Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Historia o contencie, który sprzedaje

Historia o contencie, który sprzedaje
Każdy z nas nie raz robił w swoim życiu zakupy. Wchodząc do sklepu, poruszamy się po alejkach, które podzielone są na działy, w których możemy znaleźć produkty ułożone według kategorii.
O autorze
3 min czytania 2016-02-22

Gdy skończą się nam tabletki do zmywarki albo płyn do mycia naczyń, trafiamy na pewno do działu z chemią gospodarczą, w którym znajdziemy płyny przynajmniej kilku różnych marek, najczęściej w różnych wariantach. Zatrzymujemy się przed półką i …

Opowiedz mi o swoim produkcie

…zaczynamy zapoznawać się z informacjami, które zarówno sklep jak i producent płynu do mycia naczyń nam udostępnił. Patrzymy na opakowania, być może szukamy wzrokiem swojej ulubionej marki, którą stosujemy na co dzień, w innym wypadku będziemy kierować się w pierwszej kolejności ceną, a jeszcze w innej sytuacji najpierw zwrócimy uwagę na ten płyn, który zapadł nam w pamięć ze wcześniej widzianej reklamy. Mamy też możliwość wziąć ten produkt do ręki, przeczytać co jest napisane na etykiecie. Podobnie jest podczas zakupów internetowych, które zgodnie z raportem E-Commerce w Polsce 2015 robi co drugi Polak, a liczba ta stale rośnie. Gdy trafimy na stronę kategorii środki do zmywania czy laptopy i tablety, będziemy przeglądać poszczególne oferty, aż finalnie klikniemy w jedną z nich i trafimy na kartę produktu. Z tą różnicą, że nie będziemy mogli wziąć go do ręki i to czy się na niego zdecydujemy, będzie w dużej mierze zależało od tego, co o nim przeczytamy. Wielokrotnie odwiedzając e-sklepy, trafiamy na karty produktowe, na których można znaleźć dosłownie jedno zdanie na temat danej oferty. Tylko czy kupimy coś, czego nie widzieliśmy, nie dotknęliśmy i nikt nam nic o tym nie opowiedział? Myślę, że każdy sam może odpowiedzieć sobie na to pytanie. Co zatem robić, żeby jak najbardziej minimalizować ilość odrzuceń, porzuceń koszyka i zwiększać sprzedaż? Opowiadajmy o produktach tak jak byśmy sami chcieli o nich usłyszeć, gdy robimy zakupy i mamy dylemat, co wybrać.

„Content buduje relacje. Relacje oparte są na zaufaniu. Zaufanie napędza przychody.”
Andrew Davis

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dyskusje o tym czy efekty content marketingu można jednoznacznie zmierzyć i ocenić toczą się nieustannie. Content marketing jest szeroką dziedziną, która obejmuje właściwie wszystkie kanały i miejsca komunikacji z konsumentem. Jednak to właśnie jakościowy content w kanale e-commerce, jest tym, który przynosi wymierne rezultaty i którego użytkownicy e-sklepów oczekują. Dobrze, rzetelnie opowiedziana historia o produkcie, umieszczona na karcie produktu w e-sklepie, może pomóc w zwiększeniu konwersji na sprzedaż od 12% do 36%*. 

Kolaż ze słów i interaktywnych modułów, czyli technologia i narzędzia w świecie contentu

Systemy CMS są obecne w naszym życiu nie od dziś i wykorzystuje sie je przy wielu, nawet stosunkowo prostych stronach internetowych, a nawet blogach. Obok najbardziej popularnego WordPressa, wykorzystywanego zarówno przez początkujących użytkowników prywatnych jak i przez użytkowników biznesowych, są dziesiątki innych, bardziej zaawansowanych rozwiązań. Wszystkie łączy jedno: możliwość umieszczenia

Słuchaj podcastu NowyMarketing

i publikacji treści przy użyciu dostępnych szablonów oraz edytorów tekstu oraz opublikowanie ich w wybranej sekcji serwisu. Oczywiście z możliwością łatwej edycji i szybkiej aktualizacji wybranych fragmentów. Co zatem z bogatymi opisami produktów w e-sklepach w dobie, gdy wszyscy i wszystko dąży do pełnej automatyzacji procesów? Jak na razie narzędzia do zarządzania i publikacji rich contentu są najczęściej szytymi na miarę, niszowymi rozwiązaniami. Wyjątkiem, o który można powiedzieć, że posiada monopl w tym zakresie, jest amerykańska platforma Webcollage. Choć aktualnie nie jest dostępna na polskim rynku, korzystają z niej zagraniczne oddziały czołowych producentów, takich jak m.in.: Philips, P&G, L’Oréal czy Samsung. Dzięki szerokiemu wachlarzowi dostępnych modułów, producenci mają możliwość zbudowania z „tych klocków” karty produktu, która będzie zawierać np. materiały video, infografikę, tzn. interactive tour i tabelę porównawczą. W odróżnieniu od systemów CMS, które przypisujemy do wybranego serwisu, Webcollage jest zintegrowany z setkami globalnych e-sklepów i e-marketplace’ów, (np. Walmart, Amazon, Tesco, Target). Co za tym idzie, nasze „kolaże” 😉 mogą być jednocześnie opublikowane w wielu wybranych przez nas platformach sprzedażowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Contentowe „science fiction”

Jak wyobrażam sobie prezentację produktów w e-sklepach za kilka miesięcy lub lat? Od strony doświadczeń użytkownika i tego, co będzie mógł zobaczyć, będą to na pewno bogate opisy wykorzystane na masową skalę. Z naciskiem na te, które zawierają elementy interaktywne. Jestem w stanie sobie wyobrazić, że personalizacja komunikatów i treści będzie odbywać się nie tylko na poziomie reklam i mechanizmów rekomendacyjnych, ale także na poziomie galerii produktu i ich rozbudowanych opisów. Inaczej będzie wyglądać karta produktu wyświetlona 30-letniej kobiecie, która interesuje się modą, a inaczej przedstawicielowi pokolenia Z, który poszukuje najnowszych rozwiązań i ma inne zainteresowania i preferencje. Być może marki i sklepy internetowe zaczną wykorzystywać także wirtualną rzeczywistość lub inne technologie, które pozwolą na bardziej realne doznania i lepsze poznanie informacji o produkcie. Od strony technologicznej i analitycznej, marzenia marketerów o łączeniu danych o konsumencie zbieranych w sklepach tradycyjnych z tymi ze sklepów online, być może w przyszłości uda się urzeczywistnić. Idąc w ślady za Amazonem, będzie to także coraz szersze dzielenie się danymi przez sklepy z markami. Wszystko to dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników sprzedażowych i zbudowania trwałej relacji z konsumentem, bo przecież przede wszystkim o to chodzi w tej historii.

 

Marco Sawrey, Director, International Retail Development z WebCollage wystąpi podczas zbliżającej się konferencji Brandnovation. Konferencja Bradnovation odbędzie w czwartek, 25 lutego 2016 r. w siedzibie Hypermedia, X2 przy ulicy Czerskiej 12 w Warszawie. Całodzienna konferencja rozpoczyna się o godz. 9:00. Szczegółowy program wydarzenia dostępny jest na stronie brandnovation.pl. Udział w spotkaniu jest możliwy wyłącznie po okazaniu zaproszenia.

NowyMarketing jest patronem medialnym konferencji.

  

*Dane Webcollage uzyskane w ramach testów A/B w latach 2006-2016.