MEC: kobiety w czasie Euro z mniejszą władzą nad pilotem. Mecze, newsy i filmy oglądają najczęściej z partnerami, a seriale – same

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
MEC: kobiety w czasie Euro z mniejszą władzą nad pilotem. Mecze, newsy i filmy oglądają najczęściej z partnerami, a seriale – same

Tylko co piąta polska internautka twierdzi, że w czasie mistrzostw piłkarskich to głównie ona decyduje o tym, jaki program telewizyjny jest włączony.

Znakomita większość mecze i programy sportowe ogląda wraz z partnerami, w przeciwieństwie do seriali, czy programów lifestyle’owych, które najczęściej oglądają same – pokazuje badanie MEC. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Polskie internautki w czasie Euro 2016 zrzekają się części władzy nad pilotem telewizyjnym – tylko co piąta twierdzi, że w tym okresie będzie główną osobą decydującą o wyborze programu telewizyjnego, pokazało badanie MEC. Standardowo aż 35 proc. kobiet twierdzi, że w ich domach to one są głównymi decydentkami jeśli chodzi o wybór programu. Blisko połowa kobiet, niezależnie od rozgrywek, uważa, że w ich domach panuje równouprawnienie przy wyborze tego, co się ogląda w telewizji. 

Mecze oraz programy sportowe są tymi, które lwia część badanych przez MEC kobiet ogląda w towarzystwie męża lub partnera. Także filmy, newsy i publicystyka należą do kategorii oglądanych przede wszystkim razem, podczas gdy seriale i programy lifestyle’owe kobiety, jak twierdzą, oglądają w pojedynkę.

Podczas Euro 2016 spora część kobiet poświęci więcej czasu na oglądanie telewizji i meczów – ponad 40 proc. badanych przez MEC nie będzie w tym czasie szukała alternatywnych rozrywek.  Zaledwie co piąta internautka twierdzi, że podczas Euro więcej czasu spędza na surfowaniu po sieci, 16 proc. ogląda częściej filmy i seriale w internecie, a co dziesiąta – zaplanowała na ten czas aktywniejsze zakupy. 

Deklaracje internautek twierdzących, że to mecze i telewizja pochłoną podczas Euro więcej ich uwagi niż zwykle, potwierdzają dane telemetryczne. W pierwszym tygodniu Euro - od 10 do 16 czerwca, średni dzienny czas oglądania wzrósł zarówno wśród kobiet jak i wśród mężczyzn w porównaniu z tygodniem poprzedzającym go oraz jeszcze wcześniejszym. W pierwszym tygodniu rozgrywek kobiety spędziły przed telewizorami średnio 252 minuty, mężczyźni 224 minuty, a więc odpowiednio o 12 i 25 minut więcej niż w tygodniu od 3 do 9 czerwca (wskaźnik ATV, grupa 4+, źródło: Nielsen).  

Badanie zrealizowano metodą CAWI w dniach 14-16 czerwca na grupie 500 internautek w wieku 15+, które deklarują, że mają męża lub partnera. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij