8 nawyków skutecznych content marketerów

8 nawyków skutecznych content marketerów
W sieci można znaleźć wiele artykułów na temat content marketingu. Wiele z nich zaleca taktyki, które pomogą zwiększyć jakość poszczególnych treści. Zazwyczaj nie znajdziemy tam jednak informacji na temat umiejętności i nawyków najskuteczniejszych content marketerów.
O autorze
3 min czytania 2015-09-04

Źródło: www. ar-terms.com

Wszyscy wiemy, jak ważne jest regularne tworzenie oryginalnych treści. W jaki sposób sprawić jednak, aby prowadzenie skutecznego procesu marketingowego stało się naszą drugą naturą? Poniżej znajdziesz listę najważniejszych nawyków, które warto wypracować, aby dołączyć do grupy najlepszych content marketerów.

#1: Stale nawiązuj nowe kontakty

Dzięki poszerzaniu grona znajomych, zyskasz większe szanse na to, że więcej osób wypromuje tworzone przez Ciebie treści. W praktyce oznacza to utrzymywanie kontaktów z kolegami z branży, nawiązywanie nowych kontaktów przez social media (w szczególności LinkedIn i Google+), pisanie na blogach i forach oraz generalnie, pomaganie innym w osiągnięciu sukcesu. Wykazanie dobrej woli przynosi długoterminowe korzyści. Oczywiście, nie wolno zaniedbywać pisania, prowadzenia działań z zakresu SEO oraz kreowania kampanii e-mail. Jeśli jednak pragniesz, aby Twoje treści szybko rozprzestrzeniały się po sieci, warto zbudować sieć kontaktów.

#2: Aktywnie przysłuchuj się internetowej publiczności

Twoim najważniejszym zadaniem jest sprawienie, aby inni dowiedzieli się, czym się zajmujesz i jak możesz im pomóc. Aby to zrobić, musisz wypracować nawyk aktywnego słuchania klientów oraz członków Twojej publiczności w social media. Oznacza to czytanie komentarzy, e-maili, oraz tweetów, jak również wysyłanie wiadomości do czytelników, żeby dowiedzieć się, o czym myślą, z czym mają problemy i jakie są ich zainteresowania. Tematy, które poruszasz nie mogą być przypadkowe. Jeśli pozwolisz czytelnikom na to, żeby podzielili się z Tobą problemami i pytaniami, z pewnością zaczniesz tworzyć treści, które zyskają większą popularność.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3: Nieustannie przeprowadzaj badania

Każdego dnia czytamy w sieci różne treści, jednak tylko niektórzy z nas zapisują najlepszy content, który może przydać się w przyszłości. Stworzenie folderu z ciekawymi artykułami, newsletterami, e-mailami i kampaniami marketingowymi to świetny pomysł. Warto również zapisywać linki do interesujących stron, dane oraz wyniki badań marketingowych. Kiedy zabierasz się do pisania, możesz przejrzeć swoje materiały i zaczerpnąć szczegółowych informacji, które z pewnością poprawią jakość Twojego contentu. Dzięki zbieraniu danych, będziesz w stanie tworzyć bardziej przekonujące treści bez potrzeby zaczynania za każdym razem od zera. 

#4: Pozyskuj wiedzę od innych

Kiedy musisz tworzyć content każdego dnia, czasami może Ci zabraknąć kreatywności. Warto zwrócić się o pomoc do innych. Możesz stać się lepszym content marketerem, jeśli tylko nauczysz się tego, jak pozyskiwać wiedzę i pomysły od znajomych z branży. Możesz to zrobić poprzez przeprowadzanie wywiadów, sesji Q&A oraz zapisywania notatek przy użyciu programów takich jak Evernote lub Google Keep. Zdobyte pomysły możesz później przekształcić w ciekawy artykuł, który wypromujesz samodzielnie lub poprosisz o pomoc osobę, która dostarczyła Ci nowej wiedzy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#5: Obserwuj efektywność innych rodzajów treści

Jeden z najważniejszych nawyków skutecznych content marketerów polega na obserwowaniu efektywności wielu różnych treści dotyczących Twojej branży (za pomocą social media, RSS, blogów oraz email). Dzięki temu będziesz w stanie szybko sprawdzić, co działa, a co nie. Obserwowanie najlepszych publikacji pozwoli Ci na dostrzeżenie wzorców, które możesz wykorzystać w kontekście własnej działalności. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6: Zadbaj o wysoką jakość treści

Kluczem do wyróżnienia się w dziedzinie content marketingu jest skupienie się na jakości, a nie na ilości publikowanych treści. Ktoś zawsze będzie miał więcej czasu i zasobów od Ciebie, aby masowo publikować słabe artykuły z nadzieją, że niektóre z nich osiągną sukces. Myśl nad tym, jak odróżnić się od innych i zbudować unikatową markę. Dokładne przemyśl to, czym chcesz się zajmować i włóż całą energię w spełnienie tej obietnicy.

#7: Ciągle pytaj „Czy dostarczam wartości moim czytelnikom?”

Jednym z najlepszych nawyków, które powinien praktykować każdy content marketer, jest patrzenie na treści oczami czytelników. Zastanów się: „Czy moje treści dostarczają wartości potencjalnym klientom?”. Dobry content zawsze czegoś uczy, inspiruje lub zapewnia rozrywkę. Nie jest to wyłącznie reklama marki lub sposób na podkreślenie nowej oferty. Jest to raczej sposób na pokazanie tego, że zależy Ci na czytelnikach i ich satysfakcji. Aby to zrobić, musisz dokładnie poznać swoich odbiorców. Warto przeprowadzić badania, zbudować profil potencjalnych klientów i pisać bezpośrednio dla nich.

#8: Pozwól dojrzeć nowym pomysłom

To prawda, wielu z nas jest w stanie tworzyć treści bardzo szybko, jednak dla najlepszego efektu czasami warto poczekać na przypływ inspiracji. Zatrzymaj się na chwilę i pomyśl na spokojnie nad tym, co sprawi, że dana treść stanie się wyjątkowa. Dobrze jest poświęcić nieco czasu na badania, a następnie pozwolić, żeby projekt nabrał właściwego kształtu (szczególnie w przypadku dłuższych, bardziej skomplikowanych treści).

Wprowadź nowe nawyki w życie

Jako content marketerzy, jesteśmy odpowiedzialni za dostarczanie czytelnikom wartościowych treści. Wypracowanie nawyków opisanych powyżej z pewnością przyczyni się do osiągnięcia tego celu. Nie próbuj totalnie zmienić własnego sposobu pracy. O wiele lepiej jest wybrać po jednym z nawyków i spokojnie wprowadzić go w życie na przestrzeni kilku tygodni. Wkrótce wartościowe zachowania staną się częścią Twojego content marketingowego repertuaru, a osiągnięcie sukcesu będzie tylko kwestią czasu.

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE