Pilsweizer podsumowuje I półrocze – browar podwaja sprzedaż, wprowadza nowe piwa

Browar Pilsweizer mocno zwiększył sprzedaż piwa w II kwartale 2015 r. - wzrosła ona w stosunku do II kwartału 2014 aż o 96 proc. Niemal identyczny wzrost browar odnotował jeśli chodzi o całe półrocze
O autorze
2 min czytania 2015-08-28

Po wprowadzeniu na rynek pod koniec I kwartału piwa Femme Fatale browar kontynuował swoją politykę jeśli chodzi o regularne poszerzanie oferty – w II kwartale wprowadził na rynek piwa Zakopiańczyk i Piwniczańskie.

Przychody browaru w II kwartale br. sięgnęły wartości 1,2 mln zł. Natomiast w II kwartale ub.r. przychody nieznacznie przekraczały 0,6 mln zł, tak więc rok do roku uległy niemal podwojeniu (wzrost o 96 proc.).

Przychody w całym I półroczu wyniosły 2 mln zł, wobec nieco ponad 1 mln zł w I półroczu 2014 roku, tak więc również w skali półrocza browar może pochwalić się niemal podwojeniem sprzedaży (wzrost o 94 proc.).

Zysk netto browaru za I półrocze br. wyniósł 246 tys. zł (w ub.r. browar w I półroczu miał jeszcze stratę).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Porównanie wyników rok do roku dobrze pokazuje trendy i dynamikę wzrostu biznesu naszego browaru. Sprzedaż się podwoiła i nie mamy żadnych wątpliwości, że cały rok 2015 będzie rekordowy, tak dzięki rozwojowi sprzedaży dotychczasowych piw, jak i wprowadzaniu na rynek kolejnych nowości – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.

Po tym jak w I kwartale br. Pilsweizer wprowadził na rynek ogólnopolski piwo Femme Fatale (pierwsze ciemne piwo produkowane przez ten browar), w II kwartale wprowadził na rynek kolejne nowości – tym razem były to piwa lokalne, związane z konkretnymi miejscowościami: Zakopiańczyk (jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, o ekstrakcie 12 Blg, sprzedawane w Zakopanem i okolicach) oraz Piwniczańskie (związane oczywiście z miejscowością Piwniczna Zdrój, jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, jednak o ekstrakcie 15Blg).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nowe piwa skierowane są zarówno do turystów, jak i do miejscowych „lokalnych patriotów”. Zostały przywitane na rynku z dużym entuzjazmem i na pewno w najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać kolejne tego typu piwa, dostępne wyłącznie w konkretnych miejscowościach i ich okolicach. Zakopiańczyk i Piwniczańskie są w naszym zamyśle zaledwie początkiem całej linii piw związanych z kurortami górskimi – zapowiada Andrej Chovanec

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W całym roku 2014 roku sprzedaż browaru wzrosła o 55 proc. w stosunku do roku 2013 i osiągnął on próg rentowności, po raz pierwszy zamykając rok finansowy zyskiem netto, na poziomie 0,4 mln zł. W 2014 r. Browar Pilsweiser przeprowadził też proces całościowego rebrandingu. Złożyły się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej PILSWEIZER oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek.

Browar Pilsweiser jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser (obecnie PILSWEIZER). W roku 2009 r. powstała firma Pilsweiser S.A., a Browar Pilsweiser jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru). 

Więcej informacji na stronie