Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Think outside the box, czyli Instagramowe kwadraty nie ograniczają kreatywności

Think outside the box, czyli Instagramowe kwadraty nie ograniczają kreatywności
300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, ponad 30 bilionów udostępnionych zdjęć i przeszło 2,5 biliona polubień zdjęć dziennie. Instagram rośnie w siłę, z czego korzystają prywatni użytkownicy i marki.
O autorze
3 min czytania 2015-06-15

Kwadratowe kadry okraszone filtrami i hashtagami to już za mało, by wzbudzić zachwyt instagramowej społeczności. Co więc zrobić, by wyróżnić się w tym kanale?

Zarejestruj, zaloguj, kataloguj

Znana z przywiązywania dużej wagi do katalogów produktowych Ikea, Instagram potraktowała jako swój kolejny kanał sprzedażowy. Zaprojektowana przez agencję Instinct, rosyjska wersja profilu marki na Instagramie wyglądem przypomina stronę www. Profil został podzielony na kwadraty, z których każdy przedstawia osobną kategorię produktów. W momencie kliknięcia przez użytkownika w interesujący go kafelek, wyświetla się aranżacja z zaznaczonymi elementami wystroju, dostępnymi oczywiście w Ikea. Każdy ukazany przedmiot posiada również osobny profil na Instagramie, na którym użytkownik znajdzie też ceny. Taki sposób przedstawienia treści zyskał przede wszystkim zasięg wirusowy – o błyskotliwym rozwiązaniu rozpisywały się media, tworząc szum wokół marki. To prawdziwa sztuka, wykorzystać narzędzie stricte wizerunkowe (jak dotąd, choć Instagram szykuje w tej kwestii rewolucję) do celów sprzedażowych. Co więcej, sprytne rozwiązanie nie wymagało poświęcania budżetu reklamowego. Kluczem do sukcesu okazał się wyłącznie dobry pomysł.

Instagram w służbie czytelnictwu

Skoro obserwuje się powszechny spadek tradycyjnego czytelnictwa na rzecz rozmaitych form korzystania z nowych technologii, warto pozyskiwać upragnionych, nowych czytelników właśnie za ich pomocą. Look at me when I’m talking to you to pierwsza Instagramowa książka autorstwa Jasona Sperlinga, której premierę zaplanowano na 25 czerwca. Póki co, dostępne są jej fragmenty prezentowane z wykorzystaniem ilustracji Nika Piscitello. Oprócz cytatów i zapowiedzi, obejmują one ciekawostki z życia autora, wśród których znaleźć można akapit poświęcony jego dotychczasowej aktywności zawodowej, jak np. pracy na rzecz marki Apple. Współtworzona przez niego kampania „Mac vs. PC” została wyróżniona między innymi przez Adweek czy AdAge. Doświadczenie autora daje podstawy, by sądzić, że decyzja obejmująca publikację książki na Instagramie kosztem zysków z jej sprzedaży w tradycyjny sposób, pokrywa się z dostrzeganiem i wykorzystaniem nowatorskich możliwości. Te natomiast można łączyć z pracą dla Apple’a.

Na publikację obszerniejszych treści za pomocą Instagrama zdecydowała się też marka Ballantines. Sygnowany jej logo profil W_IssueONE to nic innego jak magazyn, traktujący na temat whisky. Pierwsze wydanie jest zbiorem trzech artykułów, którym podobnie jak w przypadku Ikei, poświęcone są oddzielne profile na Instagramie. Klikając w dowolne kafelki, znajdziemy zarówno dowcipne komentarze (Dobrze kombinujesz, ale czytaj dalej”), jak i ciekawostki czy przepisy na drinki. Wszystkie treści, w krótszej lub dłuższej formie, oscylują wokół motywu przewodniego i stanowią zachętę, by zapoznać się z pozostałymi artykułami. Ukłon w stronę kreatywnych, ukłon w stronę grafika, bo stworzona przez nich całość naprawdę powala na kolana.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podróżowanie na najmniejszym ekranie

Jaki rodzaj contentu przeważa na Instagramie? Złośliwi twierdzą, że głównie jedzenie, zwierzaki i popularne selfie. W lekki ton serwisu wpisują się też relacje z podróży, w mniej lub bardziej kreatywnej formie. W stronę większej dawki polotu zmierzają profile „follow me”. Tym razem nie chodzi o znienawidzone przez użytkowników Instagrama zabiegi spamerów, nakłaniających do obserwowania danego profilu, a o pokazanie podróży z innej strony.

Z pozoru prosty, a skutkujący ogromną popularnością wśród instagramowej społeczności zabieg, to przedstawienie miejsc zapierających dech w piersiach z perspektywy mężczyzny fotografującego ukochaną na ich tle. Od tradycyjnych fotografii wycieczkowych odróżnia je przyjęta stylistyka – w centrum każdego kadru znajduje się odwrócona tyłem do obiektywu dziewczyna, którą fotograf trzyma za rękę. Proste rozwiązanie spotkało się z entuzjazmem ogółu i popularnością autora, który kilka miesięcy temu wydał książkę na temat swojego projektu. Zyskał też naśladowców poza granicami – polski followusproject zwiedza mniej egzotyczne zakątki, przedstawiając je dla odmiany za pomocą prostokątów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Uporządkowany świat zamknięty w kwadratach nietrudno zrewolucjonizować sporą dawką kreatywności. Zabawa kształtem, kolorem czy formą, to kierunki lubiane przez instagramową społeczność, mogące służyć promocji marki produktowej, sławnej osoby lub kogoś dotychczas całkiem nieznanego. Popularność rozwiązań nieszablonowych to kolejna furtka dla kreatywnych, szukających miejsca na realizację swoich pomysłów. Warto próbować, bo uwodzenie społeczności liczącej ponad 300 milionów to gra warta świeczki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Agnieszka Woźniak
Specjalistka ds. mediów społecznościowych w Agencji PR POiNTB

Odpowiedzialna za obsługę m.in. kanałów marki Bolix, SITS czy firmowych profili agencji. Prywatnie rozpoczyna przygodę z blogowaniem, tworząc wspólnie z koleżanką blog Hastalabistro.