And the Oscar goes to…

And the Oscar goes to…
Ledwo opadły emocje po Oscarowej nocy, ale zamiast zastanawiać się nad słusznością werdyktu Akademii, przeanalizujmy, jak wygląda komunikacja największych hitów filmowych. Sprawdzimy, które wytwórnie rozumieją, czym jest skuteczna komunikacja 360?
O autorze
1 min czytania 2016-02-29

Dlaczego w tak atrakcyjnej kategorii, jaką jest film, pojawia się tak dużo sztampy i miernych kampanii ?

Każdy z nas potrafi wymienić kilka powstałych w ostatnim czasie kampanii, które uważa za dobre (strategicznie uzasadnione, wyróżniające się linią kreatywną lub wykorzystaniem nowych technologii).

Czy którakolwiek z tych, o których właśnie pomyślałeś/łaś  dotyczyła promocji kinowego hitu? Raczej nie i nie ma w tym nic dziwnego, bo schemat komunikacji w tej kategorii zazwyczaj wygląda tak samo:

Trailer: koniecznie śmieszny, nawet jeśli mamy do czynienia z zupełnie nieśmieszną produkcją;
Outdoor: wielkie nazwiska. Jeśli ich brakuje, to zastąpi je kilka „palm“ udających nagrody zdobyte w Cannes;
Prasa: to samo mniejszym fontem;
Digital (ograniczony do kampanii display): to samo, jeszcze mniejszym fontem – często bez CTA, bez landing page’y pozwalających na dalszą eksplorację świata filmu.
PR: ograniczający się do sztampowych wywiadów z gwiazdami. Te same pytania do wszystkich magazynów na całym świecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przepis na sukces – zadziałało milion razy, to zadziała milion pierwszy. Pewnie tak, ale naprawdę dobre kampanie zazwyczaj zmuszają ich twórców i zleceniodawców do opuszczenia swojej strefy komfortu, do myślenia i działania poza utartymi schematami.

Poniżej kilka przykładów, na to jak można wybić się z clutteru i w pełni wykorzystać potencjał tej wdzięcznej kategorii:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. Straight Outta Compton:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na uznanie zasługuje prosty, ale jakże angażujący pomysł:  http://www.straightouttasomewhere.com/  będący cross – promocją marki „Beats By Dre”, należącej do założyciela N.W.A  i filmu o historii grupy.  Wyniki mówią same za siebie. Jeśli jednak ktoś jest nieprzekonany, polecam wpisać w google „straight outta somewhere“ i zawęzić wyniki wyszukiwania do grafik.

2.  Igrzyska śmierci (The Hunger Games)

Integrated case study :

Digital Case – promocja pierwszej części :

3. Fight Club

Czyli klasyka gatunku i niepublikowane nigdzie, przez zachowawczość wytwórni, virale. Kto wie, co by było gdyby moc YouTube’a była większa w 1999 roku…☺


4. Deadpool

Twórcy amerykańskego filmu akcji i sci-fi wiedzą, jak przyciągnąć uwagę nawet najmniej zainteresowanych światem Marvela. Trailer, w którym znalazły się same romantyczne i wzruszające sceny, został stworzony z myślą o mężczyznach pragnących przekonać swoje drugie połówki do wspólnego walentynkowego wyjścia  ☺

Oficjalny trailer zdradza różnice:

Zachęcam do dzielenia się w komentarzach case’ami innych wyróżniających się produkcji.