Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Polacy wybrali najlepsze sieci handlowe – ranking

Szczególne gratulacje należą się Biedronce, Ikei i Rossmanowi – to sklepy, które jednocześnie są numerami 1 w swoich kategoriach oraz zaliczyły największe wzrosty. Biedronka zdystansowała Lidla, Ikea urosła kosztem konkurencji, a Rossmann odwrócił spadkowy trend z ostatnich lat i wciąż jest...
O autorze
1 min czytania 2016-06-20

…monopolistą z 89% udziałem w rynku. Najwięksi rosną najbardziej.

Hipermarkety, supermarkety i dyskonty spożywcze

W kategorii zakupów spożywczych kolejność sieci na podium jest niezmienna: Biedronka, Lidl, Tesco. Zadziwiającym faktem jest zdobycie przez Biedronkę niemal 5 punktów procentowych, podczas gdy Lidl nie zyskał prawie nic. Miejsca 4 i 5 to Auchan i Kaufland – sieci niedyskontowe, które również wzrosły i rosną ciągle od 2012 roku. Największy spadek zanotował Real, który znika z rynku, a jego sklepy są zamieniane na sklepy Auchan. Pozostałe sieci, które delikatnie rosną, to: Aldi, Netto i Intermarche.

PoloMarket po podziale na PoloMarket i Milę stracił na udziale. Wcześniej jako jedna sieć miał 0,75%, teraz udział obu sumuje się do 0,70%.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dom i ogród

W zakupach remontowo-budowlanych prym wiedzie Ikea – tam planuje się prawie połowę zakupów. Dwa kolejne miejsca to Castorama i Leroy Merlin. Castorama od 2012 roku straciła prawie 5 p.p.; Leroy Merlin w latach 2012-2014 wzrósł łącznie o 1 p.p., ale w roku 2015 jego wzrost całkowicie wyhamował.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drogerie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W roku 2012 rynek wyglądał następująco: Rossman: 90,18%, Super-Pharm: 7,58%, Drogerie Natura: 1,81%, Hebe: 0,44%. W roku 2015 mieliśmy: Rossman: 88,57%, Super-Pharm: 6,30%, Drogerie Natura: 2,11%, Hebe: 3,02%. Jedyna rosnącą siecią w ujęciu rok do roku na 2015 był Rossmann. Widać, że konkurencja ma ciężki orzech do zgryzienia. Niewielki udział Hebe po kilku latach ofensywy może dziwić, szczególnie, że Hebe ma już 134 sklepy, podczas gdy np. Super-Pharm ma ich 64.

Warte odnotowania jest, że jeśli wziąć pod uwagę zmiany rok do roku od roku 2012, poprzez 2013, 2014, aż do 2015, można zaobserwować obecność sieci, które osiągały wzrosty rokrocznie. Wysiłek wielu lat owocuje solidnymi sumarycznymi zwyżkami. Wśród długodystansowców (2012-2015) są:

  • Biedronka: od 2012 do 2015 wzrost o 7,96%
  • Ikea: od 2012 do 2015 wzrost o 5,96%
  • Lidl: od 2012 do 2015 wzrost o 5,74%
  • Kaufland: od 2012 do 2015 wzrost o 1,69%
  • Auchan: od 2012 do 2015 wzrost o 1,05%

W podsumowaniu nie uwzględnialiśmy sieci Żabka ani Małpka. Są to sieci convenience, w których raczej nie planuje się większych zakupów. Dane do naszego badania pochodzą z list zakupów Listonic, w których użytkownicy planują rodzinne, często weekendowe, większe zakupy.

Disclaimer: Bezpośrednio lub pośrednio klientami Listonic/TylkoFMCG w roku 2015 były: Biedronka, Tesco, Auchan, Kaufland, Intermarche i Ikea. Fakt ten nie miał wpływu na powyższe opracowanie.

Infografika o sieciach handlowych