Dirk Henke (Criteo): Przestań marzyć! Zrób to!

Dirk Henke (Criteo): Przestań marzyć! Zrób to!
Tym razem z pytaniami Marketingowej 11 zmierzył się Dirk Henke, Managing Director Eastern Europe & MEA, Criteo.
O autorze
3 min czytania 2015-01-13

1. W marketingu najważniejsze jest…

… dokładne i jasne zdefiniowanie targetów i celów kampanii. Zawsze zastanów się, w jaki sposób działania marketingowe prowadzą do ich osiągnięcia. Dzięki temu, będziesz w stanie optymalizować kampanie pod kątem konkretnych targetów i uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji w marketing.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Bardzo często trendy marketingowe pojawiają się w Stanach Zjednoczonych lub, zwłaszcza jeśli chodzi o mobile, w Japonii. Kiedy startowaliśmy ze spersonalizowanymi reklamami wewnątrz aplikacji (in-app), nasz pierwszy klient nie pochodził ze Stanów czy Japonii. Była to rosyjska firma z branży fashion – LaModa. Pokazało to, że nowe technologie to wielka szansa dla reklamodawców z Europy Wschodniej na to, by nie tylko podążać za trendami, ale także brać udział w ich kształtowaniu. Dzięki kampanii in-app, LaModa znacznie zwiększyła wskaźnik retencji i konwersji w aplikacji.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, czego uczą…

Początek 2014 roku był dla mnie bardzo trudnym okresem w życiu zawodowym. Powiększaliśmy nasz biznes w Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W każdym regionie pojawiały się pewne problemy. Miałem oczywiście obawy, czy wszystko pójdzie zgodnie z planem, ale teraz patrząc wstecz mogę powiedzieć, że był to udany rok. Czego się nauczyłem? Tego, żeby nie dać się rozproszyć przez czynniki zewnętrzne, na które i tak nie mamy wpływu – zamiast tego skupić się na wdrażaniu założonego planu.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

… Criteo, jako całość. Dołączyłem do firmy prawie pięć lat temu, kiedy zaczęliśmy pracę na rynku niemieckim. Byliśmy małą firmą z nowym produktem, zatrudniającą prawie 100 pracowników. Teraz, w Criteo pracuje dziesięć razy więcej ludzi, którzy z sukcesami działają w ponad 50 krajach świata. Bardzo cieszę się z tego, że miałem szansę brać udział w budowie sukcesu firmy i jestem dumny, że pomogłem doprowadzić ją do tego poziomu. Zarządzanie biznesem w regionie Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki to dla mnie największe, ale jednocześnie najbardziej satysfakcjonujące wyzwanie zawodowe ostatnich lat.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

…kampanie prowadzone przez firmę Sixt, zajmującą się wypożyczaniem samochodów. Powody są dwa; po pierwsze – potrafią ekstremalnie szybko i indywidualnie reagować na pojawiające się globalne wydarzenia. Po drugie doskonale wykorzystują humor do budowania zainteresowania marką. Kampanie Sixta są szybkie, niestandardowe i inteligentne. Podobają mi pewnie dlatego, bo te same cechy charakteryzują Criteo.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…

Jeśli przyjrzymy się dzisiejszemu światu, zobaczymy gwałtowną zmianę w kierunku wykorzystania urządzeń mobilnych w konsumpcji treści; zobaczymy też, że smartfony i tablety w coraz większym stopniu odpowiadają za wyszukiwanie produktów i konwersję sprzedaży. Marketerzy muszą angażować użytkowników wszędzie tam, gdzie się oni znajdują. Dlatego pierwszym i najważniejszym trendem jest, moim zdaniem, marketing mobilny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drugi to Big Data; mamy do czynienia z eksplozją ilości danych na całym świecie, do czego w dużym stopniu przyczyniają się urządzenia mobilne. To wielka szansa, ale i wielkie wyzwanie dla całej branży marketingowej. Dodatkowo, potrzebujemy możliwości przetwarzania tych danych w czasie rzeczywistym, co przynosi kolejny trend – automatyzację marketingu (marketing automation).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mobile, Big Data i automatyzacja – to najważniejsze trendy w dzisiejszym marketingu. Już teraz, we wszystkich tych obszarach, pojawiają się technologie, które znacząco wpłyną na wszystkie cyfrowe kanały reklamy.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

… wciąż bardzo wysokie wydatki reklamodawców na media off-line. Wystarczy zobaczyć, jak szybko w porównaniu do nich rośnie wykorzystanie komputerów i urządzeń mobilnych i zestawić ze sobą wydatki reklamowe. Wydatki na reklamę w „digital” są wciąż za małe w całym torcie reklamowym.

8. We współpracy z klientami najważniejsze są…

…bezpośrednie i intensywne relacje. Towarzyszą im dokładna, jasna komunikacja i doradztwo. Staramy się wciąż dzielić naszym globalnym doświadczeniem i pomagać reklamodawcom, także na mniejszych rynkach, prowadzić kampanie tak dobrze, jak to możliwe.

9. Swoje inspiracje czerpię od…

… mojego zespołu, naszych klientów i z każdego rynku, na którym działamy. Zawsze słucham uważnie tego, co mają do powiedzenia inni – każdy może mieć pomysły i doświadczenia, które mogą mnie zainspirować. Staram się wciąż uczyć od ludzi, którzy mnie otaczają.

10. Moja kampania marzeń…

Moje motto to: Przestań marzyć! Zrób to! Dostarczamy naszym klientom najwyższą jakość, ale to nie powód, by spoczywać na laurach. Zdaję sobie sprawę, że zawsze jest miejsce na poprawę, na przykład w udostępnieniu danych off-line w kampaniach on-line, ale jako, że wciąż pojawiają się nowe rzeczy, nowe trendy i technologie, doskonała kampania marzeń po prostu nie istnieje.

11. Zajmuję się marketingiem internetowym, dlatego, że…

… to pasuje do mojej osobowości. Szczególnie w obszarze digital wciąż pojawiają się nowe wyzwania. Potrzebuję właśnie takiego środowiska, otoczenia które przez innowacje będzie mnie inspirować. Nie wyobrażam sobie nic bardziej nudnego, niż robienie przez lata wciąż tego samego.

 

Dirk Henke
Managing Director Eastern Europe & MEA, Criteo

Od października 2012 Managing Director Criteo w regionie Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Wcześniej, jako Vice President Business Development pracował w centrali firmy w Paryżu nad współpracą z wydawcami w całej Europie i poszerzaniem działań na nowych rynkach, w szczególności w Azji. Zanim dołączył do Criteo, zajmował m.in. stanowisko Head of Publisher Network w Microsoft Advertising oraz był szefem działu Publisher New Business w niemieckim oddziale Yahoo! W Yahoo! zajmował się także budową oddziału Yahoo! Search Marketing w Azji Południowo-Wschodniej.