Rak. To się leczy! - Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Stanisław Mikulski i Król Julian zachęcają do badań

Rak. To się leczy! - Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Stanisław Mikulski i Król Julian zachęcają do badań

4 lutego, w Światowy Dzień Walki z Rakiem rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!”, której celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz uświadomienie jak najszerszej grupy Polaków konieczności badań profilaktycznych.

Celem kampanii jest - poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów – przekonanie Polaków, że rak porę wykryty jest uleczalny.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Organizatorem kampanii jest Fundacja Rosa, której merytorycznego wsparcia udzieliły: Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma www.raktosieleczy.pl, która gromadzić będzie informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia, wskazówkach. Jak zapowiada Bohdan Pecuszok, Prezes Fundacji Rosa, edukacja i doraźne zaspokajanie potrzeb pacjentów onkologicznych jest priorytetem fundacji na najbliższe lata.

Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W przygotowanych na rzecz kampanii spotach przemówią do nas lekkim językiem filmowym, mówiąc o sprawach nielekkich.

– Czasami problem należy ośmieszyć, żeby przestał być dla nas problemem, a resztą zajmą się lekarze – mówi Cezary Pazura, który zaangażował się w kampanię. – „Rak. To się leczy!". Jeżeli wszyscy w to uwierzymy i będziemy diagnozować go w porę, to go okiełznamy. Nasi bliscy nie będą odchodzić, tylko będą z nami.

Podobnego zdania są stowarzyszenia skupiające pacjentów onkologicznych.

– Taka akcja jest potrzebna. Musimy mówić Polakom często i głośno, że trzeba się badać, bo wczesna diagnostyka pozwala na uratowanie życia. Musimy zacząć ze sobą współpracować – pacjenci, lekarze, specjaliści od finansowania leczenia, terapeuci. To praca, która musi doprowadzić do zmian systemowych. Ale wszystko zaczyna się w naszej - pacjentów świadomości, bo przede wszystkim powinniśmy wierzyć, że raka się leczy. A to ma fundamentalne znaczenie w procesie leczenia – tłumaczy Jacek Gugulski, Prezes Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych.

W kampanię zaangażowało się również wielu specjalistów oraz firm, które we własnym zakresie prowadziły dotąd batalię o podniesienie poziomu wiedzy Polaków na temat raka i korzystania z dostępnych na rynku badań diagnostycznych oraz metod leczenia, a także finansowania kosztów terapii i rehabilitacji. Są wśród nich: ING Życie, Nutricia, Lilly, Roche, Celgene i Glaxo Smith Kline.

Kampania potrwa do 25 marca, a jej finałem będzie uroczysta gala wyemitowana w TVP. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij