Facebook wprowadza reklamy w Messengerze!

Facebook wprowadza reklamy w Messengerze!
Według dokumentów, do których dotarł TechCrunch już w przeciągu kilku miesięcy możemy się spodziewać reklam w Messengerze.
O autorze
1 min czytania 2016-02-26

Messenger to obecnie jedna z najpopularniejszych usług serwisu. Miesięcznie korzysta z niej 800 milionów aktywnych użytkowników. Nic więc dziwnego, że Facebook postanowił ją zmonetyzować, choć stoi to w sprzeczności z wypowiedzią samego Marka Zuckerberga. W 2014 po przejęciu przez Facebook WhatsApp Zuckerberg uspokajał użytkowników słowami: I don’t personally think ads are the right way to monetize messaging. Początkowe założenia najwidoczniej uległy zmianie.

Pocieszające jest jednak to, że reklamy nie mają być kierowane do wszystkich użytkowników. Będą się pokazywały jedynie tej grupie osób, która dobrowolnie kontaktowała się przez komunikator z wybranymi przez siebie firmami. Samo polubienie ich profilu nie wystarczy.

Reklama ma się pokazywać jedynie osobom zainteresowanym określoną ofertą. W ten sposób Facebook ma uchronić swoich użytkowników przed spamowaniem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejna innowacja dla firm to wprowadzenie przez Facebooka krótkiego linku URL fb.com/msg/  – link ma natychmiast otwierać wątek rozmowy o interesach.

Czy i na jakich zasadach użytkownicy będą mogli zrezygnować z przesyłanych do nich reklam? Na razie nie wiadomo. Nie wiadomo również, czy Facebook dotrzyma słowa odnośnie ograniczenia wyświetlania reklamy tylko wybranej grupie użytkowników. Może to jedynie pierwszy krok do wprowadzania reklam w Messengerze na większą skalę? Czas pokaże. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się