Wrocław automatyzuje komunikację z mieszkańcami na temat koronawirusa

Wrocławski magistrat przygotował się na liczne pytania mieszkańców miasta w obliczu zagrożenia epidemią. Wdrożył system do automatyzacji komunikacji KODA Bots, w którym chatbot na stronie miasta i fanpage’u na FB ułatwia kontakt z osobami szukającymi sprawdzonych informacji na temat koronawirusa.
O autorze
1 min czytania 2020-03-23

Chatbot Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje całodobowo. Znajduje się w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl poświęconemu koronawirusowi i fanpage’u Wroclaw [Wroclove]. To pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który porusza tak szeroko temat epidemii. Użytkownik może dzięki niemu sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa i zapisać się na codzienne powiadomienia.

Bot radzi jak ochronić się przed wirusem i co zrobić, kiedy podejrzewamy u siebie chorobę. Ponadto zawiera informacje na temat tego jak spędzić czas w domu, podpowiada gdzie można zamówić posiłek w ramach akcji #WrocławNaWynos. Wrocławianie mogą też sprawdzić jak uzyskać pomoc psychologiczną, a seniorzy jak poradzić sobie z zakupami. Natomiast w FAQ znajdą komplet odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące epidemii oraz sytuacji w mieście i Polsce z nią związaną.

Koronawirus ujawnił jeszcze większą potrzebę automatyzacji w obszarze komunikacji, która idealnie wpisuje się w kryzysowe zarządzanie miasta. Chatbot działa od kilku dni, ale już samodzielnie pomógł 90% użytkownikom. Zawiera informacje po polsku, ale posiada także specjalne menu w językach: angielskim i ukraińskim, z którego użytkownicy trafiają na konkretne podstrony poświęcone koronawirusowi.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wdrożenie systemu do automatyzacji komunikacji, którego widoczną końcówką jest chatbot, to efekt kontynuacji współpracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, oraz wrocławskiej firmy technologicznej KODA Bots. Od ponad dwóch lat w serwisie VisitWroclaw.eu działa chatbot turystyczny, który aktualnie również informuje o koronawirusie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing