YouTube Red - nowa płatna odsłona YouTube’a

YouTube Red - nowa płatna odsłona YouTube’a

Jeszcze w październiku na rynek amerykański trafi Google YouTube Red, czyli nowa usługa Google. Od zwykłego YouTube’a różni się przede wszystkim brakiem coraz mocniej irytujących reklam.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Użytkownicy serwisu będą mieli ponadto dostęp do TouTube Music. Znajdą się w nim także specjalnie przygotowane dla YouTube Red nowe, wysokiej jakości treści, np. mini-seriale. Co więcej filmy będzie można zapisać i odtwarzać w trybie offline. 

YouTube przesuwa się w stronę modelu Netflixa czyli za miesięczną opłatą chce zaoferować użytkownikom wysokiej jakości treści, bez reklam, niedostępne nigdzie indziej. Jednocześnie broni się przed serwisami typu Vessel, które oferują twórcom możliwość monetyzacji treści premium zanim trafią one na YouTube. Trudno spekulować na ile ten manewr się uda, natomiast z punktu widzenia użytkownika wartością nie jest tylko sam brak reklam przed filmami. Jeżeli pieniądze popłyną bezpośrednio od użytkowników, twórcy będą inaczej optymalizować swoje treści. Rozliczanie za czas oglądania filmu powinno spowodować większy nacisk na jakość, relację z widownią i dłuższe treści - komentuje Maciej Olpiński, konsultant online video. 

Nie wiadomo, kiedy płatna wersja YouTube pojawi się w Polsce. W Stanach Zjednoczonych będzie kosztować niecałe 10 dolarów miesięcznie.

 

Marta Ławrynkowicz
redaktor/dziennikarz Nowego Marketingu

 

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij