Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

A może Instagram?

Jak wynika z badania omnibusowego IQS96 wielka trójka sieci społecznościowych to oczywiście Facebook (90% badanych zna serwis), Twitter (76%) oraz – choć w znacznie mniejszym stopniu – Instagram (54%).
O autorze
1 min czytania 2015-08-19

Popularność budują przede wszystkim najmłodsi. O istnieniu Facebooka wie każdy przebadany respondent w wieku 15-18 lat, ale też 91% osób w wieku 35-50 lat. Twittera zna już 90% nastolatków (15-18 lat) oraz 69% osób w wieku średnim 35-50 lat. Instagram to nic nowego dla młodych osób (89%), ale w grupie wiekowej 35-50 zna go jedynie 42% badanych.

W naszym badaniu przyjrzeliśmy się instagramowi.

Pomimo, że co drugi badany zna Instagrama – w momecie realizacji badania – zaledwie co trzeci z nich potrafi go zdefiniować (34%). Najbardziej świadomi są oczywiście młodzi – 67% nastolatków na pytanie „czym jest instagram” be wahania potrafiło udzielić prawidłowej odpowiedzi. Największy problem mieli najstarsi (14%).

Spośród osób, które słyszały o Instagramie tylko 16% deklaruje, że z niego korzysta. Najczęściej są to nastolatkowie (44%). Jednocześnie aż 44% osób korzystających z instagramu zagląda do niego przynajmniej raz dziennie. Przede wszystkim są to osoby młode 15-18 lat (46%), kobiety (40%), osoby z wykształceniem średnim (31%), mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców (43%).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Użytkownicy wolą przy tym przeglądać zdjęcia publikowane na innych kontach (55%) niż je samodzielnie publikować (32%). Wśród osób regularnie publikujących zdjęcia przeważają kobiety (22%), osoby w wieku 19-24 lata (38%), mieszkańcy największych miast (36%).

Jak to będzie wykorzystywać biznes? Czas pokaże…

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Film z wynikami badania:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sondaż przeprowadzono w ramach IQS 96 – omnibus online techniką CAWI, metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych). W badaniu wzięło udział N=800 Polaków w wieku 15-50 lat.