Człowieku, trochę kultury!

Rusza III edycja kampanii Groupon – Miesiąc Teatrów.
O autorze
3 min czytania 2015-09-23

Po sukcesie I edycji Miesiąca Teatrów (15.000 sprzedanych biletów), której ambasadorem był Tomasz Karolak, Dyrektor Artystyczny teatru IMKA w Warszawie oraz ogromnym zainteresowaniu akcją „Teatr-dodaj do ulubionych” pod patronatem Andrzeja Seweryna, wybitnego aktora i Dyrektora Naczelnego Teatru Polskiego, Groupon nie ma wątpliwości, że promocja kultury wyższej w Polsce ma sens. Firma doskonale odnalazła się w roli suflera, który podpowiada swoim użytkownikom, jak spędzić wolny czas, realizując tym samym główne założenie swojej misji, aby więcej osób czerpało z dostępnej na Groupon oferty kulturalnej. Patronem tegorocznej edycji został miejski magazyn informacyjny Aktivist.

Teatr dostępny dla wszystkich

Projekt Groupon to wirtualny festiwal teatralny, który zmienia postrzeganie teatru jako miejsca dostępnego tylko dla wybranych. Groupon – dzięki ofercie dostępnej na stronie – udowadnia, że każdy może znaleźć w repertuarze coś dla siebie – zarówno Ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z teatrem, jak też osoby, przed którymi nie ma on tajemnic. Polacy przekonują się, że to doskonały sposób spędzania czasu. Podczas Miesiąca Teatrów bilety na Groupon można było i znowu będzie można nabyć w cenie niższej niż zazwyczaj. Firma wychodzi w ten sposób naprzeciw osobom, które często rezygnują z pójścia do teatru właśnie ze względu na koszty. Co więcej, bilety będzie można kupić nie wychodząc z domu. Wystarczy kilka kliknięć.

Sławy polskiej sceny wspierają Miesiąc Teatrów z GROUPON

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kiedy zaproponowano mi, żebym została ambasadorką Miesiąca Teatrów nie miałam wątpliwości, że chcę się w ten projekt zaangażować. Uważam, że teatry trzeba promować przy każdej okazji i cieszy mnie, że coraz więcej ludzi wybiera tę formę spędzania wolnego czasu. Jestem pewna, że pośród szerokiej oferty spektakli każdy widz znajdzie coś dla siebie i będzie gościł w teatrze na co dzień, nie tylko „od święta” – tak o akcji wypowiada się tegoroczna ambasadorka, wybitna aktorka filmowa i teatralna, Danuta Stenka.

A tak inicjatywę wspierali ambasadorzy poprzednich edycji:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tomasz Karolak, Dyrektor Artystyczny teatru IMKA w Warszawie:
Właśnie rozpoczął się wirtualny festiwal teatru w Polsce. Groupon zwrócił się z propozycją, która przyczyni się do tego, aby zmienić postrzeganie teatru jako miejsca dostępnego dla nielicznych. Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się zaprosić na widownię nową publiczność oraz pokazać, że w repertuarze każdy znajdzie coś dla siebie – nie jest to rozrywka dla wąskiej grupy koneserów. Projekt jest także ogromną szansą dla małych teatrów, które często nie mogą pozwolić sobie na kosztowną promocję.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Andrzej Seweryn, Dyrektor Naczelny Teatru Polskiego w Warszawie.
Gdy zaproponowano mi udział w tej akcji, zobaczyłem szansę tak dla teatru polskiego przez małe „p”, jak i dla Teatru Polskiego przez duże „P”. Poparłem moim nazwiskiem akcję przybliżania obywateli polskich do teatru. Mam nadzieję, że dzięki niej zwiększy się liczba widzów.

Wspieranie małych teatrów przez promocję na GROUPON

Inicjatywa Miesiąc Teatrów z jednej strony niesie korzyści klientom Groupon, z drugiej natomiast promuje teatry, które często nie mogą pozwolić sobie na kosztowną promocję. Groupon posiada niezbędne narzędzia oraz doświadczenie, które pozwala wypromować się nawet małym instytucjom kultury.

Jest wiele instytucji (np. małych teatrów), które nie radzą sobie z dystrybucją biletów online ze względu na ograniczone środki, które mogą przeznaczyć na marketing. Z jednej strony Groupon zachęca użytkowników do wylogowania się i rozrywki w świecie offline – z drugiej, pozwala małym biznesom na znalezienie się w świecie online. W ubiegłorocznej edycji Miesiąca Teatrów wzięło udział ponad 15 000 osób. Widzowie mieli do wyboru 100 spektakli pokazywanych na ponad 40 scenach w całej Polsce – powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska. Nawiązanie bliskiej współpracy z instytucjami kultury oraz znanymi nazwiskami to ważny element naszej misji, którą jest sprawianie ludziom przyjemności, zachęcanie ich do wyjścia z domu i poszerzania horyzontów – dodała Aniela Hejnowska.

Każdy znajdzie coś dla siebie

W ofercie Groupon dostępne są bilety na wydarzenia, imprezy masowe i kameralne: koncerty, widowiska, spektakle teatralne (dla dzieci i dorosłych), bilety do kina, bilety wstępu do dużych parków rozrywki. Bilety są sprzedawane w przedsprzedaży, równocześnie z ogłoszeniem wydarzeń, w połowie cyklu sprzedaży, a czasem last minute. Na niektórych wydarzeniach Groupon ma specjalny sektor tylko dla swoich użytkowników.

W tym roku do współpracy zaangażowało się ponad 50 teatrów z 8 miast Polski. Oferta obejmuje niemal każdy gatunek sceniczny więc organizatorzy nie mają wątpliwości, że każdy znajdzie coś dla siebie.

A zatem, w do zobaczenia w Teatrze!

Więcej informacji na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube i Pinterest oraz na stronie Groupon.pl.