SMG Starlink: Rynek reklamy telewizyjnej w I kw. urósł o 3,7 proc.

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
SMG Starlink: Rynek reklamy telewizyjnej w I kw. urósł o 3,7 proc.

W pierwszym kwartale 2015 r. reklama telewizyjna odnotowała 3,7% wzrostu przy uwzględnieniu wszystkich form reklamy. Wartość netto rynku telewizyjnego Starlink (Starcom MediaVest Group) wycenia na niemal 873 mln złotych.

W okresie od stycznia do marca 2015 r. stacje telewizyjne zarobiły 31 mln złotych więcej niż w pierwszym kwartale 2014 wliczając w to przychody ze spotów, sponsoringu i lokowania produktu oraz ogłoszeń płatnych. - W pierwszym kwartale na dodatnią dynamikę w reklamie telewizyjnej wpłynął wzrost inwestycji reklamowych branży farmaceutycznej – o 7 proc., a także sektora żywność, który wydał więcej o 7,5% - mówi Anna Lembas, analityk mediów w Starlinku.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Przychody stacji ze sprzedaży spotów wzrosły w tym okresie o 4,4%, to jest o 33 mln złotych. Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W okresie od stycznia do marca 2015 cztery stacje: TVP1, TVP2, TVN i Polsat straciły łącznie 3,3% przychodów ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży spotów spadły o 3.7%, a ze sponsoringu i lokowania o 1,8 proc. Tradycyjnie jednak okres największej popularności tych form reklamy przypada na wiosnę i jesień, kiedy stacje pokazują nowe ramówki, zaś w pierwszym kwartale w miesiącach styczniu i lutym widzowie mogą oglądać głównie powtórki. Jedynie na antenie TVN widzowie już w lutym mogli oglądać premiery seriali paradokumentalnych „Szkoła” i „Szpital”, a ponadto „Rozmowy w toku” i program kulinarny „Ugotowani”. Jeśli chodzi o oglądalność marca i premier wiosennych, najlepiej poradził sobie TVN, którego udział w widowni wyniósł 14,1% (w grupie widzów w wieku 16-49). W wiosennej ramówce widzowie TVN mogą śledzić wiele nowości: talent show „Mali giganci”, seriale „Nie rób scen” i „Mąż czy nie mąż”, a także powracające „Kuchenne rewolucje”, „Project Runway” czy „Prawo Agaty”.

W pierwszym kwartale 2015 roku o 34,4% wzrosły przychody ze spotów stacji emitowanych na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej nie licząc TVP1, TVP2, TVN i Polsatu. Udział tych kanałów w rynku reklamy TV w analizowanym okresie zbliżył się do 20 proc. wobec 14,7% w 2014 roku. W tej grupie pod względem wolumenu przychodów reklamowych wyróżnia się stacja TV Puls, zaś największy wolumenowy wzrost przychodów odnotowała stacja TV4. Doskonale na rynku reklamy radzi sobie także Stopklatka. Jednocześnie przychody pozostałych stacji tematycznych, dostępnych za pośrednictwem sieci kablowych i satelitarnych wzrosły w okresie od stycznia do marca 2015r. o 2,2 proc., a ich udział w przychodach zmalał w niewielkim stopniu (do 21,9% z 22,2% w pierwszym kwartale 2014 roku). Sumarycznie udział kanałów tematycznych w rynku reklamy TV rośnie, ale za wzrost są w dużej mierze odpowiedzialne kanały dostępne na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej. Tym samym można spodziewać się dużego zainteresowania nadawców konkursem na kolejny multipleks, czemu będziemy się przyglądać z dużym zainteresowaniem.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij