LOTOSEM”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z którymi przyszło mi się mierzyć…

Wielkim wyzwaniem było rozpoczęcie współpracy z Robertem Kubicą. To wyśmienity kierowca, sportowiec z krwi i kości, któremu w wejściu na szczyt Formuły 1 przeszkodził wypadek i kontuzja. Robert Kubica to prawdziwy pasjonat motoryzacji, dlatego postanowiliśmy pomóc mu realizować nowe marzenia i podjąć wyzwanie w rajdach samochodowych. Wszystko skonstruowaliśmy tak, aby wejście Roberta do rajdowej przygody było jak najbardziej komfortowe, choć zdawaliśmy sobie sprawę, że jest to przedsięwzięcie obarczone pewną dozą ryzyka. Zaufaliśmy jednak sobie nawzajem i efekty przyszły niemal natychmiast. Już w pierwszym sezonie Robert Kubica został mistrzem świata WRC2, po przenosinach do najwyższej klasy – WRC – od razu wygrał odcinki specjalne Rajdu Monte Carlo. W 2015 roku LOTOS nadal będzie Oficjalnym Partnerem Roberta Kubicy, partnerem, który wierzy w jego nieprzeciętny talent.

5. Najciekawszy projekt związany ze sportem, w którego przygotowaniu brałam udział to…

Program „Szukamy Następców Mistrza” prowadzony wspólnie z Polskim Związkiem Narciarskim. To największe sportowo-społeczne przedsięwzięcie w historii polskiego narciarstwa zaczynaliśmy 10 lat temu, a tym roku świętowaliśmy dwa złote medale olimpijskie Kamila Stocha, który jest ambasadorem projektu oraz mistrzostwo świata juniorów i polskiej drużyny. Nasi wychowankowie, którzy doświadczenie zdobywają podczas zawodów LOTOS Cup, wygrywali także konkursy Pucharu Świata. Nic więc dziwnego, że niektórzy proponują już zmianę nazwy programu na „Szukamy Następców Mistrzów”. W tym programie nie tylko szukamy mistrzów, ale po prostu ich znajdujemy!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6. Kampania związana ze sportem, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Wiele kampanii sportowych jest bardzo dobrze przeprowadzonych, ale trudno tutaj mówić o zazdrości. Powiem więcej. Czasem wymieniamy się doświadczeniami z innymi firmami. Otwartość na najnowsze trendy to bowiem jeden z czynników warunkujących sukces. Należą do nich także dialog i współpraca, dlatego staramy się, aby przy naszych projektach pracowała jak największa liczba profesjonalistów, także ludzi z zewnątrz. Dla „Biało-zielonej przyszłość z LOTOSEM” prowadzonej razem z Akademia Piłkarską Lechii Gdańsk, kompletujemy właśnie radę projektu, do której – mimo iż to lokalny projekt – zaprosimy fachowców z całej Polski.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7. Najbardziej obiecujące nowe trendy w komunikacji to…

Komunikacja społecznościowa. Budowanie społeczności wewnątrz firmy, ale także wśród zewnętrznych interesariuszy.

8. Działania, które są totalnie przereklamowane w komunikacji, to…

Te, które jednocześnie nie są dobrze przygotowane i zaplanowane pod względem merytorycznym i marketingowym

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Codziennego życia, kontaktów z ludźmi, rozmów i poznawania doświadczeń innych.

10. Kampania moich marzeń związana ze sportem mogła by być…

Taka, która łączy wszystkie nasze aktywności sportowe te większe i mniejsze. Ale marzę też o tym, aby…spełniać marzenia coraz szerszego grona młodych sportowców w jeszcze większym zakresie niż do tej pory. Te marzenia się spełniają, bo cały czas poszukujemy nowych możliwości sponsoringowych.

11. Zajmuję się komunikacją, dlatego, że…

To ciągły kontakt z ludźmi. Wspieranie ich w realizacji dobrych projektów. To także ciągła nauka, rozwój osobisty i często nagłe, niespodziewane wyzwania. Pracując w komunikacji trudno się nudzić.

 

Jowita Twardowska
Dyrektor ds. Komunikacji i CSR, Grupa LOTOS S.A.

Odpowiada za działania w obszarze komunikacji, PR, sponsoringu sportowego i kultury oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym za wdrażanie Strategii CSR na lata 2012-2015 oraz nadzór nad przygotowywanymi corocznie raportami zintegrowanymi Spółki. Przewodnicząca Komisji Funduszu Celowego zarządzającej polityką dobroczynną firmy. Od 12 lat związana z Grupą LOTOS. Absolwentka Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz absolwentka studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie w zakresie organizacji i zarządzania i w temacie społecznej odpowiedzialności biznesu. Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Lechii Gdańsk S.A.

 

Jak skutecznie promować markę przez różne dyscypliny i różnych sportowców?

Jowita Twardowska będzie jedną z prelegentek konferencji „Sport & Biznes. Najlepsze praktyki w marketingu sportowym”, która odbędzie się już 15 stycznia w Warszawie.

Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć tutaj >

NowyMarketing jest patronem medialnym konferencji.