Michał Wronecki (BRASIL): Każdy nowy projekt to wyzwanie

Michał Wronecki (BRASIL): Każdy nowy projekt to wyzwanie

W specjalnej serii Marketingowej 11 przepytujemy jurorów Effie Awards 2015 - konkursu oceniającego efektywność działań komunikacji marketingowej. Wydarzenia, którego jesteśmy patronem medialnym. Dziś rozmawiamy z Michałem Wroneckim, Client Service Director, Partner, BRASIL.

1. W marketingu najważniejsze są…

Zdrowy rozsądek, umiejętność logicznego myślenia oraz zdolność podejmowania decyzji. Niektórzy mówią, że powinny być to szybkie i celne decyzje. Ale ja sądzę, że raczej powinny być błyskawiczne i trafiać w punkt.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Redból. Redból dodaje skrzydeł. Jak każdy ból.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z jakimi przyszło mi się zmierzyć...

Każdy nowy projekt to wyzwanie. Za każdym razem coraz większe. Bo im więcej wiemy, tym bardziej zdajemy sobie sprawę z naszej niewiedzy i tym trudniej podejmuje się decyzje.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

BRASIL. 5 lat, 60-osobowy zespół i rozwijamy się dalej.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Banał. Ale trudno: Nike. Find Your Greatness “The Jogger” (po niej niemal zacząłem biegać) Czego im zazdroszczę? Ich greatness.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…

Trendy pojawiają się i znikają. I tak długo, jak nie są sprytnie wykorzystywane w ramach zaplanowanych działań, pozostają jedynie nową, drogą zabawką agencji i marketera. 

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Formatowanie (często nazywane górnolotnie platformą), czyli zbiór sztywnych zasad i reguł (głównie wizualnych) powodujących, że każda kolejna odsłona reklamy wygląda coraz gorzej, jest coraz nudniejsza i po chwili masz wrażenie, że stale oglądasz ten sam film.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Dwie rzeczy: pierwsza - umiejętność słuchania tego, co mówi klient (ze strony agencji). Druga - chęć słuchania tego, co mówi agencja (ze strony klienta). I jeszcze trzecia, która jest pierwszą i drugą - wzajemny szacunek. Ale nadrzędne jest po prostu lubienie tego, co się robi. To warunek podstawowy, bez którego nawet spełnienie dwóch pierwszych punktów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Kiedy się szanuje, ale się nie lubi, to się rozwodzi za obopólną zgodą.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Obserwacji rodziny, znajomych, sąsiadów, pani Ani z warzywniaka, kolegów i koleżanek na FB, klientów, nieznajomych na ulicy lub w lokalnym sklepiku 150 km za Radomiem… I wbrew przyjętym w branży reklamowej standardom i modom, oglądam też telewizję. Oglądam i cierpię. Ale zaciskam zęby i nie wyłączam ani wizji, ani fonii.

10. Efektywność w marketingu to...

Przemyślane działania reklamowo-promocyjne. Nie tylko przynoszące wymierne korzyści biznesowe w czasie prowadzenia kampanii, ale wpływające na siłę marki i pozwalające z tej siły w kolejnych miesiącach i latach korzystać. A więc nie tylko ładne przystrzyganie drzew, ale też ich sadzenie.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Robię to najlepiej. I od 15 lat sprawia mi to nieprzerwaną frajdę. Teoretycznie mógłbym jeszcze sadzić drzewa. Ale o tym, że mam rękę do roślin dowiedziałem się dopiero niedawno...

 

Michał Wronecki - Client Service Director, Partner, BRASIL

Od 5 lat Client Service Director & Partner, współtwórca strategii reklamowej wszystkich Klientów Agencji. Ma 13 lat doświadczenia w lokalnych i sieciowych Agencjach Reklamowych. Jego główną specjalnością są FINANSE: przez lata obsługiwał i obsługuje Klientów takich jak Lukas Bank, ING Bank Śląski, BOŚ Bank, ING Życie, LINK4 i eurobank. Szczególnie bogate doświadczenie zdobył również w kategoriach TELEKOMUNIKACJA i NAPOJE, przede wszystkim dzięki siedmioletniej współpracy z marką Netia oraz bardzo bliskiemu współdziałaniu z firmą Maspex i marką Kubuś. Stworzył kilkadziesiąt kampanii strategiczno-komunikacyjnych dla klientów zarówno globalnych, jak lokalnych i doprowadził ich do celu, o czym świadczą Nagrody i Nominacje do Effie: Lukas Bank, ING Bank Śląski, Netia, TUI, BOŚ Bank, eurobank. Członek SKM SAR, podczas ostatnich trzech edycji EFFIE - członek Komitetu Organizacyjnego.


Już niebawem poznamy kampanie nominowane do Effie Awards 2015. Nagrody zostaną wręczone 12 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Do tego czasu NowyMarketing jako patron medialny wydarzenia będzie przedstawiał Wam jurorów konkursu w specjalnej edycji Marketingowej 11. W tegorocznym Jury Effie Awards 2015 zasiada 82 specjalistów – praktyków, ekspertów i autorytetów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacyjnych, mediów i instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 171 zgłoszeń. Effie to najważniejszy konkurs oceniający efektywność działań komunikacji marketingowej i ich wpływ na wyniki biznesowe firm. Więcej na www.effie.pl

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij